|
S: Ældre Hi-Fi system |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Exception ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Maj-2016 kl. 16:40 |
I kraft af flytning/pladsmangel vælger jeg at sælge mit Hi-Fi system.
Det drejer sig om følgende: PIONEER A-858 REFERENCE FORSTÆRKER. PIONEER F-656 MK2 TUNER. DENON DCD-1015 CD-AFSPILLER. DENON DA-500 DAC KONVERTER. JBL LX66 gulvhøjtalere x2. Alle komponenterne kan ses her. http://imgur.com/a/WmoIy Jeg er ikke sikker på hvad sådanne ting går for, så jeg er lydhør overfor alle bud, såfremt jeg finder dem seriøse. Forbeholder mig retten til ikke at sælge. NB. Potentiometer på forstærker skratter lidt når der skrues ved lav volumen. CD-afspiller skuffe kører ind af sig selv nogen gange når den åbnes. Derudover fungerer anlægget upåklageligt, og står ekstremt flot for sin alder. Med venlig hilsen Exception |
|
![]() |
|
Splinten ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2004 Sted: Lolland Status: Offline Point: 910 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Forstærkeren er nok den komponent, der er mest værd.
En søgning på nettet henviser f.eks. til hifishark, hvor den står til 2.000 - 4.000 kr. Om de så sælges til de priser, er så noget helt andet. Men deres Reference Series er gode forstærkere, så du bør kunne få en lille skilling for den. De øvrige komponenter har jeg ikke nogle bud på. |
|
![]() |
|
Splinten ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2004 Sted: Lolland Status: Offline Point: 910 |
![]() |
|
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Tuneren og cd-afspilleren får du nok ikke meget for. Det får man som regel kastet i nakken eller finder i velfungerende stand i storskrald.
Forstærkeren er kram og med vintageudstyr, så er der en god pris hvis den rette køber dukker op. Det afhænger selvfølgelig helt af hvilken stand den er i. Hvis det er en der virkelig vil have den, vil personen nok også skulle bruge lidt penge på service,så de omkostninger skal tages forbehold for i salgsprisen. Dine JBL LX66 spiller sikkert godt. Så vidt jeg ved er det klassiskke JBL der er gode til rockmusik. Med dere høje følsomhed må dit anlæg kunne spille rasende højt? Jeg kunne godt forestille mig at skumophængene til basserne er møre. Det er ihvertfald tilfældet med det sæt af lillebroderen LX55, som jeg har stående i kælderen. Store højttalere er billige for tiden og jeg tror ikke de kan sælges til over 1000, selvom de er i perfekt stand. prøv med 500, hvis du vil hurtigt af med dem. Du kommer sikkert til t savne lyden, for du får ikke det samme med mindre højttalere:-)
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
|
Exception ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
Mange tak for jeres input Splinten og Slumbert.
Jeg havde på fornemmelsen at forstærkeren ville være guldkornet i samlingen. Bliver det ikke solgt her, så ryger det på DBA. Forstærker i kombination med højtalerne kan spille så højt at ingen kan holde ud at være i ejendommen. I den tid jeg har haft anlægget har volumen ikke været meget mere end 35-40 procent skruet op. Det fedeste er dog at lyden ikke forvrænger på trods af høj volumen, da der sidder to store ringkerne transformatorer inde i forstærkeren. Ja, at afspille musik bliver nok ikke helt det samme med et surroundsæt til PC'en. :P Med venlig hilsen Exception |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |