|
RX-A1010 - HDMI |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Kjelstrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Januar-2013 kl. 13:47 |
|
Jeg har en A1010, men jeg har et problem - når jeg tænder på en ekstern kilde for eksempel. Iomega TV, DVD eller andet, så vil RX-A1010 ikke skifte til den rigtige HDMI-indgang automatisk, det betyder, at hver gang jeg skal se en film eller spille, jeg først skal tænde min forstærker, skal indstille den til den korrekte indgang, og derefter slukke den igen, når jeg kun har brug for lyd ud af mit tv? Jeg syntes ikke jeg kan få det til at virke automatisk, vil mene at når jeg tænder for wdtv, eller iomega tv, så skal forstærker selv kunne mærke på hdmi indgang, hvilken den skal bruge??
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du mener at den skal kunne registrere dit input-skifte i standby tilstand? Det tror jeg ikke der er nogen recievere der kan
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40583 |
|
Med HDMI Pass through i Stand by, hvis den har det, så kan den vel. Det håber jeg da ihvertfald, da min nye Marantz NR1403, som bliver sat op i Weekenden har den feature.
|
||
![]() |
||
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
|
Den kan ikke selv tænde via HDMI og den har so sagt Pass through.
Men jeg vil også sige at jeg lige nu er ved at opdatere firmware på min. Der er en ny version tilgængelig 1.29 Har du din Receiver tilsluttet nettet ellers kan du gøre det via USB |
||
![]() |
||
Kjelstrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
|
Du har ret i man kan gøre det ved at skifte indgang med fjernbetjeningen uden at tænde for forstærker, efter nærmer undersøgelse er mit problem faktisk at jeg bruger en Harmony on fjernbetjening, som man kan kode, men når man til føjer forstærkeren til en aktivitet, så tænder den for den, det tror jeg ikke man kan slå fra, for så vil jeg bare kunne nøjes med at tilføje fx. av2. Så jeg bliver nød til at kode min Harmony One med den forstærker og slutte aktiviteten af med power toggel på forstærkeren. Jeg ved ikke om i har kendskab til at jeg kan til harmony og om jeg kan tilføje noget til en aktivitet uden den tænder, da jeg bare skal brugen en komand til at sende et av2 - hmmm jeg kommer lige i tanke om noget jeg skal prøve, jeg vender tilbage! ;-)
|
||
![]() |
||
|
Jeg kode bare aktiviteten igen, uden forstærker, kopierede av2 kommando fra forstærker fjernbetjening over som en tv kommando og indsat den i forløbet - så nu virker det sku!! ;-)
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|
Du kan også få din harmony til at lade være med at tænde/slukke dine enheder ved at gå ind under settings til enheden og vælge "adjust power settings" derefter kan du klikke "I want to leave this device on all the time"
BS
|
||
![]() |
||
|
Gemmer den opsætningen, eller skal man starte forfra?
|
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
||
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
|
Den gemmer din opsætning, men lav en ny måling alligevel. Det kan jo være at den er blevet bedre til at udregne rummet med mikrofonen. Men jeg tror nok at de fleste forbedringer ligger i netdelen
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |