recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SAGEM 81 SKANDALE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSAGEM 81 SKANDALE

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 10:42

Selvom jeg ikke ejer en hd81 (gudskelov), og forstår folks skuffelse til fulde (og kommentarer om kompensationer)... så forstår jeg ikke, hvorfor de mest utilfredse ikke bare bytter beta-hardwaren - som det jo er...

Havde det været en dvd afspiller med tilsvarende problemer, havde i jo byttet den forlængst.

Hvis ikke i blev orienteret om problemerne ved købet, så kan jeg ikke se der skulle være noget problem med at få varen byttet...

Ja HD81 er Beta, og ja der kommer nok til at gå et ½ års tid eller mere, før den træder ud af den rolle. Så enten må i sgu leve med de skavanker der er, eller også byt lortet!

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

Selvom jeg ikke ejer en hd81 (gudskelov), og forstår folks skuffelse til fulde (og kommentarer om kompensationer)... så forstår jeg ikke, hvorfor de mest utilfredse ikke bare bytter beta-hardwaren - som det jo er...

Havde det været en dvd afspiller med tilsvarende problemer, havde i jo byttet den forlængst.

Hvis ikke i blev orienteret om problemerne ved købet, så kan jeg ikke se der skulle være noget problem med at få varen byttet...

Ja HD81 er Beta, og ja der kommer nok til at gå et ½ års tid eller mere, før den træder ud af den rolle. Så enten må i sgu leve med de skavanker der er, eller også byt lortet!



Den skal jo ikke byttes. Den skal returneres Det er ALLE selectore der har de fleste problemer. Ingen af dem er fejlfrie. Der er sporadiske lydudfald, periodiske billedudfald, konstante fejl og mangler. bl.a. ingen program guide. osv osv osv osv osv.

Jeg sad og smågrinede af folk der købte KISS 558, men jeg kan god se nu, at den der griner sidst griner bedst, for jeg er sikker på at denne her fyr slår KISS'en i både fejl og mangler.
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 10:56

naturligvis returneres.... helt enig.

Alle selectore skal jo ikke returneres (selvom jeg er enig i at alle hd81'er er BETA produkter)... det må da være op til folk selv.

Er der nogle som har forsøgt sig at RETURNERE varen, efter de sædvanlige 14 dage efter køb?

 

 



Redigeret af fumse - 06-August-2006 kl. 10:56
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

naturligvis returneres.... helt enig.

Alle selectore skal jo ikke returneres (selvom jeg er enig i at alle hd81'er er BETA produkter)... det må da være op til folk selv.

Er der nogle som har forsøgt sig at RETURNERE varen, efter de sædvanlige 14 dage efter køb?

 

 



Hvor skriver jeg at alle skal returneres. Jeg skriver at ALLE har problemer. Der er forskel. Og vi lever i et frit land, og bor man i et koldt hus, er det jo dejligt at man kan få en radiator med tilfældige billeder og lyd på en gang imellem
Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 11:02
...på en af de andre mange tråde om emnet, er der én, der har skrevet at iflg. købeloven er forretningen ikke forpligtet til at omstøde købet. Kun efter yderligere 2 ombytninger er man berettiget til at få pengene retur. Det er kun handel via internettet, der er omfattet af returretten! smart, hva'?
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 11:08

Så må man jo bare aflevere sin box et par gange og så give den retur efter et par gange når de ikke kan reparere den.

Ellers er det bare direkte videre til forbrugerstyrtelsen. Er sikker på de vil være meget interesseret i at høre om det her problem uanset hvad.



Redigeret af bibihest - 06-August-2006 kl. 11:08
Til top
HDMartin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

Er der nogle som har forsøgt sig at RETURNERE varen, efter de sædvanlige 14 dage efter køb?

Jep læs min tråd om returret af hd box

det er møg besværligt at få retuneret sin box og annulleret købet jeg har retuneret min box (nr. 2) men kan ikke få pengene endnu det er en anden afdeling der tar sig af dette !!!

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 11:10

jo men selv det skulle vel heller ikke være noget problem. Jeg mener hvis jeg virkelig ville af med en defekt vare, kunne jeg nok finde ud af at bytte den 2 gange, for at få mine 2500.- tilbage...

istedet for at bruge for meget tid på at brokke mig, og blot konstatere at hd81 er et BETA produkt, og så få lortet byttet/returneret... og vente til teknologien er blevet gennemtestet - modnet.

 

Til top
HDMartin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Ellers er det bare direkte videre til forbrugerstyrtelsen. Er sikker på de vil være meget interesseret i at høre om det her problem uanset hvad.

ja jeg har haft ringet men.........

Hotlinen 70 13 13 30 hverdage kl. 9-12 og torsdag desuden kl. 15-19. Hotlinen er ferielukket i ugerne 29-32.

så vi må lige vente til uge 33



Redigeret af HDMartin - 06-August-2006 kl. 11:13
Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 11:16

ja fumse, du har jo nok ret - og det betaler sig ikke at lave brok - det ser vi jo ret tydeligt, desværre. Jeg havde bestemt håbet på en hurtigere "forretningsgang" hvad angår fejlretning, men jeg mener stadig, at vi "danser 2 skridt frem og 3 tilbage" næsten HVER gang.

Hvis vi IKKE brokker os, -og det skal naturligvis gøres med omtanke- så lever man jo bare i en stiltiende accept, og det synes jeg nu altså ikke særlig meget om, selvom det nok bliver enden på det hele. Ved at slutte beta-testen 4.0.11, har TDC jo "lukket r..øh.. en vis ting på os", så der faktisk ikke er meget mere at komme efter... nej, TDC's monopol-dage er ikke ovre endnu... det ta'r tid at ændre image, og gamle skikke og vaner..

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 14:06
Welll. mediet Internet er en stærk ting...

Jeg venter på den næste release af softwaren, er den af røvens til, så går jeg til forbrugerstyrelsen.
Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 21:12
Jeg fatter snart ikke en bønne-fis af det hele..... burde TDC og Sagem, der i snart RIGTIG MANGE ÅR har leveret kabel-tv til danskerne, ikke have mere skepsertise på området? Jeg mener... det er jo ikke KUN HD, der laver problemer, men et væld af andre sager, der følger med i kølvandet, hvor man ikke burde forvente problemer??? Er det kun HDMI, der laver balladen?? Er produktet solgt i så ringe styktal, at det er totalt nedprioriteret, så vi står med "håret i TDC's madkasse-lignende postkasse?" Den udlovede bedring skal komme MEGET, MEGET snart, burde jeg mene... og hvis man kun har rare Steen på sagen, så søger jeg den første, den bedste, næste nye leverandør af kabel-tv, såsnart der bli'r en tilgængelig - og det bli'r UDEN at (genstarts-) blinke!!

Redigeret af Zaragon - 06-August-2006 kl. 21:21
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu