|
S: 3D printer - Newmatter Mod-T |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
claus64 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-April-2016 kl. 14:34 |
Hej
Jeg sælger én af mine 3D printere og det er en Newmatter Mod-T. Printeren fik jeg leveret i novmeber/december 2015. Jeg har vel printet under 6 timer med den. ![]() Den blev købt via Indigogo som et crowdfunded projekt. Den udskiller sig fra mange andre 3D printere, ved at have et stilrent design, og man kan godt forsvare at have den stående i eksempelvis stuen. Printeren kommer med org embellage. Printer med PLA Printeren tilsluttes PC første gang, og derefter opsættes der en wifi forbindelse, og så det hele ellers webbaseret. Man kan også printe sine egne filer ved at overføre de 3d-klare filer til printeren. Man skal nok forvente at en 3D printer IKKE helt fungerer som en inkjet-printer. Der er en learning kurve i forhold til at printe, og man kan altså opleve fejlprint. Dette er dog altsammen med til at man lærer en masse om teknikken bag. Men forventer man at man blot kan trykke "print" og så kommer der noget fejlfrit ud efter fire timer, så kan man måske blive skuffet. Hvorfor sælger jeg den? Jeg har en anden model med to dysser, og der har jeg en del flere indstillingsmuligheder. Prisen for denne var dog også en HELT anden end for Mod-T Købte Mod-T for at lave lidt sammenligninger og se "hvad man kunne få til prisen". Printkvaliteten er MEGET fin. Lige så fin som på min mange gange dyrere anden model. Mod-T har én dysse, så man kan kun printe i en farve. Printeren kommer med strømforsyning, og org kasse og jeg har kvitteringer på mail. Der er en lille rulle pink PLA med, MEN DET HAR VÆRET UDSAT for noget varme/kulde, så det har en tendens til at knække lidt nemt. Jeg ville købe ekstra ruller PLA :) Har man mod på at lære lidt om 3d print, og synes man ellers konceptet er spændende, er det her en rigtig god mulighed for at lære mere. Fik selv min første 3D printer for 2-3 år siden, og er siden sprunget videre til også at lege med CNC fræsning og laserskæring. For mig er det SÅ spændende et område, og super fedt at kunne lave pæne ting selv (har altid været god til elektronik/finmekanik men decideret håndværk er altid blevet noget makværk, hvis jeg har haft en sav eller hammer i hånden) Nyprisen for en mod-t, er i dag 399 USD, hvilket svarer til 2610 DKK (ex moms og evt told og fragt). Det ser dog ud til de ikke sender den til EU mere? Jeg gav selv 2.510 DKK for printeren inkl moms, fragt og told. Jeg sælger den for hbo 2300 DKK. Læs mere om printeren på http://newmatter.com/ og læs også support forummet, så man har en ide om hvad folk har af udfordringer. PÅ Youtube er der også masser af videoer omkring modellen. Se også siden thingiverse.com hvorfra man kan hente færdige modeller og/eller inspiration til projekter. MVH Claus Skal afhentes på Frederiksberg Redigeret af claus64 - 05-April-2016 kl. 17:01 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |