recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SACD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SACD

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2023 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

[QUOTE=archfrog]
Hvis man havde besluttet at udgive mere musik på SACD, for at give lytteren en bedre musikoplevelse, ville musik på et fysisk medie måske ikke være helt på vej ud.

Næppe

Du kan se hvordan det er gået med Film. 

Nogle danske film kommer kun på DVD 

Og ser du på salget af film, så er det kun nedadgående:

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1643968282


Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2023 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Jeg har The Dark Side of the Moon på både vinyl, cd og SACD og synes at SACD udgaven er en oplevelse i sig selv. Lyden er  bare bedre ikke mindst pga Surround. Den er jo oprindelig optaget i 4 kanaler (quadrofoni) så med SACD får man det fulde udbytte. Det kræver nok et anlæg i den øvre ende 😉
Kan kun anbefale SACD udgaven.
Tak for svaret.

Jeg glæder mig til at høre den i 5.2 Clap
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2023 kl. 11:15
Hvis du vil have den ultimative udgave af Dark side skal du købe 

Pink Floyd: Dark Side Of The Moon - Immersion Edition


Kan vist skaffes for 500 kr og op.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2023 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Hvis du vil have den ultimative udgave af Dark side skal du købe 

Pink Floyd: Dark Side Of The Moon - Immersion Edition


Kan vist skaffes for 500 kr og op.
En udgave der vist ikke mangler noget Smile
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
Thomas 78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2021
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas 78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2023 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Hvis du vil have den ultimative udgave af Dark side skal du købe 

Pink Floyd: Dark Side Of The Moon - Immersion Edition


Kan vist skaffes for 500 kr og op.
En udgave der vist ikke mangler noget Smile

Bortset fra en SACD Pinch
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2023 kl. 06:17
Og så savner den også sine Immersion Edition brødre;
The Wall og Wish you where here. 3 MEGET flotte boksset!

SACD'en hører jeg ikke mere efter jeg har fået Blu-ray discne med mere indhold.

(men jeg sælger ikke min SACD).
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2023 kl. 09:56
Med Blu-Ray disc mener du så musik koncerter (musik-vidioer) eller findes der musik indspilninger (de samme som på SACD) på Blu-Ray uden billede ?

Bond Cool



Til top
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2023 kl. 10:13
Det er lyd på blu-ray - dog også med lidt extras med videoer. Pink Floyd skiverne fra Immersion boksene DSOTM og WYWH, ikke The Wall) indeholder det samme lydspor som SACD’erne, ligeledes gør den nyligt udkomne remastering af Animals, har begge versioner af dem alle, de er fremragende - foretrækker SACD fordi afspilning er nemmere uden de tunge, tunge BD menuer, til ekstras skal man til BD, der indeholder tidlige versioner etc. F.eks. fantastisk at høre de oprindelige quad mix.
Har også købt de de nylige hires stereo i MQA - som alle andre hires versioner er det fremragende lyd 😀
Til top
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2023 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Godt nytår Smile

Er der nogen der har erfaring med SACD?

Hvis man i forvejen har et album på CD, får man så en bedre lydoplevelse ved at købe det på SACD?

Jeg overvejer selv at købe "The dark side of the moon" med Pink Floyd som min første SACD. 

Har du selv det album på SACD og kan anbefale det fremfor CD?

Og for også at svare OP, jeg har alle tænkelige versioner af DSOTM, SACD’en som efterhånden har nogle år på bagen, er lydmæssigt overlegen sammenlignet med diverse cd udgaver. Sammenlignet med hires fil eller blu-ray må jeg ærligt sige, at det er svært at høre nogen egentlig forskel - men jeg bilder mig ind at SACD multichannel og MQA stereo er de versioner jeg synes lyder bedst…
Jeg synes du skal købe SACD’er - Analogue Productions har genudgivet den fornylig, så den burde være til at få fat i…
Til top
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2023 kl. 10:57
Og tilsidst her en advarsel, pas på med at købe DSOTM og WYWH Immersion boksene brugt, der er en fejl på mange af de blu-ray skiver der er med, DSOTM BD kan ikke afspilles og WYWH BD har 3 høje click på sidste track. Jeg har haft begge fejl, men har fået byttet begge skiver via producenten - men ganske besværligt og irriterende…

Redigeret af Audiophile - 07-Januar-2023 kl. 11:04
Til top
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2023 kl. 11:25
Undskyld - men en sidste, sidste kommentar - der er vedholdende rygter om et Atmos mix af DSOTM, det er jo 50 året vi fejrer her i 23…

Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2023 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Jeg har The Dark Side of the Moon på både vinyl, cd og SACD og synes at SACD udgaven er en oplevelse i sig selv. Lyden er  bare bedre ikke mindst pga Surround. Den er jo oprindelig optaget i 4 kanaler (quadrofoni) så med SACD får man det fulde udbytte. Det kræver nok et anlæg i den øvre ende 😉
Kan kun anbefale SACD udgaven.
Tak for svaret.

Jeg glæder mig til at høre den i 5.2 Clap
Jeg har nu lånt en del SACD på biblioteket deriblandt Dark Side. Jeg må sige, at jeg ikke er imponeret af surround lyden på den, men mere glad for lyden på nogle skriver med Depeche Mode.
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu