recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S3 Standby *Løsning*
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketS3 Standby *Løsning*

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1049
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 09:01

Det problem jeg har nu er at når jeg trykker på dvale knappen; ja så går den faktisk fint nok i dvale, MEN når jeg så tænder computeren igen, så står den bare som tændt, og det lyder ikke som om harddiskene kører - der er kun lys i og blæserne kører. Skærm og andre enheder der er koblet til reagerer ikke ? Anyone ?  :)

Til top
kaaresylow Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Januar-2007
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 09:59

Prøver at formatere igen når jeg kommer hjem med default BIOS indstillinger, og så tilføje den omtalte key.
Men det kunne godt tyde på jeg skulle investere i nogle nye ramklodser, nu de alligevel er så billige for tiden. Er der nogle specifikke i kan anbefale som kører uden problemer med mit bundkort?

Redigeret af kaaresylow - 12-November-2007 kl. 10:12
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 10:36
Det er et godt spørgsmål, tjekker lige når jeg kommer hjem i aften. Men mener det er nogle noname ram jeg købte i en lille skummel PC butik engang
Til top
finnbl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-April-2007
Sted: Denmark
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 20:46
Jeg har haft samme problem på det samme mobo.

Fandt lige dette på nettet:

"Make sure to check the USB Root Hubs in the device manager, here under "Universal Serial Bus Controllers" check to make sure that "Allow this device to turn off power" is not checked.  You will be able to see what hub you remote wonder is usinig by checking the under the power tab. "

Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1049
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af finnbl finnbl skrev:

Jeg har haft samme problem på det samme mobo.

Fandt lige dette på nettet:

"Make sure to check the USB Root Hubs in the device manager, here under "Universal Serial Bus Controllers" check to make sure that "Allow this device to turn off power" is not checked.  You will be able to see what hub you remote wonder is usinig by checking the under the power tab. "

Det stod da vist i hans problemstilling i 1. indlæg at han har prøvet!
Til top
finnbl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-April-2007
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2007 kl. 10:03

Kører du med onboard grafik?

En anden af de ting jeg gjorde (og mit virker) var at ændre opsætningen i bios omkring ram til grafikken (til 256MB).

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2007 kl. 17:30
Har prøvet at sætte ram til graffikkortet op, men desværre uden held. Har prøvet at rode videre i device manager, og er nu kommer frem til at følgende ting ikke må kunne tænde computeren fra standby:

-mice and other pointing devices
-keyboards
-Human Interface Devices.

Hvis alle underpunkterne i disse tre kategorier ikke har tilladelse til at tænde computeren, så kan den godt gå i S3 standby. Problemet er så bare at jeg ikke kan tænde for computeren igen via fjernbetjeningen. Kun ved at trykke på powerknappen.
Til top
Boosterx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2007
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2007 kl. 20:47
Jeg har også haft problemer med at tænde min computer med microsoft fjernbetjening når computeren var i S3.

Jeg ville prøve MCE Standby Tool, det løser de fleste S3 problemer, med hensyn til standby sluk og tænd.

http://www.xs4all.nl/~hveijk/mst/indexe.htm

MCE standby tool har dog også sine problemer, jeg kunne eksempelvis ikke optage programmer med dvbviewer samtidig med at mce standby  tool var installerede. Dvbviewer optog ca. 10min hvorefter den slukkede igen og gik i S3 mode.

Jeg vil anbefale at installere MCE standby tool hvis man bruger MCE 2005, de fleste der bruger vista har ikke problemer (måske tager jeg fejl??).
Hvis man bruger dvbviewer skal man installere MCE standby tool og fjerne installationen igen, efterfølgende virker S3 stadig perfekt tænd, sluk, gå i automatisk S3 efter x tid.

mvh
Peter

Redigeret af Boosterx - 13-November-2007 kl. 23:59
HTPC 1, GA-P31-S3L, Core 2 Duo E4300 1.8 GHz, ATI HD4350, Cinergy 2400i DT, Technisat cablestar, hFX® Classic
HTPC 2, GA-P35C-DS3R, Quad Q8400 2.66 GHz, AMD Radon 5750, Nova-DT dual, Silverstone
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-November-2005
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2007 kl. 13:00

vedr. utilsigtet genstart fra s3.....Jeg oplever det selv i forbindelse med

mit bluetooth tastatur fra logiteck. Hvis jeg placerer det i opladeren genstarter pc'en stort set øjeblikkeligt. Tager jeg tastaturer ud af opladeren fungerer s3 helt efter hensigten.

mvh

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2007 kl. 11:51
Har prøvet helt uden mus og tastatur, men stadig uden held
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2007 kl. 18:57
Har prøvet med nogle helt nye ram, men igen uden heldt
Er der virkelig ikke en løsning på dette frustrende problem?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 16:59

Så lykkes det endelig. Glæden vil ingen ende tage, jeg kan sove om natten igen, og livet er meget mere meningsfuld

Problemet var åbenbart at når de to USB porte foran på kabinettet er sat til bundkortet, så fucker det op. Så efter jeg tog ledningerne ud af bundkortet så virkede det hele perfekt. Troede de bare var en slags forlængerkabel men klogere blev man

Takker for de mange gode indlæg

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu