recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - rungen i højtaler ved streaming fra PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

rungen i højtaler ved streaming fra PC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
XshulderX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Maj-2010
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér XshulderX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: rungen i højtaler ved streaming fra PC
    Sendt: 26-Maj-2013 kl. 21:49
Hej nogen der har en ide om følgende: 

Jeg har en gammel pc (uden HDMI), som jeg bruger som midlertidig mediecenter. 
den køre via CBL/SAt indgangen på min denon AVR 1713 reciver (da eneste lydindgang vist er CBL/SAT, kan jeg mon bruge CBK/SAT coaxial som indgang?)

nå men når jeg streamer filmen fra pc til reciveren så runger det i anlæget, irriterende mislyd der klart ødelægger film/lyd-oplevelserne for mig...

tænker at det må være en af 3 ting...

Pc'ens lydkort, som ellers normalt lyder rigtig godt (ikke den indbygget, men et creative lydkort der er købt ekstra til, for en del år siden)

Kablet eller er det pga at jeg bruger forkert indgang?
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2013 kl. 13:06
Gælder problemet kun for film, eller også hvis du sender musik samme vej? Hvis det kun er film, kan det være et software problem med codecs eller noget..

Måske har lydkortet en forstærket udgang, som sender et for kraftigt signal til forstærkeren? Er der flere udgange? Fx "line" og "Speakers"?

Prøv at skrue helt op eller ned og så om det hjælper. --På PC'ens software selvf.! :D  Det kan godt kræve lidt finjustering. 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4948
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 10:33
Kan det tænkes at der er noget ekstra rumklang i form af EAX Effects eller andet tilsluttet på dit lydkort?

Creative har også funktioner som X-Fi CMSS-3D og Bass Boost, som måske også kan påvirke lyden i den retning.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér XshulderX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 10:57
Ringen i højtalerne starter så snart jeg tænder for computeren og slår forstærkeren over på dens lydlande, så rungende er der hele tiden om jeg afspiller lyd eller ej :)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4948
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 13:13
Når du siger at det er der selvom du ikke spiller musik, så mistænker jeg det for at være støj som vandrer analogt fra computeren til anlægget. Det er sikkert ikke en bærbar computer og derfor er der forskel i stel forbindelsen imellem computer og anlæg.

Du kan gøre 4 ting som sikkert vil løse dit problem:

• Den bedste løsning er at benytte en optisk digital indgang på din forstærker (SPDIF).
    Så kan strøm ikke vandre fra din computer og videre, da der ikke er noget metal i et optisk kabel. Men det kræver at dit lydkort eller computer har en optisk udgang.

• Næstbedste løsning er at sende det hele digital via et coax kabel. Her kan strøm godt vandre igennem, men computeren modtager ikke analoge signaler på en digital indgang. Så derfor nedsættes din støj kraftigt. Det kræver dog at du har et lydkort med digital coax udgang (hvilket mange lydkort har)

• Hvis du vælger at køre med dit eksisterende kabel, så kan du prøve at forbinde metallet på din computer med metallet på din AVR 1713. Så vil de have samme stel og du vil få nedsat brum til et minimum.

• Du kan også prøve at jorde både din computer og din AVR 1713, det vil også nedsætte brum.

Hvad er det for et Creative lydkort du har?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af XshulderX XshulderX skrev:

Ringen i højtalerne starter så snart jeg tænder for computeren og slår forstærkeren over på dens lydlande, så rungende er der hele tiden om jeg afspiller lyd eller ej :)
Har du mikrofon tilkoblet lydkort/PC, som kan give akustisk tilbagekobling ? Confused

Mvh JørgenT

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér XshulderX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 15:20
Vil klare tjekke op på det tilkobling af lyd udgang og det med stellet :)

Der er ikke tilkoblet mic :)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af XshulderX XshulderX skrev:

Vil klare tjekke op på det tilkobling af lyd udgang og det med stellet :)

Der er ikke tilkoblet mic :)

Hvordan runger det?
Er det den lyd her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mains_hum

Venlig hilsen
KB
Til top
chr1213 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2011
Sted: Danmark
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chr1213 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 18:48
Der er også en anden ting der kan gøre det
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/kabel/div-kabel-stik-og-adapter/argon_ground-loop-isolator_argglibk.htm
T Hansen har også en der er biliger
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér XshulderX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 19:20
Har klaret det XD
At jorde det hele til samme stel gjorde udslaget!!!

Tak alle sammen for hjælpen XD
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu