recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SACD-afspiller eller mutlidisc-afspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SACD-afspiller eller mutlidisc-afspiller?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SACD-afspiller eller mutlidisc-afspiller?
    Sendt: 27-Marts-2017 kl. 00:13
Sagen er den, at jeg afskaffede min Xbox One, som fungerede som bluray-afspiller i stuen. Og den skal selvfølgelig så erstattes af en dedikeret afspiller i stedet.
Men i mellemtiden er et behov for SACD-afspiller også opstået.

Men spørgsmålet er så, skal jeg gå efter en af hver, eller er multidisc-afspillerne gode? Her tænker jeg på højere klasse Denon eller Onkyo. Også Oppo er i tankerne. Generelt er de også pænere, end langt det fleste BD-afspillere fra fx Samsung, LG eller Sony og det kunne da være rart nok, hvis man kan få en samlet pakke, uden det går (nævneværdigt) ud over lydkvaliteten.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 05:21
Eftersom Oppo er den bedste BD-afspiller der findes, så er valget vel åbenlyst.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 08:33
Hvis du bruger din receiver til at decode, så er det lige meget, da der sker en digital overførelse via HDMI til din receiver.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 18:27
Naiera - Men er det den bedste (SA)CD-afspiller. Det var nu mere det, det gik ud på.

PerW - Jeg bruger receiveren til video, ja, men til lyd (hvis det da bliver multidisc) bruger jeg min DAC.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 21:44
Sidstnævnte kan du ikke ved SACD. Dekodningen skal enten foregå i afspilleren, hvorefter det tappes via den analoge udgang, eller ved overførsel via HDMI. SACD kan ikke hives ud på en coaxial eller optisk udgang.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2017 kl. 00:07
Nå nej sgu da. Det vidste jeg egentlig godt. Måske jeg skal gå efter en Oppo 93 Nuforce så. De ser ud til at gå til en rimelig pris brugt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu