recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så har "Klubben".....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Så har "Klubben".....

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2015 kl. 08:35
WOW! HFK er skiftet fra en slags snake oil til en anden. Troværdigheden er som vanligt i bund i den branche.


Redigeret af Trumle - 28-Juni-2015 kl. 08:36
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2015 kl. 13:50
Here we go again - endnu en "er dyre kabler bedre" diskussion Dead

Well faktum er vel, og sådan tror jeg faktisk de fleste herinde har det, hvad end man "tror" på at dyre kabler gør lyden bedre eller ej: Hvis man køver AV udstyr der koster i den dyre ende, så føles det bare mere rigrigt at købe et lidt dyrere kabel og sætte det hele sammen med. Hvad enten det gør noget for lyd/billede eller ej. - Hvilket jeg absolut ikke mener, MEN jeg har da også et dyrt (300kr) HDMI kabel mellem reciver og TV. 
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2015 kl. 14:38
Big smileDet er så én af de mere SJOVE "kabel-tråde", jeg har set - UDEN at nogen pisker en stemning op!! TAK for det!!Clap
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2015 kl. 16:03
HDMI kabel med pile, smart eller noget. Det er jo rart billede og lyd flyder den rigtige vej. Nå suk :)
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2015 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

HDMI kabel med pile, smart eller noget. Det er jo rart billede og lyd flyder den rigtige vej. Nå suk :)

haha ja :)
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

HDMI kabel med pile, smart eller noget. Det er jo rart billede og lyd flyder den rigtige vej. Nå suk :)
Hvis du vender det den modsatte vej kan du bruge dit tv som kamera, great til skjult overvågning når du ikke er hjemme! LOL
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 09:18
ja holder mig selv til de billigste fra nu af, købte den 2-3 billigste option, pga. kablet og stikket føles bedre, men nu efter at skulle inden for 1 år skifte SAMTLIGE kabler ud fordi de begyndte at have handshake problemer. (de var 4-5 år de kabler)
efter at have skildt kablet af, så er min konklusion at det er "eroderet" konnektor punkter.
 
kablerne har aldrig været disconnected.
 
så kan man lave 2 konklusioner, jeg har brug for DYRERE kabler, eller som jeg gjorde... fra nu af køber jeg 2meter HDMI kabel til 30kr, og skifter når det går galt...
 
jeg har da et "for dyrt" 15meter HDMI kabel, og ja det er aldrig gået i stykker, men det kostede også 1000kr DENGANG (det er tilbage i 2007-8) føler stadig det var alt for dyrt.


Redigeret af Rasmusdc - 29-Juni-2015 kl. 09:18
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 09:30
Jeg går ikke ud fra, at det er Audioquest kabler du har?

M.v.h.
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

....fået ordentlige kabler:
https://www.hifiklubben.dk/sog/?Query=audioquest

M.v.h.

Tak for tippet.

Jeg undrer mig over, at de ikke har strømkabler.

Jeg tror, at hvis du vil debattere kabler, så må du bruge andre debats forums, hvor mennesker kan høre lydforskelle.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

....fået ordentlige kabler:
https://www.hifiklubben.dk/sog/?Query=audioquest

M.v.h.

Tak for tippet.

Jeg undrer mig over, at de ikke har strømkabler.

Jeg tror, at hvis du vil debattere kabler, så må du bruge andre debats forums, hvor mennesker kan høre lydforskelle.


Jeg ønskede nu ikke at debattere kabler. Det var blot til info.
Men ja, de barnlige kommentarer står i kø...

M.v.h.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 23:59
Strømkabler og alt det andet er på vej. Vi får hele AQ sortimentet.
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 01:17
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:


Oprindeligt skrevet af 8x100 8x100 skrev:

Selv Toslinkkablerne er med guldbelagte stik.

Det hjælper sikkert en hel del på.................... 


... mindre oxidering af kontaktfladen, for dem der bor helt ude ved vesterhavet


Så er det næsten ærgerligt at der ikke er brug for en kontaktflade der ikke oxiderer på et toslinkkabel
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu