recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sagem icd 60 TDC Selector
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSagem icd 60 TDC Selector

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Juelsoe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Sagem icd 60 TDC Selector
    Sendt: 18-December-2006 kl. 10:26

Hej, jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal tilslutte Sagem 60 fra TDC til mit Sony surround anlæg. Anlægget består af Sony surround receiver; STR-DB895, DVD HDD RDR-HX910, video SLV-SX700 og et ældre Sony TV KV-29X2E. Hvordan skal jeg tilslutte scart stikkene ? Har fået at vide fra TDC at Tv scart 1 og Selector scart Tv skal forbindes, men hvordan tilslutter jeg de øvrige. Skal Selector scart VCR tilsluttes i dvd scart 3 og dvd scart 1 til vhs scart 3 og tilsidst vhs scart 1 til tv scart 2?

Jeg kan ikke få lyd ud af Digital audio output 3,5 mm mini jackstik. Har prøvet alle muligheder i surroundforst. Jeg har optisk kabel mellem dvd og surroundforst., phonostik til lyd mellem surroundforst. og video (video 1) og phonostik til lyd mellem tv og surroundforst.

Skal jeg bruge specielle kabler til lyden?

Håber der er nogen der kan hjælpe?

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2006 kl. 10:54
Du skal have selector scart1 tilsluttet via et scartkabel til din Harddiskoptager og fra harddiskoptager til dit TV igen via et andet scartkabel. Så vil signalet  fra selector gennemsløjfe til dit tv, selv om din harddiskoptager ikke bruges. 

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2006 kl. 11:04
Lyd fra selectoren i 5.1 kan du få ud via et såkaldt lydkabel, det lyder som om det er et sådant du har? Det har phonostik i den anden ende, det ene rødt. Det røde stik skal i en spdif indgang på din forstærker. Men man faktisk også få  et "rigtigt " kabel til formålet hos av-connection.dk Det er nok bedre, det er ikke altid de lydkabler virker, nok ikke den rigtige impedans tænker jeg (75 ohm)

Og selectoren skal i opsætningen stå på Cinema (tror jeg det hedder) og ikke stereo. Og det er kun nogle filmkanler der sender 5.1 lyd på visse film. Og så er der ikke lyd ud på scart imens. Ja, :)

Nå, ja, måske kunne du få det til at køre?

Ken_T

Redigeret af Ken_T - 18-December-2006 kl. 18:31
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu