|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() |
||
Ja , der tror jeg du har ret i rhsin , men det kan kun blive godt for os forbrugere med lidt mere konkurrence på de større skærme Til benitez , ja jeg er selv ejer af et plasma , og det er godt til prisen , og jeg har også altid ment at " man får det man betaler for " , men lige i øjeblikket ja så synes jeg at PANA kan hamle op med andre tv der koster det dobbelte , men der vil altid komme nyere og bedre og billigere tv på markedet , heldigvis for os MVH |
|||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|||
![]() |
|||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
||
NNjaahhh ... Har selv brændt næsen på et elendigt Samsung plasma (Q7) .Byttede m tab, - til et væsentligt bedre Pana.Jeg kigger altså udelukkende på performance, og er fløjtende ligeglad med om der står Pana,Pio,Samsung,LCD, plasma.. . . Men pt er det en kendsgerning at markedet bedste fladskærm kommer fra Pioneer . . . - og det næstbedste fra Pnasonic. |
|||
![]() |
|||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1700 |
![]() |
||
OMG! Jebus saves FTW! ![]() Sådan lige bort set fra det, så har de vist endnu ikke helt fået styr på begreberne hvad plasma angår hos Hifi-Klubben: "Synsvinkel vandret/lodret: 175 grader" (fra http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/plasma_tv/samsun g_ps42c96hd_plasma-skaerm_sort.htm ). Såvidt jeg erindrer mig findes der ingen vinkelafhængighed ved plasma, eller jo... ved alt over 180 grader... Nå, men så længe man "får ægte storskærm til spotpris - aldrig før har du kunnet få så meget billede i så god kvalitet til så lav en pris!" og dette med "et design, der ligner noget til den tredobbelte pris", så er alt vel OK. Boris sez it's so. Jeg har for øvrigt (stadig) et Sony CRT, bare for lige at komme evt. "Pana fanboi" kommentarer i møde. Og jeg hilser *stadig* Hifi-Klubbens move velkommen. Bare lidt mere afdæmpet, please... |
|||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|||
![]() |
|||
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() |
||
Hehe det gik lidt hurtigt med at skrive. Men nej, mit i samme størrelse bruger kun 270 watt, der er altså en væsentlig forskel på de to! Jeg er desuden enig med Lennon, jeg havde aldrig troet jeg skulle eje et panasonic tv indtil jeg så et. Billedet er bedre end mine forældres Philips 37" LCD som kostede dobbelt så meget, derfor valgte jeg panasonic, ikke fordi jeg forguder panasonic på nogen måde. Jeg mener iøvrigt også at Pioneer laver de bedste skærme for tiden, men grundet prisen valgte jeg Panasonic som jeg mener, laver nogle af de bedste skærme på markedet. |
|||
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio PS3 |
|||
![]() |
|||
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
||
Jeg har også lige fået et panasonic. Og det var helt klart på anbefalinger herinde fra (samt andre fora, og den liste flatpanels har). Hvis det er det bedste til prisen, er det jo klart, at alle herinde anbefaler det. Og hvis det er det bedste til prisen, er det vel det man bør købe som almindelig dødelig lønmodtager (ja, ok, Bill Gates mener vel at pioneer er det bedste til prisen, da de kosten under 1 promille af hans minutløn). Hvis man så, som nogle, vælger det absolut bedste, køber man vel så pioneers high-end TV til at se TV på, og får dem kalibreret, ud over en ordentlig projector til at se film på (som selvfølgelig også skal kalibreres, men når man har betalt 50-75K for en projector er 2,5K for en kalibrering vel småpenge). Redigeret af tosa - 22-Juli-2007 kl. 00:05 |
|||
![]() |
|||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() |
||
Der tager du fejl tosa , bill gates ejer dreamworks sammen med steven spielberg , så han tager ud og ser indiana 4 " live"
![]() |
|||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|||
![]() |
|||
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
||
Men lige præcis der tror jeg selv ikke Bill Gates får det bedste billede til prisen. Produktionsomkostningerne til sådan en film løber vel nemt op i 4-500 mio., og det er jo nok alligevel lidt over hr. Gates' timeløn |
|||
![]() |
|||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||
Mht forbrug så har Panasonic indført en ny betegnelse nok for at snyde på vægten... for de skriver i manualen ved normal anvendelse er strømforbruget 270 w, men hvad er normal anvendelse hvordan er det defineret, jeg tror de her har opfundet en ny betegnelse for at imødekomme LCD strømforbruget hvor det hidtil har været praksis og skrive max strømforbruget, og det er iøvrigt ikke det eneste sted jeg har set Panasonic forsøge at blæse deres tekniske data op (kontrast ratio samt opløsning, de bruger mere og mere kan vise 1080P uden at skærmen har den reelle opløsning til at vise det.. det er ikke pænt Jeg tror ikke på at strømforbruget er væsentligt anderledes på samsung kontra Panasonic ved samme signal/billede |
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() |
||
rhsin, hvad mener du med at panasonic blæser deres tekniske data op?
Mht. kontrast bliver den dynamiske kontrast som regl oplyst hvilket er højere end den normale, men det gør ALLE, især samsung har nogle helt vilde kontrast tal oftest. Mht. opløsning blæser panasonic ihvertfald ikke deres data op. 1024x768 er ihvertfald ikke noget de praler af. Og det er den reelle opløsning. TV'et kan modtage både 720P og 1080P pga der sidder en processor inde i tv'et der laver et billede fra 1080P kilden der skal give 1080P agtig opløsning, nu bliver det meget teknisk og jeg kan ikke forklare det videre men panasonic beskriver hvordan det virker, og det virker! Panelet giver et billeder der er meget bedre end det man umiddelbart tror når man hører at det kun er 1024x768. Man kan se forskel på 576P, 720P og 1080P som ligger over panalets opløsning. Så jo det er pænt og der er ingen hokus pokus, panasonic skriver at tv'et kan modtage 1080P og det kan det. Så hvorfor skulle de lyve omkring deres strømforbrug når nu alt det andet passer? |
|||
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio PS3 |
|||
![]() |
|||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||
Redigeret af rhsin - 22-Juli-2007 kl. 19:08 |
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
Hans TP ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
||
Jeg vil godt bakke op om holdning om, at Hfk har et kæmpe
troværdighedsproblem i deres kommunikation - og det har de snart haft i mange år! Jeg husker tydeligt tilbage i slut-firserne, da Hfk var MEGET fremme i skoene omkring, at TV og "rack-anlæg" ville de ALDRIG sælge i deres butik. De var meget puristiske omkring deres idealer, og jeg havde fuld respekt for det. Men allerede i midten af 90'erne var Hfk blevet til en butik som alle andre i branchen, og de har gang på gang trodset deres egne principper. De begyndte at sælge minianlæg, ghettoblastere og ja, tv. En del af deres markedsføring var i starten, at der netop ikke skulle være markedsføring. "Vi vil ikke lave smarte farvestålende husstandsomdelte tilbudsblade, for det gør bare vores produkt unødvendigt dyrere" og lavede en ret primitiv avis i BW, som man kun kunne få ved personlig henvendelse i et demorum (de kaldte det ikke butikker dengang). Hvad gør de nu? Men jo. Selvfølgelig skal de tjene penge, men det virker utroligt utroværdigt og luderagtigt, når man gør modsat af hvad man siger, gang på gang. Fona eller Hfk? No difference. Redigeret af Hans TP - 22-Juli-2007 kl. 19:25 |
|||
![]() |
|||
HQjben ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 583 |
![]() |
||
På hifi 4 all, er der faktisik en der har målt effektforbruget på sin PV600 i 50". Den sagde omkring vidst nok 450W på spidsbelastning, men kan sgu ikke lige finde link ;-)
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |