recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så er onkyo 605 indkøbt :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå er onkyo 605 indkøbt :)

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
master-k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Juni-2007
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af csn1903 csn1903 skrev:

Oprindeligt skrevet af master-k master-k skrev:

det jo ingen hemmelig at 605'eren bliver ret så varm og prøvede derfor også lige at måle temperaturen på den i dag og den nåede op på ca. 55 grader (måske mere hvis jeg havde ventet længere)

prøvede så også lige for sjovt at køle den ned med min gulv blæser og kunne få den ned på 43-44, så må lige finde på en smart løsning der

edit: nu er den oppe på 58 grader og den stiger mere jo længere jeg har den tændt der må da være en eller anden form for hvor varm sådan en reciver må blive??

er den placeret et sted hvor den ikke kan komme af med den varme luft, et hi-fi møbel eller ligende? står det noget ovenpå den, såsom dvd afspiller

jeg har med vilje stilt den alene på tv-bord møblet (var en hylde som jeg tog ud) og ville sige den har godt med plads, men har dog valgt at bore nogen lufthuller i møblet (det er et billigt møbel) og håber derfor at det kan begrænse varmen lidt.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 23:00
Det er vigtigt med at lave luft cirkulation omkring forstærkeren som du også siger du har gjort, ved at bore lufthuller så den kan trække kold luft fra bunden af møblet.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af csn1903 csn1903 skrev:

Det er vigtigt med at lave luft cirkulation omkring forstærkeren som du også siger du har gjort, ved at bore lufthuller så den kan trække kold luft fra bunden af møblet.

nu står den desværre MEGET langt nede mod gulvet og kan derfor heller ik rigtig trække luft derfra, men kunne være jeg snart sku gå ud og investere i et nyt tv møbel!
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 00:30

Min 805 står på et glasmøbel, med en glasplade over, ca. 4-5 cm. Ovenpå denne er min center som er ca. 60 x 40 cm.

Altså er min 805 lukket noget inde,men det giver absolut ingen problemer.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 00:45
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Min 805 står på et glasmøbel, med en glasplade over, ca. 4-5 cm. Ovenpå denne er min center som er ca. 60 x 40 cm.

Altså er min 805 lukket noget inde,men det giver absolut ingen problemer.

min receiver giver som sådan heller ik nogen problemer, men når alt udstyret i forvejen står inde på mit lille værelse, så bliver det meget hurtigt varmet op.. men nu har jeg så lige købt en blæser til værelset, så jeg forhåbentlig kan få en dejlig temperatur når der skal ses film
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 07:55
lige for at tage debatten op igen omkring varmen og onkyo 605.

min receiver står pt. inde i et tv møbel (dont look pretty i know) og som skrevet længere oppe, så har jeg lige fået boret nogen huller i møblet så receiveren gerne sku slippe af med noget af alt varmen.

men den bliver stadig meget varm og som der kan ses på dette billede, så har den pænt med plads

og har også fået investeret i en blæser som står siden af

men kan jeg på en eller anden måde købe en lille blæser (i stil med blæseren i en computer) som jeg montere i tv møblet, eller ville det være en bedre ide, at købe et nyt tv-bord i stil med f.eks. denne

så kommer receiveren i hvert fald til at stå lidt mere åben, eller vil det ik hjælpe særlig meget på varme problemet?

Redigeret af master-k - 11-August-2007 kl. 07:57
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 13:34

Oprindeligt skrevet af master-k master-k skrev:

lige for at tage debatten op igen omkring varmen og onkyo 605.

min receiver står pt. inde i et tv møbel (dont look pretty i know) og som skrevet længere oppe, så har jeg lige fået boret nogen huller i møblet så receiveren gerne sku slippe af med noget af alt varmen.

men den bliver stadig meget varm og som der kan ses på dette billede, så har den pænt med plads

og har også fået investeret i en blæser som står siden af

men kan jeg på en eller anden måde købe en lille blæser (i stil med blæseren i en computer) som jeg montere i tv møblet, eller ville det være en bedre ide, at købe et nyt tv-bord i stil med f.eks. denne

så kommer receiveren i hvert fald til at stå lidt mere åben, eller vil det ik hjælpe særlig meget på varme problemet?

Du skla prøve at bore nogle større huller i bunden bagtil så den kan trække luft op nede fra så sker der en bedre luftcirkulation.

Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-December-2006
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2007 kl. 23:04

Så modtog jeg min Onkel Onkyo i dag - bestilte i fredags , fin lev fra tyskland.

Er rookie mht surround sound , så der har været en masse små problemer. Nok mest fordi man ikke rigtig får læst brugsforvirringen igennem først.

Kan godt mærke forskel på mine B&W 602 og så det lille KEF 2005.2 sæt - men lyden er OKAY - når den får hjælp af subben.

Jeg har oz konstateret at den blir pæn varm , har ikke taget temperaturen - men den er godt lun

Morten Out

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu