|
rungen i højtaler ved streaming fra PC |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
XshulderX ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Maj-2010 Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Maj-2013 kl. 21:49 |
Hej nogen der har en ide om følgende:
Jeg har en gammel pc (uden HDMI), som jeg bruger som midlertidig mediecenter. den køre via CBL/SAt indgangen på min denon AVR 1713 reciver (da eneste lydindgang vist er CBL/SAT, kan jeg mon bruge CBK/SAT coaxial som indgang?) nå men når jeg streamer filmen fra pc til reciveren så runger det i anlæget, irriterende mislyd der klart ødelægger film/lyd-oplevelserne for mig... tænker at det må være en af 3 ting... Pc'ens lydkort, som ellers normalt lyder rigtig godt (ikke den indbygget, men et creative lydkort der er købt ekstra til, for en del år siden) Kablet eller er det pga at jeg bruger forkert indgang? |
|
![]() |
|
ozimek ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-April-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 113 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gælder problemet kun for film, eller også hvis du sender musik samme vej? Hvis det kun er film, kan det være et software problem med codecs eller noget.. Prøv at skrue helt op eller ned og så om det hjælper. --På PC'ens software selvf.! :D Det kan godt kræve lidt finjustering.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4948 |
Kan det tænkes at der er noget ekstra rumklang i form af EAX Effects eller andet tilsluttet på dit lydkort?
Creative har også funktioner som X-Fi CMSS-3D og Bass Boost, som måske også kan påvirke lyden i den retning.
|
|
![]() |
|
XshulderX ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Maj-2010 Status: Offline Point: 15 |
Ringen i højtalerne starter så snart jeg tænder for computeren og slår forstærkeren over på dens lydlande, så rungende er der hele tiden om jeg afspiller lyd eller ej :)
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4948 |
Når du siger at det er der selvom du ikke spiller musik, så mistænker jeg det for at være støj som vandrer analogt fra computeren til anlægget. Det er sikkert ikke en bærbar computer og derfor er der forskel i stel forbindelsen imellem computer og anlæg.
Du kan gøre 4 ting som sikkert vil løse dit problem:
Hvad er det for et Creative lydkort du har?
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5342 |
Har du mikrofon tilkoblet lydkort/PC, som kan give akustisk tilbagekobling ? ![]() Mvh JørgenT |
|
![]() |
|
Vil klare tjekke op på det tilkobling af lyd udgang og det med stellet :)
Der er ikke tilkoblet mic :) |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6691 |
Hvordan runger det? Er det den lyd her: http://en.wikipedia.org/wiki/Mains_hum |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
chr1213 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 75 |
Der er også en anden ting der kan gøre det
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/kabel/div-kabel-stik-og-adapter/argon_ground-loop-isolator_argglibk.htm T Hansen har også en der er biliger |
|
![]() |
|
Har klaret det XD
At jorde det hele til samme stel gjorde udslaget!!! Tak alle sammen for hjælpen XD |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |