|
S: HP Probook 4530s Ubrugt - indbygget 3G+ NY PRIS |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
thesos ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg springer fra syntes det er useriøst at forlænge sådan lige pludselig for at tage mod et bud på sms efter tidsfristen er udløbet. Udgangspunktet var at auktionen skulle stoppe kl. 22.00 og så må folk være til stede for at byde. Men det er selvfølgelig bare min mening. Så sælg du bare til ham..
|
||
![]() |
||
dabp ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2007 Sted: Sweden Status: Offline Point: 227 |
|
Når manden beder om at få lov at være med via sms og jeg accepterer det, så synes jeg det er i orden.
|
||
![]() |
||
thesos ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
|
Jamen selvfølgelig da men inden for tidsfristen som på intet tidspunkt var nævnt som værende andet end Kl. 22.00. Du ser jo heller ikke ebay forlænge deres auktioner fordi der kommer bud tæt på fristen. Når en auktion er slut så er den slut medmindre man har gjort opmærksom på fra starten af at tidsfristen bliver forlænget ved bud inden for f.eks. 5 min inden tidsfristens udløb.
Det er selvfølgelig din auktion og dig der bestemmer jeg syntes bare det er en sjov måde at gøre det på
|
||
![]() |
||
dabp ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2007 Sted: Sweden Status: Offline Point: 227 |
|
Det her er ikke ebay.
Hvis du er utilfreds, så kan du eventuelt købe dine ting der, hvor der er et regelsæt du kan relatere til. Alternativt kan du formulere en skabelon for guidelines til salg herinde, så kan folk selv vælge om de vil følge dem i deres salg eller ej. |
||
![]() |
||
|
Nej jeg har opdaget at det her ikke er ebay så langt er vi da enige.
Nej jeg har ikke tænkt mig at formulere en skabelon for salg herinde som jeg også netop pointerer så er det jo din auktion og dig der bestemmer men nu er det jo et frit land vi lever i og jeg har ret til at have min mening om hvad der er rigtigt og forkert. Nu skal jeg nok lade være med at skrive mere i din tråd der er ingen grund til at træde mere rundt i det her. Lad os bare være enige om at være uenige.
|
||
![]() |
||
JesA ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
|
- sorry for at blande mig; men nu var det jo dig selv som opr. definerede regelsættet....og dig selv som valgte at bryde det. Jo, du kan gøre som du vil....men at du vil give afkald på "god stil" for en sølle halvtredser, det er altså...sølle.... just my 50 cents........ |
||
![]() |
||
|
Solgt
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Det er go stil at forlænge budrunden hvis der falder et bud INDEN det fastsatte tidspunkt.
For mig at se, er budet du godtog faldet senere, for du skriver 1 min før til budgiver. Og det er IKKE god stil. |
||
![]() |
||
|
Jeg valgte netop at forlænge fordi der kom tre bud indenfor de sidste 5 minutter og jeg ville lade ham der var med på sms være med... Det synes jeg var fair i stedet for det andet, hvor det går til en random der kommer lige i sidste sekund, ligesom med ebay osv... |
||
![]() |
||
Autechre ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2008 Sted: Varde Status: Offline Point: 608 |
|
Nej, det er ganske rigtigt - dette er ikke eBay - der kører tingene nøjagtigt efter de præmisser der er oplyst folk fra starten, så de ved hvad de kan forholde sig til...
Og hvis man ikke vil sælge til en eller anden random, så skal man vel ikke sælge ting og sager i det offentlige rum. Jeg er fuldstændig enig med Kampus... Og uanset hvad, så er det endt med at være unfair overfor den som tog sig tiden til at følge præmisserne i din auktionstråd. Kan godt forstå thesos' skuffelse/irritation. Skrev kun dette, forbi jeg fornemmede at der var lukket op for en lille debat om handelsetik - ikke for at være efter dig som sådan, dabp. Håber det er okay...
|
||
*Don't take life too seriously - nobody gets out alive anyway...*
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Jamen så har du handlet etisk korrekt. Men det fremgik ikke af indlægene op til deadline. Derfor min lille protest :-) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |