recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så blev min HTPC klar - Er den ok?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå blev min HTPC klar - Er den ok?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
plouger Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Emne: Så blev min HTPC klar - Er den ok?
    Sendt: 04-November-2006 kl. 11:04

Jeg er endelig blevet færdig med min HTPC. Dog stadig uden TVKort da jeg både har HDD-Recorder og parabol med HDD. Så den skal ikke bruges så meget til at optage. 

Men er den ellers ok, bygget sammen:

Kabinet: Antec Fusion http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08738

MB: MSI K9NGM2 http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd _detail.php?UID=735

CPU: AMD Sempron 3600+

RAM: 1GB DDR2-667

Harddiske: Samsung 250GB SATAII  SP2504C

DVD-RW: Samsung 18X

Keyboard og remote: Microsoft

Jeg bruger onboard lyd og VGA, da den ikke skal bruges til spil. Men er det godtnok?

Hilsen

Plouger

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 11:12
Yes yes - det ser sgu rigtig fint ud. Er helt vild med dit kabi. Hvad måtte du slippe for det?

Hvilken type tilslutninger er der til billede på det MB, og hvilken skærmtype har du?

Hvis du har en HDMI indgang kan det her grafikkort anbefales da det har HDTV understøttelse og HDMI. Det er rimelig billigt. Lidt over 1000 kr kan du vist få det til. Det skulle give noget bedre farvegengivelse...

Men eller super fin opsætning...
Til top
plouger Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2006
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 11:21

Ja, kabinettet er vildt fedt. Flot og stilrent og så kommer der ikke en lyd fra det  

Jeg ved ikke helt med skærmtilslutning endnu. Jeg vil prøve mig lidt frem med VGA eller DVI/HDMI og se hvad giver bedste resultat

Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Yes yes - det ser sgu rigtig fint ud. Er helt vild med dit kabi. Hvad måtte du slippe for det?

Hvilken type tilslutninger er der til billede på det MB, og hvilken skærmtype har du?

Hvis du har en HDMI indgang kan det her grafikkort anbefales da det har HDTV understøttelse og HDMI. Det er rimelig billigt. Lidt over 1000 kr kan du vist få det til. Det skulle give noget bedre farvegengivelse...

Men eller super fin opsætning...

Hilsen

Plouger

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 13:09
SHG har det til 1.345.- LINK
Til top
MikkelAnd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 13:51

Et simpelt spørgsmål: Kan man med det "normale" software (MS MCE2005, MediaPortal mv.) lave det sådan at man kan vælge musik UDEN at tænde fjernsynet?
M.a.o kan kan lave noget "stifinder-agtigt" i det lille display på fronten?

/mikkel

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2006 kl. 00:02
Mikkel:

Det burde kunne lade sig gøre. Prøv evt at gå ind på mediaportals forum (da du selv nævner det som en mulighed) og søg efter det derinde. Det skulle undre mig meget om der ikke er nogen fikse fyre der har lavet noget du kan bruge.

http://forum.team-mediaportal.com/
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu