recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sagem 60 tilsluttet HTPC - Hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSagem 60 tilsluttet HTPC - Hvordan?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 16:06
Indledningsvis havde  ChrisJJ købt en Sagem60 og ville gerne forbinde denne med sin HTPC. Det er altså kvaliteten af det man får fra en sagem60 det handler om.

Det er jo fuldstændig korrekt at  HD modtagelse via et FloppyDTV kort vil kunne slå en sagem60 i en optagelse, det er der jo ikke nogen der protesterer imod, men alt andet lige er det ikke så ligetil at forstå at du ( Kandersen) siger:

"Som sagt har jeg testet begge dele (analogt og digitalt). Der er for mig at se himmelvid forskel på det."

Jeg ville gerne se et klip hvor du demonstrer hvor godt FloppyDTV eller FireDTV er, for det er ikke lykkedes for mig at se noget der er udviser en "himmelvid forskel". Eller som er bedre en en Selector optagelse.

Det skal jo ikke være en HD optagelse vi skal se, men blot noget der svarer til det tv vi i dag henter fra DR eller TV2. Når der er tilstrækkelig meget HDTV at hente ned på den ene eller den anden måde, så ændrer billedet sig naturligvis. Det siger jeg ikke.

(I øvrigt havde du skrevet dit lange indlæg uden at jeg havde set det før nu, Kandersen)

For mig handler det om at sammenligne de optagelser jeg laver. Jeg kigger på det færdige resultat. Alt det teoritiske som man bygge op omkring det er ok, men det kan ikke vælte en optagelse der er god. Hvordan jeg har fået det gode resultat, er mindre væsenligt og kan ikke forringes af nok så mange indvendinger imod metoden jeg har brugt.

Og på den anden side, en ren digital optagelse der er mindre god, kan ikke reddes af nogle betragtninger omkring den digitale optagelses fortræffeligheder.

Det handler om det færdige resultat, den kvalitet det har. Men det handler også om den måde man kan arbejde med det optagede på og her er man nødt til at forholde sig til de betingelser der tilbydes.

Det hjælper ikke at man vil have digital og undertekster i MCE, når det nu ikke kan fåes.  Man skal være realistisk og forholde sig til de faktiske kendsgerninger og tilpasse sig.  Alt andet duer ikke.  Det medfører blot frustrationer hvor man sidder og river sig i håret.

Ken_T

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 17:08

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Indledningsvis havde  ChrisJJ købt en Sagem60 og ville gerne forbinde denne med sin HTPC. Det er altså kvaliteten af det man får fra en sagem60 det handler om.

Enig.

Jeg ville gerne se et klip hvor du demonstrer hvor godt FloppyDTV eller FireDTV er, for det er ikke lykkedes for mig at se noget der er udviser en "himmelvid forskel". Eller som er bedre en en Selector optagelse.

Det klip skal jeg nok lave.

For mig handler det om at sammenligne de optagelser jeg laver. Jeg kigger på det færdige resultat. Alt det teoritiske som man bygge op omkring det er ok, men det kan ikke vælte en optagelse der er god. Hvordan jeg har fået det gode resultat, er mindre væsenligt og kan ikke forringes af nok så mange indvendinger imod metoden jeg har brugt.

Min indvendinger går på, at du mener et analogt og yderligt komprimeret signal skulle være lige så godt som et digitalt og ikke-yderlig komprimeret signal. Det siger sig selv, at det er næsten ikke fysisk muligt. Med rigtig gode A/D konvertere, der er det muligt at opnå et ganske flot resultat, der måske synsmæssigt ligner det digitale. Men den ekstra komprimering vil altid blive en forringelse.

Og på den anden side, en ren digital optagelse der er mindre god, kan ikke reddes af nogle betragtninger omkring den digitale optagelses fortræffeligheder.

Helt enig. 

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 19:08
optagelse med selector og svideo

http://senduit.com/bc7103

7.5mb    ikke en optagelse fra feks tv avisen eller reklamer der jo står meget skarpt, laver lige en af dem senere, men alligevel.

Ken_T

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu