recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sagem 94160ta STØJ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sagem 94160ta STØJ

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Yesper82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yesper82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sagem 94160ta STØJ
    Sendt: 26-April-2010 kl. 20:16
Jeg overvejer at købe en Boxer tvpakke og en Sagem 94160ta hd boks med harddisk(pga canal digitals nye priser).
MEN jeg har hørt at boksen støjer meget. Jeg har i øjeblikket en HD boks m. harddisk fra canaldigital, som umidlbart ligner Sagem 94160ta meget.

Mit spørgsmål er: Er der nogen der ved om boksen til Boxertv larmer mere end den til CanalDigital??

Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2010 kl. 11:30
Det er rigtigt at den modtager støjer som en lille jetmotor ab fabric.. Skyldes en lille blæser.
Til de teknisk interesserede kan jeg bidrage med løsningen til en næsten lydløs SAGEM ud fra egne tiltag.
 Monter noget tungt på den faste del af blæseren. Jeg limede en møtrik på. Det fjernede den irriterende snerren Clap Skyldes resonans i kabinettet. Jo større masse jo bedre. Jeg udskiftede også 160 GB disken med en Seagate Pipeline 500 GB disk. Det fjernede den sidste summen og knitren fra boxen. Boxen kan nu kun høres under opstart, hvor disken starter og blæseren køres lidt hurtigt.

SAGEM boksen er klippestabil, modsvarer TDC Home Trio boksen i funktionalitet. Jeg har ikke oplevet eet eneste nedbrud i de 5 måneder jeg har haft boksen. Skyldes måske at den er lavet hos Cisco.

Umiddelbart ligner boksen fra CD boksen fra Boxer hardwaremæssigt. Så mon ikke de har samme skavanker. Som kan udbedres.

Redigeret af ----OR---- - 13-Maj-2010 kl. 11:43
Til top
butik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-April-2005
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér butik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 19:54
Hvordan åbner man kabinetten på den ?????
Til top
phr2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-December-2010
Sted: DD
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér phr2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af butik butik skrev:

Hej Hvordan skifter man til en anden HD? Kan man bare monter den?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 00:08
Ja.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 11:38
Følger lidt med i støjen fra Harddiske optagere.
Til top
Alland82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juni-2007
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alland82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af butik butik skrev:

Fik du den op?? Jeg kan sat'me ik' finde ud af det...

//Allan

Elac FS247 | Primare SPA21 | Squeezebox Touch+HiFace
Synology DS411 | LG 55LM670
--------------
Xindak XF-1000S | SB Touch+HiFace m. Welborne PSU | Peachtree Dac-It | Heed CanAmp | B&O H6
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 23:48
Kabinettet er sikret med een skrue, sidder under mærkaten i bundstykket. Låget kan så skubbes bagud.
Til top
mlangballe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2005
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlangballe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 09:16
Ellers kig på den nye Sagemcom RT90160GB T2 modtager. Der er SATA HDD i og ingen blæser støj...
Til top
raketten Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2005
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér raketten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 21:33
Jeg har lige købt en billig  Sagem DTR94160HD - en billig (500 kr) demofra "el-giganten".
Skulle lige til at aflevere den tilbage på grund af støjen, men tjekkede heldivis Recordere.dk!

Jeg havde en lille IOMEGA 250 usb hard disk liggende (Samsung inden i)

Selvom haddiskene var forskellig af fysisk størrelse kunne den lille sagtens sidde i Sagem'en. (satte den fast med tre små strips Smile )

Trak blæseren ud af stikket og voila: En totalt lydløs Sagem!!!
Den startede op med at initiere sig selv og bad om sprog osv - som om den var ny. Så brugeroplysninger ligger åbenbart på harddisken...

Virker i øvrigt fint uden Boxer abonnement...

Raketten

Panasonic 42PX80E
WDTV Live
Yamaha rx-665 Surround
Denver dvb-t dmb 113
Sagem DTR 94160HD 160 GB (nu 250 :-) )
Gale højtalere
Tøjbøjle DVB antenne (home made :-))
Til top
tashda Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2011
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tashda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 22:19
Det der med at frakoble blæseren.... Det er aldrig en god ting! :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 22:54
På et tidspunkt får du en fejlmeddelelse: Systemet  er overophedet, sluk straks!
HAR prøvet at slukke for blæseren Smile
Derimod kan du lime noget tungt på bagsiden af blæseren. Det fjernes støjen.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu