recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så kom ipad'n på markedet, og hvad så nu..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå kom ipad'n på markedet, og hvad så nu..

 Besvar Besvar Side  <1234 28>
Forfatter
Besked
Sionic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2009
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 01:20
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Det forlyder at Bookstore ikke vil være at finde i Danmark i begyndelsen. Og heller ikke engang iBook programmet, så man selv kunne indlæse egne bøger mm. (iPad bruger det åbne ePub format).
Hvis man satser på at bruge den som eBook reader, skal man derfor nok lægge en dæmper på forventningerne.

Der er håb... http://politiken.dk/kultur/article938820.ece

Så ska' vi også bare ha' de franske, belgiske og japanske (osv.) tegneserieforlag med på vognen på originalsproget og med valgbar oversættelse. Så ka' vi måske endelig få de fantastiske album der aldrig blev/bliver udgivet her! Smile







Redigeret af Sionic - 04-April-2010 kl. 01:24
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 01:48
Oprindeligt skrevet af Sionic Sionic skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Det forlyder at Bookstore ikke vil være at finde i Danmark i begyndelsen. Og heller ikke engang iBook programmet, så man selv kunne indlæse egne bøger mm. (iPad bruger det åbne ePub format).
Hvis man satser på at bruge den som eBook reader, skal man derfor nok lægge en dæmper på forventningerne.

Der er håb... http://politiken.dk/kultur/article938820.ece

Så ska' vi også bare ha' de franske, belgiske og japanske (osv.) tegneserieforlag med på vognen på originalsproget og med valgbar oversættelse. Så ka' vi måske endelig få de fantastiske album der aldrig blev/bliver udgivet her! Smile


Det ser ud til at der er gang i programmeringen rundt om i de danske forlag Smile

Og det bliver spændende, om der bliver solgt mange iPad, eller det bliver et flop. For der skal vel en del iPad ud mellem folk, før der kommer noget dansk indhold til den.

Venlig hilsen
KB
Til top
BusinessBo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 03:21
Venter nu til HP Slate kommer i butikerne. Skuller også gerne komme i år.Thumbs Up
 
Dem som ikke ved hvad det er. Så er det en trykfølsom skræm med windows 7. Dermed også flash Wink
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 07:31
Hypen er enorm som altid når Apple sender nye produkter på gaden. Og endnu engang forstår jeg ikke al den hype.  Ipad'en ser designmæssigt fantastisk ud men desværre ser jeg svagheder og begrænsninger i næsten alle dens features:
 
- Den bedste browseroplevelse nogensinde (ja, dog virker Flash og Java ikke = fail)
- Du kan læse ebooks med den (ja, på en ikke e-ink skærm = fail for dine øjne + at tage den med udenfor)
- Emails  (hvis den bruger samme email program som på Iphone er der begrænset antal funktioner samt onscreen-keyboard forhindrer de fleste i at skrive lange emails, er jeg ret sikker på)
- Fotos (der kan jeg se noget potentiale - men desværre er der hverken usb eller sd indgange på iPad, så man bliver nødt til at uploade ens billede til en cloud-tjeneste eller iPad'en hjemmefra ens alm. computer)
- Videoer/film  (1024x768 skærm = letterbox bars på alle hd-film..booo)
- Ipod funktion (virker sikkert fint men en iPad er bare besværlig at transportere rundt hvis man primært vil afspille musik)
- Itunes (oh no...)
- App Store  (Ipads eneste holdbare livline IMHO - men som gamingdevice mangler der stadig knapper og udviklingsmæssigt er programmerne nødt til at være forholdsvis simple i funktionalitet)
- Maps (denne del vil virke perfekt på en iPad)
- Notes/tegneprogrammer (helt ærligt...en stor 10 tommer tablet..og så skal man skrive/tegne med ens finger eller med et virtuelt tastatur?)
- Homescreen (ser ud til igen at være begrænset til et standard ikon-grid fordelt på flere skærme - ingen widgets eller personalisering overhovedet bortset fra baggrundsbillede )
 
Set ud fra ovenstående er jeg bestemt ikke imponeret. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor folk er begyndt at NØJES med en masse begrænset og kontrolleret funktionalitet. Er folk blevet dovne designmennesker hvis mening og behov er blevet så nem at manipulere med fra Apples side? 
 
For mig at se er iPad kun én ting fra Apples side. En gedigen stor pengemaskine hvor Apple skulle lave så lidt som muligt og derefter skovle penge ind fra App Store udviklere/brugere samt overpriced ekstra accesories så man rent faktisk kan få lidt ekstra funktionalitet ind (hint:  29 dollars for en usb-adapter og yderligere 29 dollars for en sd-adapter). 
 
Men min holdning er nok i undertal de fleste steder så der plejer som regel at opstå heftige forsvarsmekanismer fra Apple-folket.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Hypen er enorm som altid når Apple sender nye produkter på gaden. Og endnu engang forstår jeg ikke al den hype.  Ipad'en ser designmæssigt fantastisk ud men desværre ser jeg svagheder og begrænsninger i næsten alle dens features:
 
Men min holdning er nok i undertal de fleste steder så der plejer som regel at opstå heftige forsvarsmekanismer fra Apple-folket.
 
Du er bestemt IKKE alene - alle de manglende funktioner du nævner, er også grundene til at jeg har svært ved at blive ophidset.
 
En glorificeret ebogslæser, som så ikke engang har en optimal skærm til at læse ebøger på?
 
Hvis jeg ville have en ebogslæser, så købte jeg en sådan, til en noget lavere pris.
 
Jeg kan sagtens se at Ipads'en kunne være hyggelig at have liggende til lige at smutte på nettet med i sofa'en, men det kan jeg fra min bærbare - den fylder lidt mere, men så er jeg heller ikke flash/java-begrænset.
 
Man kunne selvfølgelig bruge Ipad'en som fjernbetjening, det er der sikkert en app der kan hjælpe med - men det er den godt nok lidt for dyr til...
 
Nej, jeg har også svært ved se hvilke behov den skulle opfylde hos mig selv....
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 08:26
Glad for at høre at jeg ikke er alene med min holdning.  Er desværre bange for at mange iPad købere ikke har decideret behov for en iPad men skaber/opfinder selv nogen behov for at kunne købe produktet.  Trend, prestige og ens måde at vise man er "cool" på...er desværre blevet moderne.
 
Tror det er Iphone all over again. Masser af mangler på den første Iphone som folk påstod man aldrig brugte alligevel eller ikke var nødvendige...så blev mange af disse mangler inkluderet i Iphone version 2/3 og så var der pludselig ingen grænser for hvor nyttige de funktioner var alligevel osv.   Med den logik bør den kloge vente til iPad 2/3.0 selvom jeg dog ikke tror på at Apple giver sig og begynder at understøtte Flash/Java.
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 09:31
Når de falder i pris  (eller finde en brugt, når nyhedsværdien har fortaget sig), så skal vi have en hængt op på væggen i køkkenet. Den skal fungerer som udvidet Sonos controller og adgang til opskrifter via nettet og app's.
 
Udover det, så har jeg svært ved at se fidusen i den.
Til top
Louring Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 10:06
Jeg kan faktisk se en del muligheder i den, men det er måske efterrationalisering fordi jeg allerede har bestilt en Wink.

Jeg har desværre endnu ikke haft den mellem hænderne, men ud fra hvad jeg har set og læst på nettet syntes jeg den virker meget interessant.

Først og fremmest syntes jeg den egner sig perfekt som e-Bogs læser. Andre fremhæver at skærmen ikke er optimal da det ikke er e-Ink, men til gengæld er den i farver og der er mulighed for at putte videoklip (med mere) ind i det man læser. Prøv f.eks. at forestille jer en opskriftsbog med videoklip af hvordan man skal lave de forskellige ting. Derudover er jeg også spændt på at se hvad der kommer af forskellige magasiner og tegneserier til den.

En anden ting som jeg ser som rigtigt brugbart for mig er at bruge den som et fotoalbum. Jeg tager mange billeder, men jeg får dem sjældent fremkaldt. Og det med at vise sine billeder frem på fjernsynet eller en bærbar, syntes jeg ikke virker særlig godt. Der tror jeg at det vil virke bedre på iPad'en.

I dag bruger jeg primært min bærbare til at tjekke mail, læse nyheder, læse recordere.dk, surfe på diverse hjemmesider. Jeg læser meget mere end jeg skriver, så der forventer jeg også at jeg kan nøjes med iPad'en. Hvis jeg får brug for at skrive mere, så kan jeg gå ind til min stationære. En fordel her at iPad'en ser ud til at starte med det samme - min bærbare skal bruge lidt tid, selv om den kun er i dvale.

/Louring


Redigeret af Louring - 04-April-2010 kl. 10:09
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af tupac85 tupac85 skrev:

Venter nu til HP Slate kommer i butikerne. Skuller også gerne komme i år.Thumbs Up
 
HP Airlife er med AndroidOS og også touchbaseret..
 
men!
forstil dig hvor dumt og uhensigtsmæssigt det er at sidde med en touch skærm 30cm fra keyboard, og skal række ind over keyboard.. det er jeg sikker på bliver en mærkelig måde at sidde at bruge sin laptop på.
 
når laptops har pad eller stick ved keyboard er det vel fordi du kan enkelt arbejde videre med at skrive samtidig og flytte muspointer.
 
Tror ikke sådan en bærbar med keyboard og touchskærm bliver noget hit. Virker for ubrugeligt når touchskærm er lavet til fingerbrug og keyboard detsamme, det kan man ikke kombinere rigtig.
Bare se erfaringerne fra mobiltelefoner.
 
Windows7 er ikke touchbaseret, så vil det at åbne "min computer" eller åbne "start" sikkert også virke lidt sjovt når du sidder og forsøger den øvelse med dine fingre.. det gør sig bare ikke til touch, det er et system til en mus og sådan er det.
 


Redigeret af pendec - 04-April-2010 kl. 10:11
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 10:23
Det næste bliver vel, at sørøvere begynder at bruge iPad...Wink LOL

Redigeret af Non-Desperado - 04-April-2010 kl. 10:28
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af Louring Louring skrev:

Først og fremmest syntes jeg den egner sig perfekt som e-Bogs læser. Andre fremhæver at skærmen ikke er optimal da det ikke er e-Ink, men til gengæld er den i farver og der er mulighed for at putte videoklip (med mere) ind i det man læser. Prøv f.eks. at forestille jer en opskriftsbog med videoklip af hvordan man skal lave de forskellige ting. Derudover er jeg også spændt på at se hvad der kommer af forskellige magasiner og tegneserier til den.
 
Da det ikke er en E-ink skærm vil det uden tvivl være et begrænset tidsrum man vil sidde foran en iPad og læse bøger. Øjnene blir simpelthen trætte og hovedpine er nært forekommende. Det er rigtigt at til hurtig casual læsning er den fine farveskærm perfekt.

Oprindeligt skrevet af Louring Louring skrev:

En anden ting som jeg ser som rigtigt brugbart for mig er at bruge den som et fotoalbum. Jeg tager mange billeder, men jeg får dem sjældent fremkaldt. Og det med at vise sine billeder frem på fjernsynet eller en bærbar, syntes jeg ikke virker særlig godt. Der tror jeg at det vil virke bedre på iPad'en.
 
Jep, også en af de få ting jeg kunne finde frem som værende brugbar.  Men...hvordan vil du få billederne fra dit kamera over på Ipad?

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 10:46
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 28>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu