recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så skød Hollywood sig selv i foden .... igen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Så skød Hollywood sig selv i foden .... igen

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Så skød Hollywood sig selv i foden .... igen
    Sendt: 15-Maj-2012 kl. 14:23
Jeg græmmes (hentet fra The digital Bits):

First, this is going to irritate the heck out of many of you: Hollywood and the U.S. Government have officially cooked up a pair of new anti-piracy warning screens that are soon going to appear on new Blu-ray and DVD releases from the six major Hollywood studios. No big deal, right? Here's the problem: There are two new screens, each of which will run for 10 seconds. They'll be displayed back to back when you first boot up the disc in your player... and you will NOT be able to skip them. So that's 20 second of unskippable irritation, on top of the time it already takes Blu-rays to load BD-Java and check for BD-Live updates, plus all the already unskippable studio logos and trailers you have to endure. Yeah, we hate this too. Seriously, we REALLY hate this. And it will do absolutely noting to curb piracy. Apparently Hollywood is trying very hard to drive the physical media business right into the ground

Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2012 kl. 14:40
Ja det er så dumt.
Til top
Jakobfc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-September-2004
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobfc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2012 kl. 15:33
især fordi skidtet bliver skåret fra på en pirat version...
så det er bare et møg tiltag som rammer den forkerte gruppe.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2012 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Jakobfc Jakobfc skrev:

især fordi skidtet bliver skåret fra på en pirat version...
så det er bare et møg tiltag som rammer den forkerte gruppe.
Excatly. Ved at købe en fuldt lovlig version straffes forbrugeren med advarsler der ikke er brug for fordi det netop er en lovlig version de kigger på. Ved at d/l en piratversion så starter filmen med det samme.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2012 kl. 16:16
Ja man tager sig til hovedet.. Det er simpelt hen så episk tåbeligt at pestilere dem der har betalt. Det eneste der kommer ud af det er at gøre piratkopier endnu mere attraktive...

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 15-Maj-2012 kl. 16:44
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2012 kl. 17:26
det var da fantastisk ...

I "gamle dage" kunne man på en Denon dvd-afspiller skippe disse tekster ved at trykke en kombination på fjernbetjeningen. Findes der mon Bluray-afspillere, der kan tilsvarende?
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2012 kl. 17:37
Ja, hold da op, hvem vil ikke gøre sig til kriminel for at spare 20 sekunder?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2012 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Ja, hold da op, hvem vil ikke gøre sig til kriminel for at spare 20 sekunder?

Det er jo ikke kun lige de 20 sek. der gør forskellen. Det er hele den tankegang omkring piratkopiering som film og musik industrien lægger for dagen der er komplet bagvendt. I deres uendelige visdom har deres svar på pirateri, lige så længe som det har været aktuelt, været at gøre det mere og mere besværligt og irriterende at bruge produkterne, - for dem der rent faktisk betaler for det. Hvor er logikken i det? Og hvad har effekten været, andet end at irritere køberne? ALT er stadigt let tilgængeligt i piratformater der er let håndterlige og kan spille på snart sagt alle platforme, og som ikke er inficeret af tvungne reklamer, tvungne advarselsskilte og menusystemer der tager en evighed at loade.
Ville det ikke være en bedre ide at give køberne et produkt der er bedre end det piraterne tilbyder, og som ikke er vingeskudt af forkellige, virkningsløse, antipiratforanstaltninger?

Wink

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 15-Maj-2012 kl. 18:09
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2012 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Ja man tager sig til hovedet.. Det er simpelt hen så episk tåbeligt at pestilere dem der har betalt. Det eneste der kommer ud af det er at gøre piratkopier endnu mere attraktive...

Enig.. jeg har rippet alle mine BD'er af den ene grund at jeg slipper for at skulle se disse tåbeligheder samt trailers på film aka. reklame. Fik jeg nævnt jeg har et reklamer "nej TAK" skilt på min postkasse?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2012 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Enig.. jeg har rippet alle mine BD'er af den ene grund at jeg slipper for at skulle se disse tåbeligheder samt trailers på film aka. reklame. Fik jeg nævnt jeg har et reklamer "nej TAK" skilt på min postkasse?

Hov Hov Pirat! Det må man kun hvis man ikke kan afspille dem på anden vis.. Wink 

MVH
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2012 kl. 18:45
Jeg synes også at det er en forkert måde at gøre det på , jeg køber alle mine film på Blu-ray....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2012 kl. 18:46

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Hov Hov Pirat! Det må man kun hvis man ikke kan afspille dem på anden vis.. Wink 

MVH

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu