recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sagem - harddiskoptager (boxer)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSagem - harddiskoptager (boxer)

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
cholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af cholm cholm skrev:

Oprindeligt skrevet af HrOlsen HrOlsen skrev:

Du indstiller din boks til at optage timer-baseret under bruger indstillinger - een gang for alle.

Herefter kan du nu optage ved at gå ind i din EPG og trykke record på den optaglse du ønsker

Jeg har lige kigget manualen igennem, men kan simpelthen ikke se hvor i menuen jeg gør dette

Har fundet det

Er der en som kan forklare forskellen mellem "program" og "timer" tilstanden?

Redigeret af cholm - 21-Oktober-2009 kl. 17:29
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Point: 544
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 17:28
Det gør man i Menu -> Brugerindstillinger -> Brugerindstillinger.
Type optagelse ændres fra "Program" til "Timer" og du kan nu vælge dine EPG margener.
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
p.n.k. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2005
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 21:24

Forskel på "program" og "timer"

Timer:  Optager ved hjælp af det indbyggede ur.  Den elektroniske programguide kan bruges til at vælge optagelserne.  I indstillingerne for funktionen kan man definere om optagelserne skal starte på det minut, hvor de er annonceret til at starte eller x minutter før - samt evt. forlænge optagelsen i x minutter efter udsendelsen

Program:  Boxen optager ved hjælp af de start/stop signaler der usendes før hvert program.  Hvis et program bliver forsinket bliver din optagelse derfor også forskudt. 
Ulempe:  Start/stop signalerne kommer ikke præcist nok og det første af en optagelse er derfor ofte ikke med.  Mener også at have hørt at det bare er et start/stop uden kodeangivelse for den specifikke udsendelse. 

Til top
cholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af p.n.k. p.n.k. skrev:

Forskel på "program" og "timer"

Timer:  Optager ved hjælp af det indbyggede ur.  Den elektroniske programguide kan bruges til at vælge optagelserne.  I indstillingerne for funktionen kan man definere om optagelserne skal starte på det minut, hvor de er annonceret til at starte eller x minutter før - samt evt. forlænge optagelsen i x minutter efter udsendelsen

Program:  Boxen optager ved hjælp af de start/stop signaler der usendes før hvert program.  Hvis et program bliver forsinket bliver din optagelse derfor også forskudt. 
Ulempe:  Start/stop signalerne kommer ikke præcist nok og det første af en optagelse er derfor ofte ikke med.  Mener også at have hørt at det bare er et start/stop uden kodeangivelse for den specifikke udsendelse. 

Mange tak for en udførlig forklaring !
Til top
stuf99 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 09:37
Min Sagem opfører sig underligt i timermode. Hvis jeg vælger at optager 2 programmer efter hinanden så starter den rigtig nok med at optage program1, men til slut viser det sig at den kun har optaget program2
Til top
cholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 14:59
Hej,

Jeg oplever nedenstående. Er det noget I også kan nikke genkendende til:

Billedet pixelerer kortvarigt, når jeg efter en pause trykker PLAY igen, og kan også pixelere ved skift mellem kanaler. Det er kun på MPEG-4 kanaler jeg oplever det.

/cholm

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu