|
Så kommer de nye Yamaha receivere! |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
uanset hvilke skiver det kommer på. Er det i min verden faktisk mere spændene ang den objekt baserede del af det. Hvis receiveren ved hvor højtalerne hænger , vil lyden..uanset hvilken HT setup man bruger. Altid komme det rigtige sted fra. Det vil komme dem til gode , som ikke har mulighed for at placere HT korrekt. Eller dem med meget smalle rum. De kan have fordel af at placere eks side HT ( i et 7.1 system )længere fremme en lytteren. Eller vælge ens afstand imellem HT hele vejen rundt. HT i et smalt rum , med den korrekte placering er en udfordring. Især med side HT. De vil spille lige ind i øret på en. Man vil med andre ord , have fuldstændig frit spil. Nu er det ikke længere Mixet der diktere hvor HT skal placeres. Men rummet. |
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Det var lidt det jeg hintede til. Der er da ikke rigtig nogen streamingtjenester, eller TV stationer for den sags skyld, der har haft DTS lyd. Efter hvad jeg har lagt mærke til er det mest på BD/DVD man finder DTS. Personligt regner jeg ikke med at skulle have flere disk baserede afspillere, men vi må selvfølgelig se tiden lidt an. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
det må hellere tilføjes at der selvfølgelig er grænser for hvor vanvittigt man placerer sine højttalere, før det bliver umuligt at få et sammenhængende lydbillede.
Den der med at man kan placere fuldstændig som man lyster, den holder bare ikke. Ingen af de objektbaseret surroundformater kan ophæve de fysiske og retningsbestemte love. Redigeret af strecker - 17-Juni-2015 kl. 18:33 |
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Ja. Det er jeg meget enig i. Hvis det virker efter hensigten og det bliver så frit med placeringen som man kunne håbe, så vil det være en stor hjælp for mange. Incl. mig selv som ikke har et rum dedikeret til BIO. |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Og - ikke noget. Jeg leverede bare en uddybende oplysning i tilfælde af at nogen misforstod det. Jeg har ikke beskyldt dig for at skrive noget forkert.
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Det optimale vil altid være at placere højttalerne bedst muligt. Det interessante ved DTS:X er imidlertid at der ikke findes nogen definition af hvad "bedst muligt" er. Det er op til den enkelte at definere. Et oplagt valg er at bruge en Atmos opstilling til det. Derudover så er det en interessant feature ved DTS:X at det også kan processere til fantom-højttalere på almindelige surround-signaler, så det giver også en fordel på skiver der ikke er encoded med DTS:X (igen naturligvis med den disclaimer at det aldrig bliver lige så godt som den ægte vare).
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
Men spændene hvordan de vil implementere det.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |