recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S: 4 x Seagate Constellation 3 TB **SOLGT**
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

S: 4 x Seagate Constellation 3 TB **SOLGT**

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: S: 4 x Seagate Constellation 3 TB **SOLGT**
    Sendt: 10-September-2012 kl. 17:32
Jeg har 4 af disse i min NAS lige pt:

Jeg har fået nogle 4 TB i stedet som enten skal erstatte eller supplere de nuværende (i RAID). Hvis jeg kan få nok for dem jeg har nu bliver de opgraderet, ellers vil jeg lade dem agere 3 TB til at starte med.

De er præcist et år gamle, og er ikke brugt specielt meget. Kvittering medfølger. Min NAS kører på ingen måde i døgndrift, og de gange den har været tændt mere end et døgn er det sjældent harddiskene er spindet op.

Såh, spørgsmålet er, hvad kan jeg få for dem? Jeg tænker selv omkring 1.500 pr. stk. Kom endelig med bud / vurderinger.

De befinder sig i 2200 Kbh N.

Redigeret af MaXer - 15-Marts-2015 kl. 15:11
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 17:57
Jeg vil selv give kr. 800,-.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 18:33
Okay, det var ikke meget... Jeg må jo håbe andre vil give mere. Ellers bliver det en dyr opgradering.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 19:30
du skal regne med omkring halvdelen vil jeg mene.... 800,- er imo ikke ret meget... det er trods alt proff. diske ... (24/7) ...

men kast dem på dba.dk til 1600,- stykket og tag en forhandling derfra :)
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 19:31
Har et bud på 1.200 pp. Så begynder det at ligne at det kunne være værd at opgradere.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

du skal regne med omkring halvdelen vil jeg mene.... 800,- er imo ikke ret meget... det er trods alt proff. diske ... (24/7) ...

men kast dem på dba.dk til 1600,- stykket og tag en forhandling derfra :)

Jeg kigger på kapacitet, hvis jeg skal have diske er det ikke nødvendigt med såkaldte prof. diske, jeg tror det er de færreste der vil betale ekstra for dette til deres HTPC setup.

EDIT: Så lige der var budt kr. 1.200,-

Redigeret af Hans j - 10-September-2012 kl. 19:44
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 20:33
Det forstår jeg godt. Men når man har NAS, og også HTPC gætter jeg på, der kører 24/7 er der mange der sætter pris på at det er en enterprise edition, som jo er specielt lavet til formålet.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 11:27
Det er nu en salgstråd. Jeg er gået i gang med udskiftningen. Til de interesserede kan jeg fortælle, at bare det, at udskifte disk tager 15 timer pr disk. Shocked
Spændende at se hvor lang tid det tager at allokere den ledige plads på de nye disks.

Her er hvad jeg har af bud:

HDD 1: 1.200
HDD 2: 1.250
HDD 3: 1.200 
HDD 4: ledig
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 11:30
Byder 800 afhentet for den sidste
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Point: 387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M-P-A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 12:14
1000 afhentet for den sidste
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 15:07
Tak for buddene. Jeg tror dog ikke jeg skiller mig af med dem for under de 1.200 der allerede er budt på nogle af dem.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Jacobtoft Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-September-2008
Sted: Nordjylland
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacobtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 15:56
Fejlraten er forsvindende lav i forhold til "almindelige" diske. Det er rart, hvis der ligger uerstattelige data på dem :)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu