recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S: Oneplus One 64Gb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

S: Oneplus One 64Gb

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

(Har lige slettet selve indlægget, for det var lige lovlig langt at have stående i et qoute - de interesserede kan nok finde ud af at scrolle op Smile )

I min verden er der ikke meget lighed mellem de ting du sammenligner med.

Handel med billetter er lovreguleret og derfor er sortbørshandel med den slags ulovligt.
Det kan man naturligvis kun tage afstand fra.

Du kan ikke kalde gensalg af et stykke elektronik for sortbørshandel, bare fordi det kan inddrive en højere pris end vejledende udsalgspris fra producenten. Det er ikke ulovligt.

Det sker dagligt med alt muligt gammelt skrammel, som gamle kameraer, specielle objektiver, gamle klenodiecomputer, og gud ved hvad andre ting der bliver købt og solgt til langt over hvad tingene reelt er værd - bare fordi der er et vist hype omkring det.

Eneste ting der berettiger til en "overpris" på de områder er følelser - at noget er sjældent, at noget har en historie, at noget vækker minder eller noget helt fjerde.
Men gør OPO'en ikke også det for mange mennesker lige nu?

Jeg er helt på det rene med, at retningslinjerne dikterer at "videresalg for øje" ikke er tilladt og det er helt fint.
Men derfor synes jeg bare stadigvæk, at der er et meget stort kor af utilfredse mennesker, som nærmest KRÆVER Robin Hood-mentalitet fra andre, fordi de har være heldige med at blive utrukket - eller bare har knoklet for at skaffe sig en invite - og så har fundet ud af at den hellige gral alligevel ikke var så hellig, da de fik OPO'en pakket ud (eller bare er nogle egoistiske douches der vil tjene på en sjælden telefon).

Det er ikke udnyttelse af nogen som helst - man er ikke tvunget til at købe den til den højere pris.
Man kan bare vente på sin egen invite - eller købe en telefon, af en af de andre (og dem er der heldigvis mange af) venlige sjæle derude som IKKE kræver overpris for OPO'en.

At vi alle sammen skal hjælpe hinanden og ikke tjene på hinanden er da en meget flot tanke. Og det er da super dejligt, at forummet kan levere sådan en oplevelse.

Men det gælder sjovt nok ikke alle andre ting der sælges herinde. Lur mig om ikke enhver der sælger en telefon herinde vil forsøge, at få den bedst mulige pris for den.
Der er ingen herinde som sælger deres iPhone eller HTC-telefon til 500 kr. under den pris de kan få andre steder - bare for at være søde og rare.

Redigeret af Krjstoff - 15-August-2014 kl. 15:02
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Krjstoff Krjstoff skrev:

Og så lige en lille tankevækker:
Hvordan definerer du "videresalg for øje"? 
Eks. 1: "Hej, jeg har en 2 dage gammel OPO til salg, fordi jeg gerne vil tjene på den."
Videresalg for øje! Fy skamme sig!
Eks. 2: "Hej, jeg har en 2 dage gammel OPO til salg, fordi jeg ikke lige synes om den."
Et ærligt fejlkøb. Eller er det nu også det?
Nu kan jeg ikke tale for andre, jeg jeg er kun fortørnet over at man forsøger at tjene penge på andres "goodwill".

Der er lavet det specielle "invite" system til One+One telefonerne, så dem der virkelig brændende ønsker sig en telefon kan lade sig skrive op til den. Eller få en invite af en anden One+One bruger der brænder for sin telefon.
Der er intet penge segment blandet ind i dette, men derimod folk som virkelig ønsker sig en telefon og som har set frem til lanceringen.

Når nogen så benytter den speciel "invite" med fortjeneste for øjemål, så kan du sige fy skamme.

At nogen laver et fejlkøb og så prøver at sælge telefonen videre til samme pris har jeg intet imod. Men man skal efter min mening ikke købe den for at tjene penge, når der er begrænset mængder.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Nu kan jeg ikke tale for andre, jeg jeg er kun fortørnet over at man forsøger at tjene penge på andres "goodwill".

Der er lavet det specielle "invite" system til One+One telefonerne, så dem der virkelig brændende ønsker sig en telefon kan lade sig skrive op til den. Eller få en invite af en anden One+One bruger der brænder for sin telefon.
Der er intet penge segment blandet ind i dette, men derimod folk som virkelig ønsker sig en telefon og som har set frem til lanceringen.

Når nogen så benytter den speciel "invite" med fortjeneste for øjemål, så kan du sige fy skamme.

At nogen laver et fejlkøb og så prøver at sælge telefonen videre til samme pris har jeg intet imod. Men man skal efter min mening ikke købe den for at tjene penge, når der er begrænset mængder.
(Sjovt nok er Goodwill altid værdiansat i virksomheders regnskaber - så ja, det har en reel værdi.)

Der er INTET filantropi, næstekærlighed eller medmenneskelighed over deres invitesystem.
Det er en metode til at skabe og vedligeholde hype, samtidig med at de har benhård kontrol over kapitalbindingen i deres supply chain.

At nogen vælger at tolke det anderledes er ren romantik.

Dertil kommer, at knappe ressourcer (i dette tilfælde OPO'en) altid vil ende med at blive underlagt markedsøkonomi. (Der er en grund til at kommunismen aldrig er blevet til noget.)
Se på f.eks. boliger - nærmere bestemt Andelsboliger.
Det var også tænkt som et koncept, hvor alle kunne få en billig bolig fordi det ikke var så dyrt at købe sig ind i - men det område har nu mere eller mindre været underlagt markedsøkonomi i 10 år.
Ærgerligt? Ja. Uundgåeligt? Også det, ja.

Så det er bare et spørgsmål om hvorvidt det skal være en tilfældig Hr. Jensen, som tjener 500 kr. på at have fejlkøbt en telefon (eller bevidst har købt den fordi han har øjnet en fortjeneste) - eller om det er en mere organiseret opkøber i Kina, som opkøber flere tusinde telefoner og score samme profit på dem alle sammen.

Der er jo indtil flere webshops, hvor man også kan købe telefonen - det kan undre mig lidt hvordan de har fået dem på lager og hvorfor deres priser ikke matcher OnePlus' priser...

Den slags organiseret profitopkøb kan jeg godt se det utålelige i - OPO-konceptet taget i betragtning. Men at Hr. Jensen scorer en plovmand på en telefon kan simpelthen ikke foragre mig Smile (sålænge han ikke sælger via forummet!)

Redigeret af Krjstoff - 15-August-2014 kl. 15:47
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu