recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så fik jeg lavet en server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå fik jeg lavet en server

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Juni-2004
Status: Offline
Point: 263
Direkte link til dette indlæg Emne: Så fik jeg lavet en server
    Sendt: 07-September-2008 kl. 10:59
Case/PSU:
Antec NSK1380 med 350 W Earth Watts PSU

Motherboard:
GIGABYTE GA-MA74GM-S2H

CPU
AMD Sempron LE 1250

RAM
1x2 GB Kingston 667 MHz ValueRAM, 1.8v

Harddisks
1x WD7500AACS, WD 750 GB Green Line disk.


Besluttede mig for at spare en disk og RAID og køre manuel backup på nogle USB diske, jeg har liggende.

Alt i alt kostede den inkl disk 2300, hvilket er ganske konkurrencedygtigt mod standard NAS maskiner.

Ved at rode med RMClock og undervolte CPU'en, ligger den på 30w i idle og har ikke set den komme over 45w endnu. Ved downloads og streaming af video/musik ligger den på ca 32w.
Når den er idle kører den 800 MHz @ 0,735v og skalerer så ellers automatisk op til max 2,1 GHz @ 1,1v


Jeg kører Squeezecenter på den og der er kæmpe forskel på min gamle server med 500 MHz CPU og 256 RAM. Det tager ca 40 sekunder at køre en rescan af mine filer på lidt over 6000 numre, så det er ganske anstændigt synes jeg.

Det eneste der siger lidt, er PSU'en. Hvis jeg skulle bruge den som mediecenter på et tidspunkt, ville jeg overveje en Pico PSU. Disken er den mest lydløse jeg nogensinde har hørt. Da jeg først startede maskinen troede jeg ikke den var tændt, og var ved at blive godt forvirret. Jeg havde dog bare vendt Power LED kablet forkert, så der ikke var lys i kabinettet og da skærmen tændte efter et par sekunder kunne jeg bare smile over, at den da egentlig var ret stille
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu