recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rummet: EQ og akustik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rummet: EQ og akustik

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 09:33
Jeg er stødt på meget god litteratur.
En god bog at anbefale er "Get Better Sound" by Jim Smith.
Han skriver meget gode ting og bl.a. om den meget uheldige trend med at sætte musikanlægget, hvor folk placerer det. Imellem højtalerne.
Men jeg har læst, hvad jeg har kunne snuse op.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 09:33

Gode sider om akustik. Forfattet af Jan Voetmann, som tidligere har holdt et godt foredrag om akustik i storkøbenhavns hi-fi klub.

http://www.akustikjav.dk/SLAM-basabsorbenten, som er bygning af effektiv basabsobent.

http://www.akustikjav.dk/Akustik-i-musiklokaler

http://www.akustikjav.dk/Minimalist-stilen

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 09:34

Dette er en af de 6 stk. diffusere jeg har købt og afprøvet forskellige steder i rummet. Jeg har så også købt rammer, der så rummer hver to diffusere. Diffusere kan erstattes af absobenter, der har samme mål.

Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 09:53
Der var noget at gå i krig med, jeg takker :-)
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 00:53
Hej.
Ift den diffuser du har købt. Hvad mener du ift at du kan skifte diffusere ud med absorbenter?
Kan man eksempelvis tage en plade ud af en "brønd" og fylde den med mineraluld og evt skifte pladen ud med mørkt højtalerstof? Jeg tænker ift at kunne udnytte denne diffuser som absorbent også. Det er vel også det du peger hen på eller har jeg misforstået noget:)

Vh.
Michael.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Highway Highway skrev:

Hej.
Ift den diffuser du har købt. Hvad mener du ift at du kan skifte diffusere ud med absorbenter?
Kan man eksempelvis tage en plade ud af en "brønd" og fylde den med mineraluld og evt skifte pladen ud med mørkt højtalerstof? Jeg tænker ift at kunne udnytte denne diffuser som absorbent også. Det er vel også det du peger hen på eller har jeg misforstået noget:)

Vh.
Michael.
Jeg har lige set dit spørgsmål. Jeg er på vej væk fra at bruge absorbenter og til at bruge diffusere i større stil.
Der er en dæmpevirkning ved de Hofa diffusere. Det er en absorbering også. Så nøjes med at købe dem ville jeg gøre.
Jeg er idag blevet glad for Svanø diffusere SMT.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu