recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S: Måske defekt Pioneer SC-LX85
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

S: Måske defekt Pioneer SC-LX85

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
hhb97b Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hhb97b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 12:14
Hej

Jeg tror heller ikke at pioneer fejler noget. Desværre kan der være problemer mellem producenternes opfattelse af hvordan handshaking protokolen fungere. Jeg har set mange steder at hdmi dectective løser problemet.
http://www.gefen.com/kvm/ext-hdmi-edidp.jsp?prod_id=8005

Så det kunne være en mulighed for dig. Jeg har dog aldrig prøvet det selv.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Og du har købt HDMI 1.4 kabler??

Det kan være der dit problem er, at Pioneer er lidt firkantet på det punkt.

jeg købte netop 1.4 pga problemerne med min, men ingen forskel
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af hhb97b hhb97b skrev:

Hej

Jeg tror heller ikke at pioneer fejler noget. Desværre kan der være problemer mellem producenternes opfattelse af hvordan handshaking protokolen fungere. Jeg har set mange steder at hdmi dectective løser problemet.
http://www.gefen.com/kvm/ext-hdmi-edidp.jsp?prod_id=8005

Så det kunne være en mulighed for dig. Jeg har dog aldrig prøvet det selv.

Ja det har du sikkert ret i, men har prøvet med 3 forskellige bluray mærker og samme resultat, så alt andet lige taler det mod Pioneeren - i øvrigt smart produkt
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 13:48
Det er dobbelt frustrerende fordi det er den bedste filmlyd, jeg har haft i min stue/hjemmebio
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

http://www.pioneerfaq.info/index.php?question=Firmwares&type=AVR
der har jeg selv hentet opdatering til min 919. hent filen og tjek versionNr.

Jeg har lige opdateret firmwaren via den link du gav og det ser ud til at have hjulpet på HDMI handshake problemerne . Underligt at receiveren ikke selv finder firmwaren når den søger på nettet - men altid rart med folks input her på forummet - nu må vi se om det holder, men ser positivt ud indtil videre!
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 15:33
Er problemet "større" end blot at tænde recieveren til sidst i kæden?  - Eller misforstår jeg irritations momentet en smule ? 

Kunne muligvis være interesseret i den, men lidt mere uddybet "defekt" beskrivelse, samt måske et billede eller af de nævnte kosmetiske skader ? 
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 15:53
sorry ser først nu vedr. opdatering ,men du fandt ud af det, der er også en beskrivelse af procedure for opdatering ,og hvilke modeller der understøttes ,håber det kommer til at spille.Thumbs Up
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 17:08
kennethbrdk: Er det bare at lægge filen ind på en USB-nøgle og så i receiveren?
Mikael Simpson
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 19:23
Det er det vel bare........
Min Onkyo TX-NR 5009 henter det dog selv via nettet, men har optionen at lægge filen på en USB og derefter indlæse.......
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

kennethbrdk: Er det bare at lægge filen ind på en USB-nøgle og så i receiveren?

Yes - og så ind i "other setup" og "software....." og så vælg opdatering via usb.

Tror nok det er sådan ellers må du lige skrive tilbage
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Er problemet "større" end blot at tænde recieveren til sidst i kæden?  - Eller misforstår jeg irritations momentet en smule ? 

Kunne muligvis være interesseret i den, men lidt mere uddybet "defekt" beskrivelse, samt måske et billede eller af de nævnte kosmetiske skader ? 

Det var lige meget hvilken rækkefølge du gjorde det i - der var handshake problemer mellem receiver og bluray afspiller (3 forskellige producenter). Ser ud til at en firmware opdatering gjorde tricket, men receiveren fandt den ikke selv og KT radio eller Pioneer Danmark har ikke kunnet hjælpe, men så er det jo godt med hjælp herinde   

Redigeret af kennethbrdk - 09-Maj-2013 kl. 19:30
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 12:58
Hmmm... først virkede det at sende billedet direkte til projektoren (to gange i går), men så i dag virkede det ikke
Har installeret ny firmware og købt nye kabler, og hvis det ikke virker så Confused
Mikael Simpson
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu