recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sagem ICD 60 og HDD recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSagem ICD 60 og HDD recorder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xamdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Sagem ICD 60 og HDD recorder
    Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 15:14

Hejsa,

De gamle har koebt et Samsung LE37A336 HD TV, Samsung DVD-HR 773 XE HDD/DVD recorder og en Sagem ICD 60 kabeltv modtager.

Naar scart kablet gaar direkte fra sagem til fjernsynet saa er billedkvaliteten vaesentligt bedre end naar vi sender scart stikket fra sagem direkte til recorderen (fra recorder til fjernsyn bruger vi HDMI)

Hvordan kan det vaere ?

Det betyder jo at man ikke kan optage den hoeje kvalitet fra det digitale signal....eller har vi bare indstillet det forkert ?

Tips modtages gerne ;)

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af xamdk xamdk skrev:

Hejsa,

De gamle har koebt et Samsung LE37A336 HD TV, Samsung DVD-HR 773 XE HDD/DVD recorder og en Sagem ICD 60 kabeltv modtager.

Naar scart kablet gaar direkte fra sagem til fjernsynet saa er billedkvaliteten vaesentligt bedre end naar vi sender scart stikket fra sagem direkte til recorderen (fra recorder til fjernsyn bruger vi HDMI)

Hvordan kan det vaere ?

Det betyder jo at man ikke kan optage den hoeje kvalitet fra det digitale signal....eller har vi bare indstillet det forkert ?

Tips modtages gerne ;)

Boksen har to scart-udgange. Den ene til TV den anden til recorder.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
xamdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 15:55

Har jeg proevet at bruge meen

1) jeg kan kun faa det signal til at dukke op hvis jeg ogsaa siger optag paa boksen (yderst svaert at forklare de gamle at det er noedvendigt ,)

2) signalet er lige saa daarligt som hvis jeg sender det foerste scart signal ind i recorderen.

Saa ja, jeg kan optage signalet men det er daarlig kvalitet. Er det forventet ?

Til top
xamdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 16:19

rettelse, det er ikke noedvendigt at sige optag paa boksen men signalet er stadig daarligere (dog bedre end direkte scart) og for at see hvad recorderen egentligt laver skal man nu manuelt skifte source paa fjernsynets fjernbetjeninng.

Ganske forvirrende maa jeg sige ,)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 16:22

rettelse, det er ikke noedvendigt at sige optag paa boksen men signalet er stadig daarligere (dog bedre end direkte scart) og for at see hvad recorderen egentligt laver skal man nu manuelt skifte source paa fjernsynets fjernbetjeninng.

Prøv at læse her.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 17:40

Et TV, hvor der anvendes flere indgange til forskellige komponenter, skal da ha' besked på hvilken komponent (indgang), man ønsker at bruge. Forvirrende - nej, helt naturligt.

Mvh.
Jørn

Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Point: 544
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 18:11
Hvis du vil optage i den optimale kvalitet, skal du bruge TV Scart på Sagem60, være sikker på at RGB-lysstyrken står til noget andet end "INGEN" i menuen, samt sikre dig at din recorders Scart-in er sat til RGB. Det lyder som om du optager composit-video.
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu