|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() Sendt: 10-Februar-2009 kl. 10:58 |
Jeg har lavet en filmoptagelse med mit IXUS kamera - som en AVI fil. Er det nogen der kender til software/freeware som kan stablilisere/fjerne rystelser fra sådan en optagelse ? Har søgt lidt på stablilize og AVI men ikke rigtigt fundet noget freeware. |
|
![]() |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Det kan ikke lade sig gøre. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Det kan det nu sagtens. Det som der sker er at der findes et fix punkt, og software så efterfølgende prøver at forskyde de efterfølgende billeder så de passer. Det betyder så at der evt. vil komme en sort/hvid kant af varierende størelse/placering - dette for at opløsningen skal bibeholdes. Jeg tror måske jeg har fundet noget - men skal lige have tid til at kikke på det : http://dvformat.digitalmedianet.com/articles/viewarticle.jsp ?id=28849 Redigeret af kim.t - 10-Februar-2009 kl. 12:40 |
|
![]() |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Jamen held og lykke med det. Jeg ser frem til at høre resultatet. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Jeg har til en vis grad lykkedes at fjerne rystelser med dette software, kan anvendes som plugin i adobe premier elelemts... http://www.prodad.de/gb/mercalli_std_details.html
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Unskyld mit sprog - men hold kæft hvor det virker Download VirtualDub-1.8.8 og pak det ud - man behøver ikke installere. Download Deshaker - pak den ud og placer den i plugin folderen og følg guiden her 2 min. efter har du et klip som ikke ryster - der er som sagt en sort kant som "blafre lidt" - det tog længere tid at skrive dette indlæg ! Filmen er optaget med mit Canon IXUS 70. Klip som har været igennem deshaker Redigeret af kim.t - 10-Februar-2009 kl. 14:16 |
|
![]() |
|
![]() |
|
j_skib ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 135 |
![]() |
Hej Kim.
Det er da imponerende som det virker. Jeg tænkte på om de blafrende sider måske kan fjernes ved at zoom'e. Jeg søgte på nettet og så, at der vistnok findes en programsnut til Virtualdub. Jeg har ikke prøvet det, vil vente til jeg selv får problemet (det varer sikkert ikke længe). Men mange tak for informationen. Venlig hilsen Jørgen. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja de kan fjernes. Under punktet 2-pass findes der en drop down med teksten "Edge compensation" med følgende muligheder : None - Large borders |
|
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |