Nu er jeg så en af Lars kollegaer - ja rent faktisk er det hvis mig der er ham der kom forbi med Formel 1 og MotorStorm.
Jeg tror det vi PS3'ere oplever er lidt hønen og ægget:
- Ingen vil lave spil til en konsol som der ikke er solgt mange millioner af.
- Ingen vil købe en konsol som ikke har nogle gode spil (hvilket jeg nu mener PS3'en har)
Ovenstående er nok også grunden til at Sony har brugt utrolig mange kroner på at lave deres egne spil til konsollen, jeg er ret sikker på at mange af de spil de laver lige nu og fremover er rene underskudsforretninger og udelukkende tjener formålet at få PS3'en op i en dens egen liga.
Men hvis et stort hus som EA og Ubisoft kigger på det således:
- Der er xx millioner Xbox 360 ude og vi har masser af udviklere og værktøjer til denne konsol.
- Der er x millioner PS3 ude og vi har kun 2-3 udviklere og ikke de store erfaringerne med denne konsol.
- Ja så er det jo klart at det bliver noget halvfærdigt halløj der kommer til PS3'en.
Men hvis man er i tvivl om hvor meget konsol levetid (og dermed tid udviklerne har haft med hardwaren) betyder for spil kvalitet så syntes jeg man skal prøve at spille et spil som God Of War II på PS3'ens emulator og sammenligne det med nogle af Xbox 360'en release titles. God Of War II slår grafisk og spilmæssigt alle Xbox 360'ens første 1.5 år spil udgivelser. Sådan oplever jeg det ihvertifald.
Laze - som er total PS3 fanboy men også er meget bekendt med Xbox 360 konsollens muligheder og gode løsninger på mange problemer som PS3'en endnu ikke har løst.
Redigeret af Mike S. - 19-August-2007 kl. 10:47