recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S3 standby på Asus P4P800 S.E.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketS3 standby på Asus P4P800 S.E.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spillevende Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Emne: S3 standby på Asus P4P800 S.E.
    Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 15:21

Hejsa

Jeg har et Ahanix D-Vine D5 HTPC kabinet med diverse MCE komponenter. Maskinen kører fint, men jeg kan ikke få mit Asus P4P800 SE Motherboard til at makke ret, når jeg enabler S3 standby (til brug ved MCE timer optagelse). jeg har bla. kigget lidt i disse tråde: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6700&P N=2

http://www.thegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?Foru mID=42&MessageID=49101

Bios er sat til S3, men når jeg sætter min pc i standby (både via "standby" i XP, men også via "standby" på MCE remoten) er det som om pcen genstarter, og starter op i "log on" mode. jeg har prøvet alle Standby settings i bios, men stadig samme resultat. er der nogen der har et bud på hvordan jeg får maskinen til at gå i standby? kan det modherboard overhovedet gå i S3 standby?

Hilsen Thomas

Til top
Kluks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2004
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 16:16

Prøv denne, der er en meget god troubleshooting guide:

http://www.thegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?foru mid=50&messageid=89473#bm134275

Jeg er næsten 100% sikker på at dit motherboard kan gå i S3, så prøv at se om dette ikke hjælper.

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2005 kl. 20:59
Har du sat strømstyring rigtig op i Windows XP kontrolpanelet?
Til top
JorgenR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Maj-2004
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2005 kl. 23:39

Jeg har oplevet det samme problem med et andet motherboard. Det skyldtes en USB-enhed (Touch-skærm) som "vækkede" maskinen umiddelbart efter den gik i standby. Prøv at fjerne evt. USB-enheder, du måtte have.

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 10:17
Tror nærmere du skal se efter om du har brugere som ikke er nødvendige, såsom guest, husk også at opdatere .net , mener der er lavet en ændring i seneste version, sådan at brugeren som den installerer sammen med .net ikke optræder som en rigtig bruger. Du kan jo begynde med at disable alle brugere undtagen din primær bruger og se om det hjælper, derfter kan du enable den ene efter en.

Redigeret af Benu
Den Ben
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 10:23

Hej igen

Tak for alle de gode bud

min strømstyring i XP står korrekt (har prøvet alle kombinationer) har også taget min USB mus ud, men samme resultat (har endda også taget min IR receiver til MCE remoten ud) men samme fejl.

Jeg har kun administratorbruger aktiv under brugere. jeg har også flashet min bios, men intet hjælper. Maskinen vil godt gå i S1 standby, men ikke S3. prøver stadig troubleshoting guiden (tak Kluks :) og opdaterer denne tråd hvis det lykkes.

Thomas

Til top
Kluks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2004
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 11:12
Jeg har i hvertfald haft nogle af de samme problemer og det virkede efter jeg havde kørt dumppo og sat det op der...
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 13:47

Hej igen

Så har jeg rodet lidt videre med mit problem, og har efter flere test konstateret at det er en USB enhed der resumer pcen fra S3 standby (selvom jeg tidligere afviste dette)

Jeg har testet med både min USB mus, og min USB IR receiver til MCE, og de trigger begge Motherboardet til at vågne fra standby. når der ikke sidder nogen USB enheder i portene, kan maskinen godt gå i S3. Jeg har prøvet at flytte USB port med samme resultat og har gennemroden den nye Bios (P4P800V09) uden at kunne finde nogen løsning. Årsagen er fundet, men problemet er ikke løst... nogen bud?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu