|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Vi er helt enige Naiera - det sker jo ind i mellem |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Hehe, det er godt at i to kan blive enige
![]() Og så i min tråd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
He he, så er dagen da reddet |
||
![]() |
||
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() |
|
hahaha jeg synes at det er sjovt at ligemeget hvor man havner så kommer der en tråd som denne.. Selv inde på www.gamespot.com er der "fanboys" som truer og lover at bluray snaret uddør. Jeg ved ikke lige hvad det er der får folk til at hoppe på den men som sagt før, stik nu lige den finger i jorden også tæl til 10. De her tråde er ligegyldige og kan graves frem om en 8-10 års tid, når det måske er tid til nyt format. udkom dvd ikke ikke i 1999-2000? mener at kunne huske at dvd var det relativt nyt dengang starwars 1 the phantom menace udkom og den udkom da i 2001 så vidt jeg husker. anyway startrek, det er ikke noget angreb mod dig men sådan nogle tråde her i trættende og enormt ligegyldige.. :) |
||
![]() |
||
detlef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1390 |
![]() |
|
Mener faktisk at det var så tidligt som 1996 at de første kunne købes kommercielt.... EDIT, lader til, iflg Google, at den første kom i 97, nærmere bestemt den 1 februar.... Redigeret af detlef - 28-Januar-2009 kl. 20:03 |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
![]() Bortset fra sammenkoblingen med Blu-Ray som nok næppe er så relevant i betragtning af prisen på SDXC, der næppe kan true fremstillingen af en en sådan, så er det særdeles interessant med fremkomsten af samme. Det ER et virkeligt stort fremskridt på mange måder og vil påvirke udviklingen af HD. De første eksemplarer vil kunne rumme 64GB skønnes det, og det er i mange sammenhæng ret meget. Mere end en Blu.Ray skive. Og siden øges kapaciteten, så der kan rummes op til 100 HD film på blot en enkelt kreds på størrelse med et frimærke. Det må da få en klokke til at ringe hos de der sælger film. Det er klart at det som lagringsmedie vil indbære nogle muligheder, der et eller andet sted vil kunne udnyttes af samlere. Som kan hjemtage HD film via nettet fx. Eller blot HD film fra et TV. På nuværende tidspunkt fyldes en harddisk hurtigt op og en sådan kræver betydelig mere plads, samtidig med et betydelig højere strømforbrug og varmeudvikling. Så inddirekte kunne det godt påvirke salget af Blu-Ray og DVD. Hvor meget er nok ikke til at sige, men man har jo set at den slags spiller en rolle. Der er også store muligheder i mediet med hensyn til Cameraer, eller videooptagere. det er jo lækkert med et kort der bare kan rumme næsten hvad som helst. Og hastigheden er god både ved skrive og læse. 6 billeder i sek. kan der gemmes på et Camera. Man har faktisk set at memory kredse er blevet til at købe for mindre og mindre. Tænk på USB stick. Så hvis et SDXC kort kunne fremstilles billigt, var tanken omkring en konkurrent til Blu-Ray jo nok også rigtig nok. Jeg syntes i øvrigt ikke at "det har vi jo været igennem". Nej, det er jo en nyhed med de kredse, det er fint at sætte fokus på dem og hvad sker der ved at snakke om dem på den måde Startrek gør? Tror der er lidt provo over det og hvad så? Farve er godt. Det skal ikke være så kedeligt. Det er som med TV programmer, hvis der et emne man ikke kan lide, så er man ikke indlagt til at læse om eller at deltage i debatten overhovedet. Og der skal ikke kun skrives om det man selv kan lide eller sympatiserer med. Ordet er frit. Der er ytringsfrihed, også på Recordere.dk ![]() Jeg er imod at man prøver at dirigere hvad der skal snakkes om, ordet er frit og det kan jeg lide. Det er ikke det samme vi finder interessant. Jeg er ikke helt enig med Startrek, men det er blot på grund af prisen. Hvis SDXC kunne fremstilles billigt, ville det blive udnyttet som filmmedie. Redigeret af Ken_T - 29-Januar-2009 kl. 12:00 |
||
![]() |
||
mowa ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 343 |
![]() |
|
Ork jo - de hurtigste når op på noget i stil med 25 megabytes/sek. - en blu-rayskive med høj bitrate kører 5-6 megabytes/sek. |
||
![]() |
||
AndyK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Status: Offline Point: 324 |
![]() |
|
Flash kan ikke slettes magnetisk - det kræver eksempelvis kraftig elektromagnetisk stråling hvis man skal introducere bitfejl i hukommelsescellerne. |
||
![]() |
||
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() |
|
Problemet er lidt (så vidt jeg har forstået) at div. film producenter først høvler en masse penge efter HD DVD, så bagefter bluray, jeg ved ikke om det er sådan det helt foregår men de bliver jo også trætte af at skulle skifte medie hele tiden, og bruge penge på det. Og ja - man ville kunne lagre flere film på en enhed men det har blockbuster osv. ikke det store ud af, film bliver jo ofte solgt/udlejet seperat. Der er dog naturligvis også serier og film-serier som fylder en hel del. Men det er alt sammen teorier og spekulationer fra min side af. Noget helt andet som måske er lidt off-topic men er stadigvæk inde på emne om GB. Jeg har lige købt og set heroes sæson 2 på bluray, jeg undre mig dog bare over at cd 1+2 indeholder 4 afsnit mens cd 3 indeholder 2 afsnit og cd 4 indeholder 1 afsnit.. meh .. var det bare fordi at de skulle fylde 4 cd'er eller..? |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
|
Yeps, fik min første DVD dengang i starten af 1997 - Unforgiven - som vist var en af de allerførste store udgivelser. Super film ![]() |
||
![]() |
||
Deluxe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
![]() |
|
Hvis man nu kigger 10 år ud i fremtiden er det vel begrænset. hvad der overhovedet er af salg af fysiske medier? Til den tid forestiller jeg mig, at man blot laver to klik med musen og 2 sek. efter har du den film du vil se. Derefter kan man jo selv vælge hvilket medie man vil gemme den på.
Der vil nok stadig være lidt salg af fysiske medier, men vel kun til en begrænset "fanskare". Hr. og Fru Danmark er vil dybest set ligeglade med at have flere reoler fyldt op med deres filmsamling... |
||
![]() |
||
T-teknik ![]() -- ![]() Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
![]() |
|
Lad os så håbe, at ALLE har mulighed for en optimal turboforbindelse med fuld kvalitet - bl.a. også fuld tekstservice ![]() Det hele kommer an på, hvem der tilbyder en optimal forbindelse - TDC eller hvem der er i stand til at levere varen på det tidspunkt ![]() Men du har ret i, at nogle måske vil se det som en fordel af pladshensyn. Redigeret af T-teknik - 29-Januar-2009 kl. 10:33 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |