recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S: Apple iMac "27 late 2009 (defekt)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

S: Apple iMac "27 late 2009 (defekt)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mosbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mosbek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: S: Apple iMac "27 late 2009 (defekt)
    Sendt: 18-November-2016 kl. 19:05
Hej

Min gode trofaste iMac har desværre fået en fejl. Det er late 2009 modellen, har kørt klippestabilt siden jeg fik den fra ny og fik et ekstra "boost" hastighed for ca. 2 år siden, da HD blev skiftet til en SSD 512 GB. 

MEN, den er begyndt at få en fejl under opstart, genstarter af sig igen og kører i loop (se billede). Jeg har prøvet at installere Mac OS fra ny, men det hjælper ikke. Øv!  Ved læsning på nettet lyder det som om det kan være en controller der er gået i stykker. Da jeg ikke lige selv kan åbne og fikse den har jeg besluttet at sætte den til salg.

Hvad tror I den kan indbringe? Er der et seriøst bud derude?

Skærm og kabinet står flot uden ridser. Den har påmonteret originalt Apple VESA vægbeslag. Den originale fod medfølger ligeledes, også den er uden ridser. Jeg har original emballage og selvfølgelig kan en kvittering fremfindes.

Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2009
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 20:14
Det ville måske hjælpe på vurderingen hvis du skrev specs'ne på maskinen?

Jeg er ikke selv interesseret da jeg allerede selv har samme model, men held og lykke med salget Smile
Til top
mosbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mosbek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 21:29
Det er en 2,66 GHz quad-core Intel Core i5-processor med 12 GB ram. Disk er udskiftet til Samsung OVO 512 GB SSD.

Til top
mosbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mosbek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 17:42
op
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 19:20
Der er vel som udgangspunkt ikke mange der er interesseret i en defekt Mac. Måske skulle du prøve at få et tilbud på reparation, hvis nogle gør sig i det.

P.S. du kunne evt prøve at sætte den gamle disk i igen. SSD kan jo gå i stykker.
Til top
Hi Fi Dwarf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2005
Sted: Danmark
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 19:31
Hvad er din egen forventning at få for den?

Som før nævnt, er der nok mange der ikke springer på, da det jo kan være en bekostelig affære at få sådan en maskine repareret. Så prisen bør jo nok måles op mod den økonomiske risiko man løber ved ikke præcis at vide hvad årsagen til fejlen er.

:-)
Samsung UE55H7005 - Pio. BDP-51FD - TEAC AG-D500 7.2 - TW3500
Hjemmebioen
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 19:56
Du kan jo prøve at installere mac OSX på en ekstern disk? Så er man jo udover evt. SSD-problemer. Eksempelvis en harddisk med thunderbolt eller firewire. Måske USB.20 også kan anvende til dette formål?
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Point: 1764
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 21:44
1000.- budt Ser den som reservedele.
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 14:04
1500budt
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 15:28
2 ting jeg vil prøve først. Prøv at boot på noget ekstern, USB -  CD eller lign.
Tjek dine Ram, evt. prøv med nogle andre. Det kan være flere ting som skaber dit problem, hardware som software. Jeg fixede en engang en late 2009, her var det selve disken der skabte problemet. Man kunne nemlig godt installere nyt system, men den vil ikke boot op efterfølgende og havde samme fejl meddelelse som din. Udskiftede disken og maskine kørte igen. De fleste hardware fejl jeg har set på iMac 27 er dog på late 2010 og 2011 her er det grafikkortet der brokker sig, det tager man ud og lægger det i oven i 10min på 200 grader, sætter det i
og det køre igen, har prøvet dette mere end 10 gange alle med succesSmile

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 12:26
Jeg ved godt det er en salgstråd, men jeg vil også anbefale dig at fejlsøge en smule mere.

Har du kørt Apples HW test: https://support.apple.com/en-us/HT201257 ?

Som Potter skriver så er RAM en sandsynlig fejlkilde. Kør evt. Memtest x86, hvis ikke HW-testen viser noget.
Til top
mosbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mosbek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 18:07
Hej alle sammen.

Tak for jeres mange gode råd, det er godt at høre at man via forskellige større eller mindre knep kan få liv i maskinen igen :-)

Den er dog allerede pakket godt ned og jeg har købt en skærm til at bruge sammen med min MacBook Air, så jeg har valgt fortsat at sælge den.

Tak for jeres bud. Højeste er pt. 1500 kr. Jeg lader den køre videre til søndag kl. 21.00 og sælger den derefter til højeste bud. 

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu