recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så er der forbundet kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå er der forbundet kabler

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Emne: Så er der forbundet kabler
    Sendt: 19-Februar-2007 kl. 19:54
Hej alle,
Jeg har selv haft stor glæde af at læse alt muligt herinde, både om udstyr og om forbindelser. Nu har jeg ligesom så mange andre kastet mig ud i hjemmebio med hi-fi lyd også. Til en start har jeg tegnet hvordan det hele er forbundet. Jeg har pt. ingen center eller baghøjttalere, Sagem HD81 der er på tegningen har jeg heller ikke, jeg venter på TDC
Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 22:41

Nydeligt

Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 23:06

Tak vipmlo,
som du sikkert kan regne ud er tegningen baseret på inspiration fra dig
Jeg har ikke fået købt en JVC 701 AVR, det er jo altid problematisk med alt det man gerne vil have, når nu det man har virker fortrinligt.
Jeg har ikke fået taget mig sammen til at lytte på en 701, jeg tvivler på at den kan slå min XR10 - for den er rigtigt god.

Lige nu har jeg problemer med at få Harmony til at vælge korrekt input på Panny'en, men ifølge diverse udenlandske fora har Logitech en løsning til det. Jeg har skrevet til deres tekniske support - så jeg giver dem lige nogle dage. Det kan undre at mange har de problemer, uden at Logitech så har rettet det i opsætningen. Der står heller ikke et ord om det i deres FAQ ?!? - nå men diverse virksomheders FAQ's er jo ofte ret ubrugelige (Har du sat strøm til?, Er der tændt for strømmen?, Check batteriet og derud af ).
Problemerne med input-valg kan et køb af 701 jo løse, men lige nu tror jeg hellere jeg vil have flere "TV-møbler" end en 701. Der kommer jo nok også den der 703 som vi forslog JVC Brian .
Lige nu har jeg ikke fået møbleret om, TV'et har bare overtaget det pladsen på det nu for høje gamle TV-møbel, så der er ikke meget sport i rigtige billeder. Men om et par måneder skulle der være lys forude (der er leveringstid på møbler....).

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 23:27

Apropos TDC,
Når jeg ser deres navn er det ofte sammen med et eller flere af dem her: , det kan da ikke være rart for dem.

Jeg vil derfor benytte lejligheden til at sige: Mit analoge TDC kabelTV står som en drøn, ingen skygger eller fnidder af nogen art - sådan skal det være .
Jeg har 8 antennestik i huset. Installationen er foretaget af N. Carlo Jensen, SKibby af en gut der hed Jacob. At der ikke er synligt støj eller andet stads på billedet vidner også om en god kabelinstallation - godt gået. Det har jeg da iøvrigt et billed af:

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 23:34

Det er en fed måde, at lave en oversigt på.

Har overvejet selv, men mangler billeder af mine højttalere som desværre er så gamle, at jeg ikke kan finde billeder på nettet.

Kunne selvfølgelig gøre ligesom dig og udelade højttalere.. det skal sq prøves :P

Ser rigtig fedt ud! Fedt TV

Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 23:42
Hej Martin
En oversigt er faktisk meget rar at have, man kan jo bruge den til at forklare, kode fjernbetjeninger og andet sjov.
Jeg manger også nogle billeder. Et trænet øje vil f.eks. spotte at det ikke er den rigtige video der er på billedet (jeg kunne ikke finde et på nettet).
Man kan jo blot tage et billede selv, det vil jeg også gøre når andre muligheder ikke findes.
Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 23:43

Oprindeligt skrevet af PeterLarsen PeterLarsen skrev:

som du sikkert kan regne ud er tegningen baseret på inspiration fra dig

Jo - jeg syntes nok der var noget bekendt over det

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 23:48

Oprindeligt skrevet af PeterLarsen PeterLarsen skrev:

Installationen er foretaget af N. Carlo Jensen, SKibby af en gut der hed Jacob. At der ikke er synligt støj eller andet stads på billedet vidner også om en god kabelinstallation - godt gået.

Lyder godt ! Var det dyrt ?

Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 23:49
ha ha - bare vent, jeg er ved at bygge en havestue......
Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 23:57
Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 00:16

Jeg kan ikke sætte en pris på antenneinstallationen.
Vi fik bygget et hus efter egne tegninger af PERA Huse i Jyllinge, herunder var der en el-entreprise med N. Carlo Jensen. Selve kabeltrækket og fordelere+forstærker og et 230V stik på loftet kostede 5.468+moms. Rør i væggen er så betalt et andet sted i den samlede regning på: 2.154.000 + en grund som vi havde købt selv forinden.
Nu har det jo ikke meget med hjemmebio at gøre, men interesserede kan da se på: http://www.pqn.dk/HUS_WEB/

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 00:27

Panasonic TV'et er iøvrigt købt hos TapeConnection i Århus. De havde en såkaldt "demo" model som havde været ude hos en kunde, så den hoppede jeg på. Det kostede 10.303 incl. forsendelse (9.999 for TV'et) og det var med den afbildede fod.
Nu er det godt nok planen at klynge den op på væggen når diverse møbler er indkøbt og ankommet, men lige nu er det rart med en pæn fod der kan dreje. Mit gæt er at den kunde der havde TV'et ude byttede det til en 37", det er godt nok stort med en 42" - det kræver tæt på 4 meters afstand - ellers er det for voldsomt at se på. Jeg læste engang en tommelfingerregel der sagde 1 meter/10 tommer - det lyder meget fornuftigt. Jeg har en 4 meter bred stue, så se-afstanden bliver ca. 3.7 meter - en 37" kunne jeg godt nøjes med, men de 42" giver lidt mere bio-fornemmelse. Jeg har prøvet med en projektor også - der så jeg Titanic i en bredde på 1.8 meter - det var vildt imponerende, men helt uegnet til TV-brug. En drøm kunne være et motor-lærred der kunne køre ned foran fladskærmen til film-brug. Så nu må JVC Brian altså tage sig sammen og få den 703-model på gaden .

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu