recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så kiggede posten forbi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå kiggede posten forbi

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Emne: Så kiggede posten forbi
    Sendt: 19-Juni-2009 kl. 15:49
Med min NAS og NMT.
Tillykke til Komplett.dk for at have vundet en del af mine SP penge

Jeg smed lige en fætter BR disk ovenpå, så i kan danne jer et indtryk hvor overvældende store begge apparater er.
Jeg har i hvert fald ikke fået valuta for pengene hvis det skal måles på størrelse og vægt

NAS
En nuttet lille størrelse, Zyxel NSA-220 Plus til 1495,- kr. uden harddiske.
Knap 1200,- kr. oveni for 2 stk. Samsung 1 TB Spinpoint.

Jeg var bekymret om den nu kunne alle de ting jeg gerne ville have en NAS til, men de bekymringer blev gjort til skamme, den kunne det hele og så lidt til. Der medfølger en licens til et automatisk Back up software.
Markér, markér og glem det er der, så snart du ændrer i en fil indenfor det markerede område, så opdaterer den selv back uppen.
Smartere og nemmere bliver det ikke.

Men NAS'en blev først sat op, jeg havde nogle filer der ventede på dens ankomst og så tænkte jeg at jeg skulle bruge det meste af dagen på at sætte, men nej.
På med Sparometeret og i med de 2 Samsung 1 TB Spinpoint og NAS'en i Sparometeret og min Zyxel router.

Hvad skal den lave JBOD, RAID 0 eller RAID 1?
RAID 1 naturligvis og så gik den igang, først formattering og inden der var gået 1 time fra jeg modtog pakken, så begyndte den at køre Resync og det tog lang tid. 4½ times Resync senere, så var den klar til brug og det eneste jeg skulle bestemme, var RAID form.

Jeg rodede lidt i den og alting var næsten for nemt og ukompliceret, så det var en meget ubekymrende oplevelse.

NMT
Videre til anden del, nemlig NMT'en. En fiks lille og ikke mindst, let sag, HDX-1000 til 1395,- kr. fordi den havde været ude hos en kunde, som havde sendt den tilbage, ellers normalt 1995,- kr.

I med et netværkskabel og over i NMT'en, men her stoppede nemheden så også.
Jeg fandt NAS'en med det samme, men den ville ikke streame, men klarede MKV afspilning fra USB udemærket, dog med teksten "Subtitles format not supported".
Tak skæbne, nu skulle jeg til at sende den tilbage

Jeg kunne se NAS'en, flippe rundt i mapperne, men den ville ikke streame og jeg kunne ikke finde forklaringer på hvorfor.
Det viste sig dog at være simpelt hvorfor. Jeg kunne slet ikke logge mig på NAS'en på den måde som ellers var mest åbenlyst, jeg skulle oprette mapperne fra NAS'en enkeltvis og dér, indtaste brugernavn og adgangskode.
Ok, det virkede så, men der var stadig det med underteksterne, som var IDX/SUB og SUP embedded i MKV containeren og efter lidt søgen og så videre, er jeg i dag kommet frem til at HDX-1000 ikke understøtter Image Based Subtitles
De mest åbenlyse og mest anvendte undertekstformater er ikke understøttet. Jeg er hamrendes ligeglad med ssa, srt og andre tekstbaserede undertekster, som benyttes til ligegyldige containere som avi, jeg bruger embedded billedbaserede undertekster i MKV.

Nå, jeg har så spurgt dem hvornår HDX-1000 kommer til at understøtte det, men har endnu ikke fået svar.

Det var et lille skår i glæden, men det positive er billedet, som langt overstiger mine forventninger. NMT'en leverer et billede der ligger som langt over den kvalitet jeg så på Windows, når jeg tjekkede filen, så et eller andet gør den meget rigtigt og jeg vil hade at skulle sende den tilbage fordi den ikke understøtter (eller kommer til at understøtte) billedbaserede undertekster.

Men det spiller, jeg har haft det i én dag og lærer stadig noget nyt om det hele tiden, men indtil videre fatter jeg ikke at jeg har kunnet leve med Windows media center og ikke har gjort dette for flere år siden også af hensyn til back up og data sikkerhed.
Til top
Leopold Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Juni-2005
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 20:52
Tillykke med dit køb. Ser spændende ud.

En del af mine SP penge gik også til en NAS box. Det blev til en QNAP 119 fra SHG samt en Sonos Zoneplayer 120 fra Absolute Sonos i England(hvaaaaad !?!? De har også krise derovre ). Rigtigt fedt at kunne streame internet radio samt at få adgang til min MP3 samling fra køkken alrum. Jeg har fået en fornyet interesse i at høre en masse forskelligt musik. Penge godt givet ud IMHO
Morten

--

Epson TW3200 projector

Onkyo 606

KEF 2005.2

PS3
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 22:06

Ikke for at ødelægge glæden her ved købet af en Mediaplayer...

Men du skulle have valgt en WDTV og sat en USB Ethernet link på, så havde prisen også været omkring  700+150 og så fylder den mindre end den BD du har lagt ovenpå

Er rimlig enkel at få op at køre med sådan adapter, eller med en Wireless som jeg også bruger.. USB Wireless adapter var dog lidt dyrere, men virker perfekt selv til mkv i 1080p (når den er tæt på, ikke på 14meters afstand med væg imellem) så mkv 720p 100%, 1080p kun inden for en rimlig afstand.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 11:47
@Leopold

NAS og streaming er vejen frem
Jeg mangler også en Internet radio, har set mig lun på Philips NP2500, det er fantastisk nemt og fylder ingenting.

@Pendec
Jeg skulle i hvert fald have købt en anden, men desværre heller ikke WDTV har jeg fundet ud af, de understøtter heller ikke Image Based Subs (jeg vil meget gerne modsiges på dette punkt ).
Men jeg havde kig på WDTV'en, HDX'eren vandt en stor del på designet og processoren, som har vist sig at være berettiget, den leverer et helt fantastisk billede og det med Wireless er ikke så væsentligt, jeg skal have lavet et dobbeltudtag, da min Panasonic BD35 også skal have netadgang.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 13:00

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Jeg skulle i hvert fald have købt en anden, men desværre heller ikke WDTV har jeg fundet ud af, de understøtter heller ikke Image Based Subs (jeg vil meget gerne modsiges på dette punkt ).

hvis du mener MKV eller ISO med subs, så er du modsagt nu...

Mine mkv rips har subs fra 20 lande i mkv container, og yderliger virker den fint med eksterne subs (srt) når dansk ikke lige er med.

Så hermed kan jeg bekræfte det virker fint på min WDTV.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 13:12
Kanon, så er det sådan en jeg skal have fat i, forstår bare ikke hvorfor de kun angiver text based subs på deres hjemmeside.
Det vil være en kæmpesællert hvis de angav Vobsub også, men den skal jeg have kigget på, så kan HDX'eren komme tilbage til Komplett.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 16:58

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Kanon, så er det sådan en jeg skal have fat i, forstår bare ikke hvorfor de kun angiver text based subs på deres hjemmeside.
Det vil være en kæmpesællert hvis de angav Vobsub også, men den skal jeg have kigget på, så kan HDX'eren komme tilbage til Komplett.

jeg vil lige sikre mig vi er enige..

en DVD ISO med undertekster virker fint.
en MKV med undertekster i mkv container virker fint.

vobsub fungerer sålænge du bibeholder dem inde i ISO.. jeg ved ikke om vobsub som ekstern fil også er understøttet. Når disse rippes fra iso bibeholdes vistnok formatet, dog ved jeg ikke om wdtv kan læse vobsub filerne... jeg har kun prøvet srt som eksterne filer ved siden af mkv,avi

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 12:52
Jeg har kigget lidt i WDTV forum og den skulle understøtte IDX/SUB.
Jeg ved ikke om det er absolut korrekt, men efter hvad jeg har læst i min søgen på at få rettet problemet med HDX'eren, så er Vobsub det samme som IDX/SUB, så når jeg skriver Vobsub, så er det fil-endelserne IDX/SUB.

Men jeg kan se der kommer en ny WDTV, som skulle have lidt mere af det gode, så det kan være man skulle kigge lidt nærmere på den
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu