recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RX-A1010 - HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

RX-A1010 - HDMI

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: RX-A1010 - HDMI
    Sendt: 10-Januar-2013 kl. 13:47
Jeg har en A1010, men jeg har et problem - når jeg tænder på en ekstern kilde for eksempel. Iomega TV, DVD eller andet, så vil RX-A1010 ikke skifte til den rigtige HDMI-indgang automatisk, det betyder, at hver gang jeg skal se en film eller spille, jeg først skal tænde min forstærker, skal indstille den til den korrekte indgang, og derefter slukke den igen, når jeg kun har brug for lyd ud af mit tv? Jeg syntes ikke jeg kan få det til at virke automatisk, vil mene at når jeg tænder for wdtv, eller iomega tv, så skal forstærker selv kunne mærke på hdmi indgang, hvilken den skal bruge??
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 17:23
Du mener at den skal kunne registrere dit input-skifte i standby tilstand? Det tror jeg ikke der er nogen recievere der kan
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 17:36

Med HDMI Pass through i Stand by, hvis den har det, så kan den vel. Det håber jeg da ihvertfald, da min nye Marantz NR1403, som bliver sat op i Weekenden har den feature.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 19:19
Den kan ikke selv tænde via HDMI og den har so sagt Pass through.

Men jeg vil også sige at jeg lige nu er ved at opdatere firmware på min.

Der er en ny version tilgængelig 1.29

Har du din Receiver tilsluttet nettet ellers kan du gøre det via USB

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 19:25
Du har ret i man kan gøre det ved at skifte indgang med fjernbetjeningen uden at tænde for forstærker, efter nærmer undersøgelse er mit problem faktisk at jeg bruger en Harmony on fjernbetjening, som man kan kode, men når man til føjer forstærkeren til en aktivitet, så tænder den for den, det tror jeg ikke man kan slå fra, for så vil jeg bare kunne nøjes med at tilføje fx. av2.
Så jeg bliver nød til at kode min Harmony One med den forstærker og slutte aktiviteten af med power toggel på forstærkeren. Jeg ved ikke om i har kendskab til at jeg kan til harmony og om jeg kan tilføje noget til en aktivitet uden den tænder, da jeg bare skal brugen en komand til at sende et av2 - hmmm jeg kommer lige i tanke om noget jeg skal prøve, jeg vender tilbage! ;-)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 20:28
Jeg kode bare aktiviteten igen, uden forstærker, kopierede av2 kommando fra forstærker fjernbetjening over som en tv kommando og indsat den i forløbet - så nu virker det sku!! ;-)
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 20:55
Du kan også få din harmony til at lade være med at tænde/slukke dine enheder ved at gå ind under settings til enheden og vælge "adjust power settings" derefter kan du klikke "I want to leave this device on all the time"

BS
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Gemmer den opsætningen, eller skal man starte forfra? 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Kjelstrup Kjelstrup skrev:

Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Og har du fået nogle forbedringer 
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Kjelstrup Kjelstrup skrev:

Den gemmer din opsætning, men lav en ny måling alligevel.

Det kan jo være at den er blevet bedre til at udregne rummet med mikrofonen.

Men jeg tror nok at de fleste forbedringer ligger i netdelen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu