|
S: Oneplus One 64Gb |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Stroyer ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 190 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
SOLGT :D
|
|
![]() |
|
MarkR ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-November-2009 Status: Offline Point: 149 |
Der står da 2399 på OPO's hjemmeside?
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4284 |
Jeg beklager. 2399+97 så tager mine ord i mig igen
|
|
![]() |
|
Krjstoff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
Forstår simpelthen ikke hvorfor folk har så ondt bagi over, at den telefon kan sælges med fortjeneste. So what?
Nu fungerer markedsøkonomi nu engang på den måde, at prisen findes helt naturligt der hvor udbud og efterspørgsel mødes. Og telefonen er tilsynealdende mere værd end det som OnePlus tager for den i øjeblikket, når det kan blive ved med, at lade sig gøre, at sælge den dyrt på f.eks. DBA. Overprisen er jo bare et udtryk for hvad det koster, hvis man ikke vil vente på en invite. Jer der brokker jer, har selv valgt, at I vil vente på en invite - lad da være med at skælde ud over, at der er andre der ikke har den samme tålmodighed. Det er deres eget spild af penge - måske. Misundelighed er en grim ting. |
|
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
|
![]() |
|
Nick_S ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 385 |
Jeg synes nu bestemt ikke at det er en utopisk tanke at vældig eftertragtede og (til nogen grad, i hvert fald i forhold til pris) banebrydende ting som denne, der bliver sat til salg i et vældig begrænset oplag, så kun bliver købt af personer der reelt har til tanke at bruge produktet, og ikke kun køber med øje for videresalg og dermed følgende fortjeneste. Minder mig skræmmende meget om billethajer til eftertragtede koncerter og des lignende. Jeg har selv ingen interesse i dette produkt overhovedet, men må da ryste lidt på hovedet her fra sidelinjen når man ser det ske.
|
|
![]() |
|
Thomas Jensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-November-2013 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 464 |
Men retningslinierne for Køb, salg, bytte siger noget andet, så find dig i det, eller find et andet sted at pushe dine varer. |
|
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
|
![]() |
|
peterhansen1982 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2010 Status: Offline Point: 695 |
Samme her, ikke på liste til invite ej heller ønske da jeg er godt tilfreds med min HTC One m8. Det er princip og som skrevet ovenfr minder om billethajer. Formålet med denne måde at sælge er jo for at glæde nørderne og ikke de griske der vil make a quick buc.
|
|
![]() |
|
matv88 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2008 Status: Offline Point: 1149 |
hvad med de langsomme nørder?
|
|
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
krstjoff
For mig handler det ikke så meget om misundelse eller andet. Det handler præcis som Nick skriver om samme koncept som billethajer til Roskilde festival eller andet. Et andet ord for det er en slags sortbørs handel. Prisen på en Roskilde billet er sat af udbyderen - det er den pris der er beregnet udfra normale markedsøkonomi principper. Når billethajer så efterfølgende opkøber billetter som andre så mister muligheden for at købe under normale betingelser så påvirker man kunstigt udbud, og efterfølgende sælger disse billetter i sidste øjeblik til stærkt opskruede priser udenom skat og alt muligt - så er det sortbørshandel og udnyttelse af både købere og udbyder (Roskilde festival). Det er en uetisk måde at påvirke markedsøkonomien på, ligesom kunstigt opskruede aktiekurser osv. Det er samme princip her - der er et invite system til interesserede købere, dette system ødelægges både for reelle købere og for Oneplus af grådige spekulanter der kunstigt fylder invite systemet op (for at sænke det normale udbud og øge ventetid og efterspørgsel) kun for at købe med videresalg og kunstig fortjeneste for øje. Selvfølgelig kan du argumentere at det er op til en selv hvad man vil betale for en vare, og hvis nogen vil betale overpris for at spare noget ventetid, så er det op til dem og sælger. Fint nok - men lad den handel foregå på DBA, værtshuset, baggården eller hvor det nu foregår. Men et køb/salg forum som Recordere er nødt til at have en vis moralsk/etisk standard - og ligesom du heller ikke kan købe Roskildebilletter fra billethajer, leje fugtige kælderværelser til studerende fra boligspekulanter der jo også blot udnytter udbud og efterspørgsel, osv. - så bør køb/salg forummet her heller ikke støtte Mobilhajer og deres handler. Filosofien bag forums som Recodere.dk handler vel om at hjælpe hinanden - ikke om at udnytte hinanden. Det handler kort sagt om at udvise et minimum af almindelig anstændighed - hvilket jeg godt er klar over er et rigtig svært begreb for mange mennesker i denne verden idag, hvor alle kun er sig selv nærmest og alting kun handler om maksimal profit - uanset hvem eller hvad det er på bekostning af. Jeg har selv købt 2 Oneplus udenom invite systemet - og betalt et par hundrede ekstra - det har jeg det helt fint med. Både fordi prisforskellen kun har været marginal og fordi sælgerne har været nogen der umiddelbart ikke specifikt har købt for at forsøge at score en profit eller forsøgt at drive prisen urimeligt i vejret, men almindelige mennesker der har villet prøve devicen og alligevel ikke syntes det lige var dem - det er jo en ærlig sag, og så også rimeligt at de får dækket deres udgift. Men når folk fylder invite systemet op udelukkende for at forsøge at sælge de invites de får og de devices de får til store overpriser - jeg har set devices forsøgt solgt til 4000,- på dba - tja så kan jeg godt få en smule ondt i mit moralske r*vhul ![]() Når det er sagt forstår jeg godt din pointe - jeg syntes det er en lidt svær debat for hvor går grænsen mellem ren Robin Hood (som jeg heller ikke forlanger det skal være) og usmagelig forretningsadfærd ?
Redigeret af spawn - 15-August-2014 kl. 13:52 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19956 |
Køb og sælg du bare med fortjeneste, men læs lige her først: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48973&title=retningslinier-for-kb-salg-bytte Klaus Redigeret af KlausDM - 15-August-2014 kl. 14:23 |
|
![]() |
|
mickeynygaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Marts-2011 Sted: Mårslet, DK Status: Offline Point: 98 |
De fleste på recordere.dk har også en opfattelse af, der er tale om et "lille" lukket venskabeligt forum, hvor vi forsøger at hjælp hinanden.
Jeg har selv kort haft en OnePlus One, som jeg havde købt gennem DBA til 2700, som jeg solgte videre herinde, til præcis samme pris. |
|
![]() |
|
Krjstoff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
Rolig nu... jeg siger ikke, at jeg er utilfreds med retningslinjerne og jeg har ingen varer at "pushe". Men der er en ret stor forskel på at oplyse om, at et indlæg er imod retningslinjerne og så pive over, at nogen på det groveste tør tillade sig, at sælge en vare til en højere pris end anskaffelsesprisen fordi man gerne selv ville have købt den, men ikke vil betale varens markedspris. Og så lige en lille tankevækker: Hvordan definerer du "videresalg for øje"? Eks. 1: "Hej, jeg har en 2 dage gammel OPO til salg, fordi jeg gerne vil tjene på den." Videresalg for øje! Fy skamme sig! Eks. 2: "Hej, jeg har en 2 dage gammel OPO til salg, fordi jeg ikke lige synes om den."
Et ærligt fejlkøb. Eller er det nu også det? Redigeret af Krjstoff - 15-August-2014 kl. 14:38 |
|
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |