recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S905X4 Android 10 Boks med AV1 Nogle er Falske.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

S905X4 Android 10 Boks med AV1 Nogle er Falske.

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 21:16
Telefonbokse . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 21:55
Ubrugeligt så længe de fungerer som en telefon.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 04:56
Hej.

Når jeg ser de sidste kommentarer, er jeg ikke sikker på, om man ved hvad AV1 Codec er?

Så her er et link med virkeligt meget information om AV1:


Og her er et mere generelt link med noget mindre information om AV1:


'AOMedia Video 1 (AV1) is an open, royalty-free video coding format initially designed for video transmissions over the Internet.'

Og her er en liste, over bare en del af de firmaer, der er med til at udvikle og bruge AV1. 

Til at begynde med 'Devices and Tools':

Amlogic
Android
Apple
Google
Microsoft
Windows
XBox One

Og fra 'Apps, Content & Services':

Chrome
Edge
Firefox
Adobe
Amazon
BBC
Facebook
Google
IBM
Microsoft
Netflix
Prime Video
Skype
VLC
Youtube

Og fra 'Software, Silicon, Screens & Connectivity':

AMD
Arm
Broadcom
Intel
Nvidea

Fra:




Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 14-Januar-2021 kl. 05:00
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 07:00
Carsten. Du har hvis ikke forstået vores pointe. Vi anerkender av1, men vi anerkender, ikke en Media boks, med standard Android.
Pga. Du kan alligevel ikke ikke køre fullhd eller UHD på Netflix og Amazon.

Og tvivlsomt styring med at skulle ud og købe en remote der fungere som mus oven i.

Jeg spørger dig igen. Har du overvejet at købe en Shield tv eller en mibox 4k så du kan prøve et rigtigt Android tv?
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 08:45
Så har du misforstået noget, Carsten. Jeg ved godt hvad AV1 er og er ret sikker på de andre også ved det. Men det eneste du opnår med AV1 på nuværende tidspunkt, er muligheden for HDR på YouTube. Det kan da godt selvfølgelig også være fedt nok, men sammen med alt det man går glip af med sådan en telefonboks der, så er det på ingen måder det værd. 4K og HDR er langt mere værd for mig på Netflix, Disney+ og de andre tjenester der tilbyder det. Og det kan den boks der jo netop ikke. Men hvis du mener HDR på YouTube er så vigtig, så er det da den rette boks for dig. 
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 09:39
Hvorfor bruge så mange penge på en boks der ikke engang er Android TV eller sågar har fjenbetjening med. Så kan man ligeså godt købe den ægte vare Google TV og få det ægte Android TV med.
Hvis du kun skal bruge den som mediacenter software Kodi, SPMC, MRMC, Plex er det fint nok, men når den ikke engang giver ordentlig support på tjenester som Netflix osv. forstår jeg ikke formålet.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 10:58
Hej.

Mit oprindelige link fokuserer på AV1 og Google Assistant. Nu tror jeg IKKE, at det er problemløst at betjene alle Apps med Voice. så derfor min korte beskrivelse af, hvordan vi bebetjener vores egen Android Boks.
Men det burde vel være muligt, at betjene de fleste Apps med Voice, samt en af de programmerbare fjernbetjeninger med Gyro der findes i mit link?
Jeg forventer, at de fungerer noget lignende, som LG's Magic Remote.

Vi har prøvet Netflix to gange. Det er bare ikke os. Så vi og de andre 55% der ikke ser Netflix, har andre muligheder, uden at skulle betale for noget tilsyneladende dyrt DRM.

Hvis vi skulle få lyst til at prøve Netflix en 3. gang. Kan vi se Netflix i 4K på vores LG OLED TV.

Jeg købte min nuværende H96 Max Android Boks til 20 USD, for at kunne køre en enkelt Android App. Det har jeg aldrig fortrudt. Den næste Android Boks, jeg selv har kig på, er med en RK3588 soc. Her er et link:  


Citat: ' advanced multimedia engine supporting 8Kp30 video encoding'

Jeg er ikke sikker, men jeg håber på, at den vil give mig mulighed for at encode egne 4K video optagelser i AV1. Og enten kunne vælge en højere bit rate med bedre kvalitet, eller at få mindre video filer.

Men ikke alle vil have det behov. For de 55% der ikke ser Netflix, vil de kommende billige Android 10 Bokse være en mulighed. Og hvis man vælger en Android 10 Boks, syntes jeg nu, at man lige så godt kan vælge en med AV1.

Hilsen Carsten.

Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 11:25
Hvad overser jeg? Synes det ser ud til, at de fleste af disse MECOOL tv-bokse kører Android TV OS (10.0) og ikke bare Android OS.



Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

Hvad overser jeg? Synes det ser ud til, at de fleste af disse MECOOL tv-bokse kører Android TV OS (10.0) og ikke bare Android OS.



Damn det havde jeg ikke set for at være ærlig. For Carsten har det med at snakke om boks med alm. android.

til Carsten. Sorry at jeg ikke lige læste de links.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

Hvad overser jeg? Synes det ser ud til, at de fleste af disse MECOOL tv-bokse kører Android TV OS (10.0) og ikke bare Android OS.


Hej.

DRM skal være 'Google Widevine L1' for Netflix, Prime video osv. i HØJ opløsning.

Min egen H96 Max som er købt for 20 USD, har Google Widevine L3, og kan kun vise Netflix i LAV opløsning.

Ellers er der her nogle links til MeCool reviews:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 14-Januar-2021 kl. 12:04
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 12:07
Ser også ud til, at kineserne er så venlige, at sende en Shield-fjernbetjening med😊 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hvorfor bruge så mange penge på en boks der ikke engang er Android TV eller sågar har fjenbetjening med.


Gad vide, hvad den så er til den dims der fulgte med min boks?
Sådan en aflang en med trykknapper på og en lysdiode i den ene ende (der ikke lyser).

Når jeg trykker på den, sker der noget på skærmen......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu