recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så meget er priserne på tv kanaler steget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Så meget er priserne på tv kanaler steget

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole Pihl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Så meget er priserne på tv kanaler steget
    Sendt: 06-Februar-2014 kl. 16:00
Digitalt tv har lavet en undersøgelse over hvor meget tv kanalerne er steget
http://digitalt.tv/sa-meget-dyrere-er-tv-kanalerne-blevet-pa-5-ar/
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 16:15

Sikkert om ikke så lang tid er det så meget, at det vil være økonomisk uansvarligt at betale for det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 16:51
Vi er i GVD gået fra 4800 i 2013 til 6000 i 2014. Det er procentmæssigt en stor stigning fra den ene periode til den anden.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 16:57

Det er jo precis Kr. 100 mere om måneden, det er for meget.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-November-2003
Point: 293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 00:23
ja vi skulle til at betale for de tv programme og udsendelse som vi se re så vil der blive færre tv selskaber

http://digitalt.tv/mere-end-73-pct-af-danskerne-oensker-selv-kunne-vaelge-tv-kanalerne-deres-tv-pakke/
Bent Dueholm
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 08:57

Tak for link. Det er tankevækkende, hvor meget tv-kanaler og tv-pakker er steget. Vi har YouSee’s mellempakke, men ser aldrig en film fra en af reklamekanalerne; det er ganske enkelt for irriterende konstant at blive afbrudt. Når vi har mellempakken, skyldes det dels TV2 News samt fodboldkampene på 3+ og 6’eren og 9’eren, men efterhånden flyttes stadig flere kampe over på andre betalingskanaler, som ikke ligger i mellempakken, så måske man burde genoverveje sit abonnement.

Og med fremkomsten af Netflix er det jo muligt at se OK film og fede serier, når det passer én tilmed uden forstyrrende reklamer.

Dertil kommer, at YouSee har en elendig kundeservice og udviser en arrogant en vilkårlighed i forbindelse med at give kompensation, når de har haft problemer med at udsende det, der er betalt for. Eksempelvis er adskillige vigtige Champions League kampe blevet spoleret, men hvor YouSee kun sporadisk har givet kompensation. Så jeg glæder mig til den dag, jeg kan opsige mit YouSee-abonnement.

Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Bent Bent skrev:

ja vi skulle til at betale for de tv programme og udsendelse som vi se re så vil der blive færre tv selskaber

http://digitalt.tv/mere-end-73-pct-af-danskerne-oensker-selv-kunne-vaelge-tv-kanalerne-deres-tv-pakke/
Som en tommelfingerregel gjaldt det indtil 2008, at udgifterne blev fordoblet hvert 5. år, jeg mener dette gjaldt alle tekniske udbydere/antenneforeninger/boligafdelinger.  Dette har jeg ikke checket de senere år.

Engang meldte YouSee ud med at man ikke var (specielt) interesseret i flere sports kanaler, men dette gik man væk fra igen. Så ja vi har en del fodbold programmer vælge imellem.
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 11:48
Hvis man nu kunne slippe for DR og TV2's kanaler kunne man spare en hel del.

Licensen er jo også umulig ikke at skulle betale, mon ikke DR burde kunne lave en løsning så man kunne undgå at betale licens selvom man har internet. PirateBay osv kan de blokere men ikke DR's sider....
Til top
plaf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juli-2011
Sted: Danmark
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér plaf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Licensen er jo også umulig ikke at skulle betale, mon ikke DR burde kunne lave en løsning så man kunne undgå at betale licens selvom man har internet. PirateBay osv kan de blokere men ikke DR's sider....

sjovt du siger det, DR og TV2s kanaler er så de eneste jeg overhovedet er interesseret i - muligvis med undtagelse af C More eller lign... =)
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1417
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Det kunne de da sagtens.
Men nu er det jo politisk bestemt, hvem der skal betale for DR. Hvis halvdelen vælger det fra skal den resterende halvdel bare betale det dobbelte.

Jeg kan godt lide DR og er derfor glad for alle er "tvunget" til det så vi alle betaler og får en lav pris.

Glæd jer over DR der gang på gang laver kvalitets tv uden reklamer og andet åndsvagt. Når man opholder sig i udlandet og ser deres TV. (F.eks USA), så bliver man for alvor glad for Danmarks Radio. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Glæd jer over DR der gang på gang laver kvalitets tv uden reklamer og andet åndsvagt. Når man opholder sig i udlandet og ser deres TV. (F.eks USA), så bliver man for alvor glad for Danmarks Radio. 

Efter TV2 blev betalings tv, er vi nede på kun at have de "gratis" kanaler.

Når vi så ind i mellem ser eksempelvis TV2, så bliver vi mere og mere overbeviste om at vi har gjort det rigtige valg. HAr fået TV2 play graits i 3 måneder, men brugte det kun til EM håndbold, efterfølgende har vil "glemt" TV2 igen.
Helt tosset er det dog med flere af de andre betalingskanaler, hvor der er rekvalmer ind mit i film og deslige.

Til gengæld syntes jeg også at DR skal have lidt "ris".
Få nu flyttet tv avisen en time tidligere, så vi kan få set nogle af de film/serie de sender efter tv avisen. Det er jo ikke til for os hårdtarbejdende mennesker at komme så sent i seng, når man skal op og på arbejde. Drop hellere aftenshow og deslige, det er alligevel kun halvskjult reklame for andre programmer. Og så skru lidt ned for reklamer for ting på de andre kanaler...

DR's hjemmside er også ved at være ubrugelig, en forside, hvor halvdelen er reklamer for, eller opfølgning på programmer der sendes i fjernsynet. Det er fint nok at de kan krydse oplysninger, men så interesseret er jeg heller ikke i Danmarksindsamlig, eller x-faktor...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 13:41
Det er let nok at blive fri for at betale licens: www.farvellicens.dk

Man behøver jo ikke at sidde og se TV der er så meget andet godt at bruge tiden på. Jeg savner det i hvert fald ikke Smile

Mener i hvert fald det er en overvejelse værd.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu