recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så kører Remotec’en
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå kører Remotec’en

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Emne: Så kører Remotec’en
    Sendt: 22-Juli-2007 kl. 13:00

En lille anmeldelse af Remotec fjernbetjening BW6110 og dockingstation BW6120, hvis det skulle have din interesse.

Ja det var nok ikke helt uden lidt sved på panden, men nu er jeg aldrig blevet anklaget for at være den mest tålmodige i verden.

Jeg vil vove den påstand, at dockingstationen er et must, hvis man vil have det optimale ud af Remo'en.

Opstarten gik alt andet end glat, da jeg simpelthen bare ikke kan få upload og download via dockingstation til at fungere på min stationære computer. Problemet er dog ikke større end at konen må rykke fra den bærbare, når far skal fifle med opsætning og lave backup. Det er absolut ikke noget jeg vil anklage Remo'en for, da der sikkert kan være ca. 1.289 ting galt når man taler computeropsætning.

Softwaren er lidt skuffende og slet ikke tidssvarende (seneste version fra 2004), men den gør jobbet, omend lidt ustabil. Husk at gemme opsætningen så tit du kan er rådet herfra! Den går fx i baglås, hvis man glemmer at aktivere PC-Link funktionen på fjernbetjeningen, før man starter en up-/download.

Man kan definere sider og knapper helt fra bunden, men jeg fandt det væsentlig hurtigere, at redigere standard siderne via softwaren. Når man først har vænnet sig til softwaren, kan man faktisk få en ganske fin opsætning.

Det er min absolut første mere avancerede fjernbetjening, og så med touchscreen, men kvaliteten synes jeg er ganske god, og den ligger godt i hånden. Den styrer mine 4 enheder (næsten uden problemer), og der er stadigvæk masse af tilføjelsesmuligheder. Learn funktionen virker nem og upåklageligt, og simpel redigering (fx flyt af knap) er mulig via fjernbetjeningen.

Smart-funktionen (vel også kaldet macro) er en sjov ting, og set i lyset af at det er absolut første gang jeg har rodet med det, så er det sgu da lidt fedt, at den kan indstilles (med flittig brug af indlagte delay's) til at starte HDD'en til at gå ind i menuen og navigere frem til funktionen jukebox, samtidig med at fjernsynet tænder på AV2, og receiveren starter op og indstiller sig på den indgang HDD'en er, og aktiverer lydeffekt disko.

Den eneste knap jeg bare ikke har kunnet få den til at lære, er Subtitle fra min Philips Dvd. Og det har sikkert noget at gøre med, at der er flere funktioner på knappen. Dette skulle Remo'en kunne håndtere, men selvom jeg har fulgt manuallen slavisk flere gange, kan den tilsyneladende ikke aktivere subs (rimelig vigtigt må man sige). Jeg blevet nødt til at oprette 2 knapper og skiftevis trykke dem for at navigere gennem subs. Træls på godt jysk, men alt i alt en god oplevelse med produktet indtil videre.

Mine enheder er:

Tv: Philips CRT

HDD: Sony

DVD: Philips

Receiver: Yamaha

Til top
bnjw Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2007 kl. 21:44

Et godt tip til alle med denne fjernbetjening.

Hvis man har købt denne fjernbetjening, og synes kodebiblioteket er lidt tyndt, specielt hvad philips tv og sony anlæg angår, så kan man hente en ny firmware her, som løser dette problem:

http://www.pro2-deutschland.de/Produkte/Details/PD_Vision_On e_Download.htm

Virker 100% og nu skal man heller ikke spilde hukommelse på at lære nye koder.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu