recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så virker TEAC WAP-4500 - lynanmeldelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå virker TEAC WAP-4500 - lynanmeldelse

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 09:33

Iøvrigt mht om Squeezecenter bliver defacto-standarden, så tror jeg det ikke. Godt nok er softwaren open source og enhver kan i og for sig benytte sig af den og sikkert også lave hardware der bygger på det. Men jeg tror på ingen måde at Logitech er intereseret i sådan en udvikling. De tjener ikke en rød reje på deres software. Kun på det hardware de sælger, som benytter sig af sotwaren.

Men som Duet-ejer ville jeg da synes at de ville være fedt med andre kompatible produkter.

mvh Mogens

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 11:23

Beklager mit upræcise sprogbrug... nej, WAP'en er ingen Cidero (UPnP A/V controller). Den er låst til TEAC. Har for skæg lige testet Cidero med TEAC - men nej: Den ser TEAC'en, men de leger ikke godt sammen (modsat Noxon og Philips).

/kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 11:34

Kom lige i tanke om, at der faktisk eksiterer en 'remote til UPnP', nemlig Nokia N95.

UPnP-protokollen har jo tre ben: Klienten/Renders (Noxon, Philips, Archos, TEAC osv.), servers (Twonky, TVersity osv.) og control points (Cidero og Nokia N95 - og vel ikke andre?!).

Så hvis man vil ha' en "mobil Cidero", er N95'eren formentlig den eneste mulighed pt.

/kris

Edit: Der eksisterer åbenbart også en applikation, som forvandler iPhone til et UPnP control point: 'PlugPlayer is an iPhone application that acts as both a UPnP client and control point'

Edit 2: Det her er også rigtigt interessant - at forvandle en pda til UPnP controlpoint: http://oss.linn.co.uk/trac/wiki/KinskyPda

Redigeret af kris - 22-December-2008 kl. 12:04
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
tsd007 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 01:08
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

....ja, jeg holder også stadig fast i UPnP - og undrer mig i øvrigt virkelig over, at Noxon ikke for længst har smidt en remote-model a la WAP'en på markedet (min Noxon iRadio er i øvrigt brudt sammen - den kunne ikke tåle badeværelsesgulvet!). Jeg mailede med Noxon for et halvt års tid siden, og de antydede, at næste model ville blive en remote-ting... det er godt nok på tide.

Ang. software til klienten - du mener vel Sonos-klient-software til Iphone/touch, ikke Logitech/Squeezebox-software...? Eller kan man nu også lave sin iPod touch om til en Squeezebox-klient?

Nå - men mit største håb vil være at Noxon får lavet en remote-version - det er dygtige folk, som ved, hvad der skal til... det er jo mystisk, at TEAC laver de eneste UPnP-remoter, der findes... der er vel ikke andre?

/kris

Hej
Er absolut ny her i forum sammenhænge.
Har fulgt med her ca 1 År, men har ikke haft noget at byde ind med.
indtil nu, måske.
Du efterlyser en UPNP-remote.
Ved ikke om det dette du søger men prøv at tjekke flg link:
http://oss.linn.co.uk/trac/wiki/Kinsky

Det skulle være en open source UNPN-control point som Linn i skotland har udviklet

Bare en tanke

/tsd007

Edit:
har lige læst tråden igen.
Kinsky er åbenbart blevet nævnt.
Absolut sengetid!!! :-)
Beklager

Redigeret af tsd007 - 18-Januar-2009 kl. 01:22
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 02:14
Hæhæ, fint nok, tsd007 
Velkommen til

IMO er det 'sjovt', at der er lavet apps til iPod Touch og iPhone til at styre proprietære klienter/servere, men at der ikke er udviklet noget for UPnP til dem, er da mærkeligt.
Måske kan Kinsky også lave noget i fremtiden til andre klienter?

kris skriver, at N95 kan fungere som RUI for UPnP, og det er jo en start, men min Nokia 9300i er der vist ikke noget håb for, og det er godt det samme, for skærmen er ikke for god, og så er den langsom, når den skal bestille noget andet end kalender og noter

Jeg kender ikke iPod Touch, men iPhones GUI er helt suverænt, og dén vej kunne jeg godt finde på at gå, hvis der kom noget godt til styring af UPnP-server og -klient(er)

Venligst
Søren

Redigeret af Breddam - 18-Januar-2009 kl. 02:15
Til top
tsd007 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Hæhæ, fint nok, tsd007 
Velkommen til

IMO er det 'sjovt', at der er lavet apps til iPod Touch og iPhone til at styre proprietære klienter/servere, men at der ikke er udviklet noget for UPnP til dem, er da mærkeligt.
Måske kan Kinsky også lave noget i fremtiden til andre klienter?

kris skriver, at N95 kan fungere som RUI for UPnP, og det er jo en start, men min Nokia 9300i er der vist ikke noget håb for, og det er godt det samme, for skærmen er ikke for god, og så er den langsom, når den skal bestille noget andet end kalender og noter

Jeg kender ikke iPod Touch, men iPhones GUI er helt suverænt, og dén vej kunne jeg godt finde på at gå, hvis der kom noget godt til styring af UPnP-server og -klient(er)

Venligst
Søren

Du søger efter en UPNP-remote til Ipod touch:
Prøv dette link:
http://plugplayer.com/
Den er vist ikke helt fri for bugs.
Men det kunne være det du, og andre, søger.

Hilsen
Torben
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 13:05
Yeps Torben - den opdagede jeg også under min søgning - se min edit tidligere i tråden

plugplayer skulle også virke som control point for ipod touch, og det er jo en  noget billigere adgang...

så breddam - invester de ca. 1.500 kr. og lad os høre dommen

/kris

EDIT: Anmeldelse - oven i købet med Twonky og min musikmængde: http://www.apptism.com/apps/plugplayer/reviews/1848

EDIT 2: Men der er fortsat mange mangler - faktisk ekstremt mange: http://plugplayer.com/support.html

Redigeret af kris - 18-Januar-2009 kl. 13:25
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu