|
Så er der vist nogen der skal have penge tilbage |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Marts-2012 kl. 11:18 |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Man skal læse meget før øjnene falder ud -
Nå men sagen er også omtalt her:
”Landsretten har givet vores modpart ret i, at tv-forhandlerne skal informere om beslutninger, som endnu ikke er truffet, og som de ikke kender. Det finder vi helt urimeligt.....” siger forbrugerpolitisk chef i Dansk Erhverv, Lone Rasmussen.
Men
"Landsretten fandt det godtgjort, at de centrale aktører på området i efteråret 2007 anså det for besluttet, at ny DR-kanaler med opstart i 2009 alene skulle sendes i MPEG4, og at DR1, DR2 og TV2 m. fl. fra et tidspunkt i 2012 ikke længere ville blive udsendt i MPEG2, men i MPEG4." /Berlinske
Den opgørelse af de faktuelle forhold, som Ladsretten her opregner, har vi jo allerede gjort os klart her på recordere.dk - for længe siden.
Det urimelige er i denne sag helt og holdent Dansk Erhvervs fremturen.
Lars
![]() PS! Bemærk denne sag udelukkende omhandler modtagelse via antenne og INTET har med satellit eller kabel-tv
Redigeret af reslfj - 27-Marts-2012 kl. 12:31 |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
|
reslfj skrev
PS! Bemærk denne sag udelukkende omhandler modtagelse via antenne og INTET har med satellit eller kabel-tv
Når det drejer sig om DVB-T og HDTV, samme HDTV som man kun ville sende i MPEG4. (At man netop IKKE vilde fordele HDTV som MPEG2, via DVB-T).
Bliver det vel endnu mere klart man er solgt en ukurant vare, og Retten har altså nogle grænser ligesom sætte.
|
||
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
||
![]() |
||
Dotman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 194 |
|
Latterlig sag, mange har bevist købt billige MPEG2, fordi de skulle bruge det som monitor til SAT reciver eller analog kabel/DVB-C som den gang heller ikke havet udsigter til MPEG4
Nu kan de få penge tilbage og det er bare så forkert! Hvad så med dem der har købt MPEG4 nu hvor T2 kommer eller C2 og hvad med næste udskift til MPEG8 |
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
|
Det kan de ikke med baggrund i denne dom, for den manglende oplysning om stop for MPEG-2 vedrører brug via antenne. Man kan naturligvis ikke sikre sig helt mod bedragere, men i denne sag var parterne helt enig om, at det var en antenneinstallation*. Allerede fra forbrugerklagesagen var det klart, at hvordan apparatet skulle anvendes. Dommen handler ikke om nytten af MPEG-4 som sådan, men at det var vedtaget og branchen havde kommunikeret ud, at de nye frie kanaler kun ville blive sendt med MPEG-4 og at MPEG-2 slet ikke ville blive brugt fra 2012.
Det har jeg vist allerede skrevet om i denne tråd. Et salg af et DVB-T fjernsyn til antennebrug i almindelighed og til Boxer i særdeleshed, ville jeg ikke anbefale uden en meget bestemt og dokumenterbar besked til køber. Der skal fx ikke sendes meget fodbold via ZDF, bør en sportsfan med rimelighed kan gå i klage-mode. DVB-C2 er jo kun lige kommet i de første fjernsyn fx Sonys KDL-40HX755 model, og der er endnu ikke noget fremme om til hvad og hvornår youSee og Stofa vil anvende DVB-C2. Og afgørende vigtigt, der er slet ikke nogen der forventer at DVB-C vil blive slukket de første mange år. Så jeg kan ikke se, der nogen viden om DVB-C2, som sælger burde kende, udover at der er noget, der hedder DVB-C2. Det er da ikke svært! Men youSee og Stofa burde snarest anbefale alle kabel kunderne at købe DVB-C2 , hvis de alligevel vil købe nyt. Så vil der hurtigere være solgt mange flere DVB-C2 apparater, som youSee/Stofa kan sælge ekstra muligheder til - fx billigere HD kanaler via VOD (Cinema). Mht. HEVC (den næste MPEG version), så skal den standard lige være færdig (gæt 2013) og så skal der være chips til at dekomprimere HEVC (ca 2015). Lars ![]() * Men når du nævner kabel-tv, så sendte youSee allerede lidt MPEG-4, og netop i januar 2008 gik vi og ventede på den første youSee Samsung boks. (jeg købte min sidst i januar 2008). Redigeret af reslfj - 28-Marts-2012 kl. 19:43 |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
|
Sælgerne skulle have kontaktet Dansk Erhverv og accepteret bytte Tv eller udbetale hvad nogen forventede.
Det køre en sag og blive underkendt, dette er bare blevet D Y R T
![]() |
||
|
||
![]() |
||
|
HDTV der er fødte med de der korrekte Tunere, samme Tv skal vel netop IKKE have et separat signal ind via HDMI! Et sådant Tv bliver vel nødt til vise i det mindste noget billede? At nogen så ikke har været opmærksom på hvad det er ens kabelnet har sendt. i det her tidspunkt 2008-2009 hvor miseren er opstået. På et tidspunkt hvor YouSee indstillede kodningen af signaler, men fortsat lod abonnenter betale for de kort der sad I, således utilfredsheden voksede grænseløst.Redigeret af skyking - 02-April-2012 kl. 12:59 |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |