recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S/pdif-port på riser på ASUS M2A-VM HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketS/pdif-port på riser på ASUS M2A-VM HDMI

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dark Helmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2007
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Emne: S/pdif-port på riser på ASUS M2A-VM HDMI
    Sendt: 30-Juli-2007 kl. 22:26
Jeg er lit uklar på, hvilket stik jeg skal bruge her - er det et mini-jack, eller er det et phono (analogt) stik??
-----------------------------
"I can't breathe in this thing" - Dark Helmet
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2007 kl. 22:30

Det er et specielt Toslink der skal anvendes, der er et normal connector i den ene ende, og en optisk minijack i den anden. jeg går ud fra, at det er en optisk forbindelse der er tale om her.? 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 00:06

Ok. Tak for inputs.

Min receiver har en optisk indgang, så kan man få et kabel, der er phono i den ene ende, og tos-link i den anden.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 00:50

Radiomanen har ret!

Kommer der lys ud af en udgang (optisk, Toslink), kan man ikke bare bruge et kabel der konverter til Phono som er en elektrisk forbindelse.

Hvis din PC ikke har en optisk udgang, så kan du evt. anskaffe et lydkort med optisk udgang, eller benytte en eventuel S/PDIF (med phono) indgang på forstærkeren. Det kræver at der er en S/PDIF (phono) udgang på PCen. Her skal benyttes et kabel af god kvalitet

Jeg er blevet belært at der findes en variant hvor der er et mini jack stick i nogle Notebooks der både fungerer som et gammeldags hovedtelefon udgang og som samtidig har en optisk funktion (det kan ses ved at man kikker ind i stikket, så lyser det rødt). Her skal man bruge et kabel der har mini jack (med optisk) til Toslink på forstærkeren (har aldrig selv set sådan et kabel, men det eksisterer vist)

Er det ikke muligt har du måske mulighed for at føre de 6 kanaler over via 3 minijacks til 6 direkte kanaler på recieveren. Det er så op til PCen at dekode Dolby eller WMA signalerne. Ikke en god løsning da støjen fra PCen ofte bliver tilføjet de analoge signaler

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Har du ikke en coaxial indgang på din forstærker? Det er den måde jeg har tilsluttet min forstærker til HTPC'en.

Jo, men da jeg også har en optisk, ville jeg da lige høre, om det kunne lade sig gøre

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2007 kl. 00:46
Jeg er overbevist om at kun meget fine ører kan høre forskel på Coax og optisk, de er jo begge digitale og dermed uden tab.
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2007 kl. 12:24
Der er ingen forskel på lyden fra et optisk kabel og en spdif (coax) forbindelse. Det er analoge kabler der kan være forskelle på. Så man skal jo i tilfældet med ASUS bundkortet og riseren naturligvis bruge et coax kabel.

Jamen det er der nogen der har sagt! Ja Skal bare lige overbevise Dark Helmet

Er du ellers glad for dit bundkort?

Redigeret af Ken_T - 03-August-2007 kl. 06:08
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 23:42

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Der er ingen forskel på lyden fra et optisk kabel og en spdif (coax) forbindelse. Det er analoge kabler der kan være foeskelle på. Så man skal jo i tilfældet med ASUS bundkortet og riseren naturligvis bruge et coax kabel.

Jamen det er der nogen der har sagt! Ja Skal bare lige overbevise Dark Helmet

Er du ellers glad for dit bundkort?

Er overbevist - og coax-kabel er købt hos AV-Connection .

Bundkortet fungerer fint indtil videre - har dog ikke forbundet det til mit fjernsyn endnu, da kablerne netop er kommet i dag. Jeg har derfor ikke prøvet at køre HD-materiale på den endnu. Har I nogle gode forslag til steder man kan hente HD-demoer?

Jeg kan jo lige vende tilbage, når jeg har testet lidt mere.

Lige nu er det dog mit LCD-display i Antec Fusion Black, der driller mig - får meddelelsen "H/W disconnected", og LCD'en fryser ???

Glæder mig som et lille barn til at opleve HTPC'eren på tv'et

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 00:06

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/ hdvideo/contentshowcase.aspx

Er et godt sted.

Jeg har selv købt The Living Sea på amazon.com. Folk står med underlæben nede ved knæene!

Det sjoveste er at jeg ikke har HD TV, men kun en gammel SD plasma.

Men jeg glæder mig til at se The Living Sea på en ægte HD skærm

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu