|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Thomasl ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
![]() |
|
joda, jeg har skam 3 Doors Down på SACD: "Away From The Sun" har GENIAL SACD udnyttelse imho. (nogle SACD'ere er produceret elendigt og så er gevinsten ved SACD ikke så stor) Har i øvrigt en lille samling på 30-35 stykker, som jeg primært har købt på ebay . com. Med forsendelse ligger prisen typisk mellem 80 og 120 kroner. Nogle sjældne skiver har jeg dog måttet betale helt op til 180 for :-) Redigeret af Thomasl - 19-August-2009 kl. 21:26 |
||
mvh.
Thomas |
||
![]() |
||
Schubring ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 226 |
![]() |
|
Har lidt over 100 stk. sacdér........Da de kom frem omkring årtusind skiftet, fik jeg de fleste i TP musik til omkring 150-170 kr.
De senere år er udvalget i TP (og hos de andre musik udbydere i DK) faldet drastisk og jeg køber nu typisk via Ebay (bla. har jeg nettop givet knap 400 kr for "Miles Davis: Bitches brew" fra en fyr i Australien). Kan anbefale Dire straits: Brtoehrs in arms & Pink Floyd: Dark side of the moon. Ligeledes: Rolling Stones, Genesis, Depeche mode & Steely Dan. Og på jazz siden: Diana Krall, Antony Wilson & Miles Davis. NB: Er der nogen som der har prøvet dvd-audio på Oppoén? Redigeret af Schubring - 24-August-2009 kl. 11:47 |
||
![]() |
||
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
|
Ja, jeg har købt et par dvd-audio for at prøve det på Oppoen, fx Beach Boys' Pet Sounds, Elvis #1 hits, Flaming Lips. Det lyder umiddelbart fint nok, men er knap så imponeret som over sacd-multikanal. Dog lidt svært at sammenligne, da jeg ikke har de samme skiver. Har dog prøvet at sammenligne Steely Dan: Everything Must Go på DVD-audio (Oppo) versus alm cd på min Sony XA-5400ES. Der vinder Sonyen, selvom mediet er dårligere, men selvfølgelig uden surround. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Nu er Direstraits' Brothers in Arms jo i forvejen udgivet i en SBM (super bit mapping), så her er der vel ikke så meget at hente ved en sacd?
![]() |
||
![]() |
||
Schubring ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 226 |
![]() |
|
Det skal jeg så ikke kunne udtale mig om, men min sacd version lyder fantastisk. Den kunne selvfølgelig være sjovt at sammenligne med SBM versionen....... |
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|
Du ved sgu da også alt Kampus |
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hmmmm....... det lyder ikke godt - hvis jeg køber Oppoén skal den nu kun bruges til afspilning af BD/DVD - SACD og DVD-Audio forbliver via Denon-2930 |
||
![]() |
||
MortenR. ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() |
|
Jeg vil gætte på OPPO'en er på niveau med en Denon 2930 - den matcher i
hvert fald ikke Denon 3930 eller for den sags skyld en rendyrket SACD maskine fra Sony, som min Gamle Sony 555ES...... ![]() |
||
Morten
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Enig: Hvis du skal høre "rigtig" SACD, skal det være fra en rendyrket SACD-afspiller. Min 2930 kan ikke følge med når mit barn (Denon-2000AE) først er varmet op! Det som jeg havde i tankerne var at hvis Oppoén ikke er særlig god til dvd-audio, så kan jeg lige så godt bruge 2930én til dette. Og dermed kun bruge Oppo til BD/DVD - jeg har ikke set Oppoén selv, men ud fra div. anmeldelser (bla. her på Recorder), så skulle den jo være super til dette! Redigeret af Schubring - 24-August-2009 kl. 12:12 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Ja lige det der ved jeg fra jeg havde Christian fra CSN Teknik på besøg for at trimme mit setup. Da han havde gjort det, spurgte han om jeg havde Brothers in Arms, fordi det er en reference CD, og specielt skæring 4 er rigtig god til at teste anlægget med, så den hører jeg igen og igen og bliver bare så glad i låget over den lyd mit anlæg kan præstere. |
||
![]() |
||
![]() |
|
"og specielt skæring 4 er rigtig god til at teste anlægget med........" Indeed!
I øvrigt min favorit Dire Straits melodi......... Long leve Knopfler ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
...... og til jer der ikke lige husker det (for du kender vel pladen?) er spor 4:
Your latest trick |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |