recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sagem 60 og Sony 710
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSagem 60 og Sony 710

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Gemann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Sagem 60 og Sony 710
    Sendt: 13-December-2005 kl. 23:37

Har et problem med min Selector og min Sony 710. Når jeg følger vejledningen i manualen til Sony får jeg lyd på, men intet billede. Andre der har haft samme problem??

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2005 kl. 23:47
Hejsa Gemann,

Jeg tror du kan finde en del information omkring det med tilslutning af en selector her på forummet. Du kan søge efter info i "sony" forummet.

I manualen til 710'eren findes der vidst nok også en del.

Desværre har jeg ikke selv en selector, så jeg er ikke til megen hjælp.

Mvh. Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2005 kl. 23:50

Hej Gemann,

Manualen til 710 har intet om Selector og er ikke til stor hjælp. Der er en fælde, du måske er gået i: Lad være at indstille til dekoder, for den dekoder-type manualen nævner er en gammeldags (relativt) analog type, der får scrambled analogt billede ind og spytter det "se-bart" ud. Selector er en digital modtager/dekoder.

Kør signalet fra Selectoren i SCART ind på linie 3 og vælg Video/RGB som kort vist på side 89.

Med et okay kabel trykket godt ind i begge apparater skulle du uden videre kunne få billede+lyd igennem på linie 3. Ellers skriv igen med flere oplysninger.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Gemann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2005 kl. 00:06

Hej Carser.

Har prøvet det hele, også de forskellige indstillinger. Har valgt at køre den fra Sagems VCR port til DVD indgang 3. Har endda byttet om på kablerne i omskifterboksen til TV'et for at se at der er billede igennem og det er der.

Jeg må tjekke kablerne og bytte om igen hvis nødvendigt.

Tak for hjælpen so far.

Til top
Gemann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2005 kl. 00:09

Hej igen Carser.

Har du indstillinger i kanalindstillinger. Bor i Kbh.

 

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2005 kl. 00:22

Hej igen,

Jeg har en gammel model, den får kabelnetnummeret 00101 og jeg bor også i Kbh. Om det er det nummer, du spørger til er jeg ikke helt sikker på. For hvis du får lyd fra Selectoren, kan den jo modtage.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du har gang i. Er Selectoren så ny, at du endnu ikke har fået den op at køre? Har du eget og gyldigt kort i den? 

Men det er fint nok med video out fra Selector, den skal bare ikke være sat til S-video i sin menu, som jeg heller ikke ved om du har adgang til eller ej. Og intet billede via L3: Er det totalt sort eller grå skærm?

PS: Hvad med evt. først lige at opsætte Selectoren 100% udenom omskifterboksen og recorderen, altså direkte sat til dit TV med et kabel, du ved er i orden?



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Gemann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2005 kl. 09:09

Sagem er ok, betaler i hvert fald til den hver måned :o)

Skærmen er helt grå, men har lyd på. Den info jeg efterspørger er under kanalindstillinger i Sony's menu.

Der skal vælges mellem DK/BG/I/L og en masse andre ting. Men det kan da være at jeg skal ændre Line3, kan være det er den der driller.

 

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2005 kl. 10:33

Oprindeligt skrevet af Gemann Gemann skrev:

Der skal vælges mellem DK/BG/I/L og en masse andre ting. Men det kan da være at jeg skal ændre Line3, kan være det er den der driller.

DK/BG mv. har ikke noget med signalet på Scart at gøre. Det er udelukkende til den analoge modtager i Sony optageren - og den skal stå til BG i Danmark (ellers vil billedet ikke stå rigtigt).

Du skal kun koncentrere dig om Line3 opsætningen (og som Carser skriver skal det stå til Video/RGB). Altså fra System opsætning, vælges under 'Video' punktet: 'Scart opsætning (indstilling?)'. På fremkomne side, skal markeringen flyttes til en linie hvor kolonnen 'Line 3 Input' har værdien 'Video/RGB'. Tryk ok/enter for at vælge indstillingen.

Du trykker herefter 'Input Select' på fjernbetjening eller optager indtil der står L3 i displayet, ik'? (for at få vist Selectorens signal).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2005 kl. 10:36

Hej igen.

Jeg er bange for, at vi ikke helt har forstået hinanden. Og så har en Selector ikke en kanal, der skal stilles ind på ligesom en gammel video, den har en SCART-udgang til billede og lyd.

Grå skærm betyder intet signal på/fra en TV-kanal (dækker over støj) eller intet signal fra en indgang. Til Selector skal bruges linie 3 på Sonyen. Det er ikke en kanal, det er en indgang. Den vælger du med nogle tryk på INPUT SELECT på din recorders remote. Du kan ikke lægge Selector på en kanal med et nummer ligesom en TV-kanal og det er måske det, du tror og prøver på forgæves?!? 

Hvis ikke du løser det udfra de her data: Skriv venligst

  1. hvad der er det nyeste apparat du har, der skal tilsluttes og
  2. hvad du har fået til at virke og
  3. hvad du mangler at få til at virke.

PS: Jeg så lige, at Lars også har svaret, mens jeg skrev dette. Og det er helt det samme, vi er inde på. Så nu skulle det være muligt at få det til at fungere.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Gemann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2005 kl. 18:40

Hej Lars og carser.

1000 tak for hjælpen. Som det er nu er den indstillet med

RGB - RGB/Video - Video

De indstillinger jeg søgte var

BG

CATV

S1

"Canal+"

Til

Nicam

Til

 

His man benytter dem kan man også lægge den ind som en kanal.

 

Men tak for hjælpen begge 2. Rart med billede til lyden, nu det er et tv...

 

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2005 kl. 19:21

Hej Gemann,

Godt du fik det løst.  

Jeg må indrømme, jeg ikke forstår din løsning. Så vidt jeg kan se, har du en programplads, du har tunet ind på S1 og kaldt Canal+. Det stemmer med side 28-29 i den danske manual, pånær at Selector ikke kun er til Canal Plus eller det, der hedder PAY-TV, som vi ikke har i Danmark. Derfor har jeg ikke refereret dig til de sider eller selv brugt dem.

Mig bekendt er S1 en kanal (frekvens), der ikke benyttes på kabelnettet (ihvertfald ikke til noget, mit TV kan forstå eller noget, der står i TDC's kanaloversigt) og som en Sagem 60 ikke kan "sende" på. Den har nemlig ingen indbygget RF-modulator som en video eller de ældste Selector-modeller havde.

Har jeg taget fejl, da jeg skrev "Du kan ikke lægge Selector på en kanal med et nummer ligesom en TV-kanal" ?

Jeg vil gerne rette det, hvis det ikke passer.

Kan du virkelig via den indstilling og på den programplads modtage fra Selector og på din Selector zappe rundt og modtage alle de kanaler, du har i pakken?

Eller har du fulgt vores anvisninger om brug af input select af linie 3? 



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 09:11

På et Sony TV jeg engang har haft var det muligt at vælge en linieindgang på en programplads, således at forstå at Dr (antenne) var på program 1, TV2 (antenne) var på program 2, Video (scart) var på program 3, Sat (scart) var på program 4.

Måske kan recorderen dette?

mvh Christian
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu