recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så skød Hollywood sig selv i foden .... igen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Så skød Hollywood sig selv i foden .... igen

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Pierre Mr. Pierre skrev:

Nu må i sku holde op med at tude Wink

Det drejer sig om under et halvt minut. Har i ikke 30sekunder, så burde i nok ikke sætte jer ned for at se en film Embarrassed

Ja ,fuldstændig enig ,ubegribeligt hvor lidt der skal til ,for at få folk op i det røde felt!

Jamen hvis det er sådan I har det, så synes I sikkert også det vil være ok, hvis jeres bil først vil starte, når sikkerhedsselen er spændt, I har pustet i et alko-meter, så det er tjekket at I ikke kører sprutkørsel og der er automatisk hastighedsbegræsning på således at hastighedsgrænser aldrig overskrides og bilen stopper automatisk for rødt.

Jeg ved ikke med jer (normalt ligger jeg til venstre) men lige her er jeg ret LA-agtigt: myndigheder og firmaer SKAL IKKE  blande sig i hvordan jeg anvender/bruger de produkter jeg lovligt har købt og betalt for. Det er mit - og kun mit - ansvar at jeg anvender dem på lovlig vis. Jeg vil ikke umyndiggøres eller behandles som en der ikke er mit ansvar bevist. Jeg vil ikke have løftede pegefingre, jeg er et voksent menneske, jeg kender ret fra forkert. Gør jeg noget forkert, så falder hammeren, men jeg vil ikke acceptere indgriben i eller (tekniske) begræsninger i anvendelsen af de produkter jeg køber. Som minimum vil jeg kende dem før jeg køber og derfor have mulighed for at fravælge dem.
Til top
Mr. Pierre Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Pierre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Pierre Mr. Pierre skrev:

Nu må i sku holde op med at tude Wink

Det drejer sig om under et halvt minut. Har i ikke 30sekunder, så burde i nok ikke sætte jer ned for at se en film Embarrassed

Ja ,fuldstændig enig ,ubegribeligt hvor lidt der skal til ,for at få folk op i det røde felt!

Jamen hvis det er sådan I har det, så synes I sikkert også det vil være ok, hvis jeres bil først vil starte, når sikkerhedsselen er spændt, I har pustet i et alko-meter, så det er tjekket at I ikke kører sprutkørsel og der er automatisk hastighedsbegræsning på således at hastighedsgrænser aldrig overskrides og bilen stopper automatisk for rødt.

Jeg ved ikke med jer (normalt ligger jeg til venstre) men lige her er jeg ret LA-agtigt: myndigheder og firmaer SKAL IKKE  blande sig i hvordan jeg anvender/bruger de produkter jeg lovligt har købt og betalt for. Det er mit - og kun mit - ansvar at jeg anvender dem på lovlig vis. Jeg vil ikke umyndiggøres eller behandles som en der ikke er mit ansvar bevist. Jeg vil ikke have løftede pegefingre, jeg er et voksent menneske, jeg kender ret fra forkert. Gør jeg noget forkert, så falder hammeren, men jeg vil ikke acceptere indgriben i eller (tekniske) begræsninger i anvendelsen af de produkter jeg køber. Som minimum vil jeg kende dem før jeg køber og derfor have mulighed for at fravælge dem.

Jamen hvis du ikke vil har at de skal blande sig, så lad være med at købe deres produkter Wink

Jeg mener faktisk at det ville være FANTASTISK med et alkohol meter i en bil og fartkontrol. Så ville jeg føle mig langt sikre samt være mere rolig når familien færdes i trafikken. For en fuld idiot som har beton i foden, det kan altså aldrig gå godt.
Så kom endelig med den løsning Big smile
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 00:20
jeg kan godt forstå dem der syntes vi ikke kan vente 20 sekunder ... og reelt set så kan man da også... men det er sq princippet i, at man "mistænkliggør" folk uden nogen årsag...

nååå du har købt en orginal Blueray? så gør vi dig LIGE opmærmsom på du ikke må .......
Det er det samme med afgifter på Flashkort/Usb nøgler fordi der potentielt KAN lægges ulovligt materiale...

Der er så mange ting hvor man som forbruger nærmest skal påvise sin uskyld for, at få "frit spil"....

Jeg kan med ro i sindet sige jeg til tider henter en ulovlig film (ca. 50%) men jeg handler også orginalt... og jeg bliver fuldstændig hys når jeg ikke kan RIP'e min musik CD til MP3 afspiller/computer pga en begrænsning på CD'en eller f.eks jeg ikke kan afspille den sidste nye orginale "Prinsessen og frøen" tegnefilm til datteren pga en "kopi-begrænsning".

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2007
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 03:26
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Men det fysiske medie er heldigvis ved at dø.

så dør billedekvaliteten også, hvem udbyder samme kvalitet som blu-ray ingen helt det samme med musik, man kan ikke købe flac det hjælper ikke meget og købe en god skærm og se dårlig kvalitet over nettet men ja endnu et fejl skud fra OBH

Så sandt som det er sagt Cry

...Og derfor tror jeg heller ikke på at Blu-ray er ved at dø, selv om det bliver en mindre del af markedet i fremtiden. Formatet dør ikke sålænge der ikke er noget reelt alternativ til det kundesegment der går op i billed og lyd kvaliteten. Så det vil være der længe efter at det store dominerende kvalitets-ignorerende kundesegment har vendt sig helt imod convenience.

Personligt længtes jeg også efter convenience og en tid hvor kvalitet og convenience vil eksistere sammen i harmoni. Desværre tyder alt på at du, jeg og andre med lignende præferencer kommer nok til at vente længe, og i den tid har jeg tiltro til at der vil findes Blu-ray (og måske ligefrem en efterfølger)
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Så sandt som det er sagt Cry

...Og derfor tror jeg heller ikke på at Blu-ray er ved at dø, selv om det bliver en mindre del af markedet i fremtiden. Formatet dør ikke sålænge der ikke er noget reelt alternativ til det kundesegment der går op i billed og lyd kvaliteten.

Jeg tror heller ikke på, at streaming bliver muligt i nær fremtid...  det er ALT for krævende... rigtig mange lande og dele af landene er rigtig dårlig forbundet (linje mæssigt) og dem der går op i billede & lyd skal jo have en temmelig seriøs stabil linje for slet ikke, at tale om dem der skal "hoste streaming tjenesten".
Specielt hvis man antager folk gerne vil kunne vise 1080i m/DTS-HD lyd f.eks...

og der kommer FLERE og flere til som netop kan ovenstående formater og har hjemmebiografer i større eller mindre grad ...

Jeg tror mest af alt på, at der kommer en opfølger til Blueray ... der går LANG tid inden der kommer tjenester som spotify/yousee play mv. til høj kvalitet til film ...

Redigeret af Juleulven - 17-Maj-2012 kl. 11:09
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu