|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Jow.. Muligheden er der jo, men jeg er ikke selv større fan af den i dens nuværende udformning. Hvis man skal bruge NMT Applikations, så skal disken være formateret med EXT2 eller EXT3. For at bruge den som USB slave på en Windows maskine skal man så have en EXT2/3 driver/applikation der kan læse disken, men der er flere der har problemer med stabiliteten af disse programmer ved større datamængder. Alternativt er selvf. at formatere den som NTFS, men så mister man mulighederne for NMT applications såsom SMB Server, FTP Server, BitTorrent etc. Man kunne selvf. forestille sig at det var muligt at lave nogle mindre EXT2/3 partitioner til NMT applications og så resten som NTFS - men det ønsker leverandøren mig bekendt ikke som det er lige nu. Man kunne naturligvis også bare køre Linux på ens hjemmemaskine, men det er nok ikke størstedelen der lige gør det. Redigeret af hedberg - 13-Maj-2008 kl. 12:04 |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
petrucci ![]() Guld medlem ![]() Brugeranmelder Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 822 |
![]() |
Man kan vel bare boote up med en Live-linux dvd når man skal overføre filer - eller køre en Linux distro i noget VMware i Windows.
|
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Det kan man formodenligt godt. Jeg kunne forestille mig, at specielt live-CD'en ville fungere ganske godt. Men det var ikke noget jeg ville sætte min mor igang med og så jeg syntes egentligt ikke det er en feature jeg ville reklamere så meget med med.
|
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
petrucci ![]() Guld medlem ![]() Brugeranmelder Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 822 |
![]() |
Men i forvejen er man vel lidt "halv-nørdet" når man begiver sig i lag med specielle HD-filformater der skal kunne afspilles og overføres via NMT eller SMB osv. ? :)
hedberg, hvor meget gav du for fragten af din eGreat fra divxplayer.nl? |
|
![]() |
|
![]() |
Mjoh.. Men årsagen til at jeg vælger denne type afspillere er netop fordi de har så høj en WAF og er så nemme at betjene når først de er konfigureret. Har instrueret selv min mor i at få lave ISO'er og kopiere dem ind. Det ville næppe kunne lade sig gøre via Linux Live-CD'er mm. Det var inkluderet så jeg fik ikke en særskilt pris på det.
Redigeret af hedberg - 13-Maj-2008 kl. 15:24 |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
![]() |
Lige før jeg bliver skambidt af en Linux tilgænger. Jeg ville nok ikke kunne få HENDE til det. Linux kan selvf. alt og er meningen med selve livet
|
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
![]() |
hedberg, yeah i know what you mean :)
men jeg går ud fra at hvis man skal lave noget fikst på eGreat boksen a la det med at ændre html-filer så man laver dvd cover navigation istedet...det er vel en NMT app der skal være installeret før man kan det? |
|
![]() |
|
![]() |
Fisk.. Sådan noget gider jeg ikke. Hos mig lister den bare kataloger med film navne og medmindre den får noget indbygget med IMDB integration bliver det ikke anderledes her. Det andet er alt for tidskrævende til mig. Redigeret af hedberg - 13-Maj-2008 kl. 15:49 |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
popcorn ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 316 |
![]() |
Nej det har ikke noget med NMT apps at gøre og det er ikke noget "plugin" som sådan. Det er ganske enkelt manuelt arbejde hvor man laver nogle XML filer med hjælp fra Moviecollector som efterfølgende rettes lidt og lægger disse på enten en intern harddisk eller et smb eller nfs share. Dernæst starter man dem som en almindelig website ved at køre den første index.html fil (denne vil starte automatisk når man browser ind på en disk eller et share hvor denne ligger i roden) - derefter browser man rundt i xml filerne som indeholder links til at starte afspilning Der findes udførlig vejledning til hvordan man gør på nmt forummet. Jeg har samme opfattelse som Hedberg - gider slet ikke alt det der eyecandy - formålet er jo slutteligt blot at afspille nogle filer og jo hurtigere man kommer til disse filer jo hurtigere kan man afspille dem - så det simple listebaserede interface er glimrende til mig. Da alle disse nmt baserede afspillere benytter samme firmware og dermed nøjagtig samme muligheder - kan alt hvad man laver til den ene afspiller også laves på nøjagtig samme måde til den anden afspiller. Og alt hvad den ene afspiller kan, kan den anden også. Så dette kan laves til alle afspillere. Det er i princippet kun design og tilslutnings stik der adskiller dem Her er tråden om disse html/xml sider http://www.networkedmediatank.com/viewtopic.php?t=3187&p ostdays=0&postorder=asc&start=0 og her er nærmere info om hvordan man gør http://www.treasure-cove.net/PCH.htm
Redigeret af popcorn - 13-Maj-2008 kl. 15:57 |
|
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |