recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sagem ITSD81 HD fra Canal Digital
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSagem ITSD81 HD fra Canal Digital

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Emne: Sagem ITSD81 HD fra Canal Digital
    Sendt: 11-Maj-2009 kl. 19:53
Hej.

Jeg har en ældre alm. receiver fra Canal Digital nu. Den kan "videresende" signalet i det eksisterende antennenet i huset. Det bruger jeg så til tv'et i soveværelset, hvor jeg har brugt en IR extender til remoten.

Har denne HD boks som Canal Digital tilbyder også denne funktion? Altså så jeg ikke behøver 2 bokse, en til hvert tv?
/Martin
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 20:19

 

 Om du kan vidersende signalet til et andet TV kommer an på om boxen har en RF modulator, det er efterhånden de færreste Digitale modtagere der har det. selv om der er en modulator, så er det ikke muligt at modtage 2 forskellige udsendelser samtidig.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 20:52
Yes.. RF Modulator, det var ordet jeg ledte efter hehe. Men sidder er nogen herinde der ved om den pågældende boks har dette?

Specs af den kan ses her: http://www.canaldigital.dk/upload/619/hdtvbox.pdf

Men at se 2 udsendelser samtidig er heller ikke nødvendigt, da jeg kun kan været et sted af gangen

Redigeret af Rulle - 11-Maj-2009 kl. 21:05
/Martin
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 15:52

Hej.

Jeg har nu haft denne SagemSD81 HD i et par måneder,og har observeret et pat MEGA irriterende ting ved den:

Der er "huller" i lyden på næsten  samtlige HD kanaler...små udfald i lyden.Boxen fryser også en gang imellem-når den har stået tændt om natten eks.vis,er den ofte "frosset" når man skal bruge den.

Jeg har 2 stk paraboler,og modtager fra den ene Tyske gratis kanaler via Astra1 ....her ændrer den konstant programlisten.....og flytter rundt på pladserne,med det resultat at de få Tyske kanaler som jeg har flyttet over på favorit-listen bare forsvinder ud i det blå!!

Jeg er ved at være træt af at lave kanal-søgning i et væk-og ville blot høre om min er defekt og bare skal ombyttes,eller om den blot ikke er bedre!!

??

mvh

Lrev

Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej.

Jeg har nu haft denne SagemSD81 HD i et par måneder,og har observeret et pat MEGA irriterende ting ved den:

Der er "huller" i lyden på næsten  samtlige HD kanaler...små udfald i lyden.Boxen fryser også en gang imellem-når den har stået tændt om natten eks.vis,er den ofte "frosset" når man skal bruge den.

Jeg har 2 stk paraboler,og modtager fra den ene Tyske gratis kanaler via Astra1 ....her ændrer den konstant programlisten.....og flytter rundt på pladserne,med det resultat at de få Tyske kanaler som jeg har flyttet over på favorit-listen bare forsvinder ud i det blå!!

Jeg er ved at være træt af at lave kanal-søgning i et væk-og ville blot høre om min er defekt og bare skal ombyttes,eller om den blot ikke er bedre!!

??

mvh

Lrev

Har den samme box,har også udfald i lyden,og det har ikke hjulpet,efter jeg har fået nyt software,version 6.0.4 i,har stadig udfald.Min fryser ikke når den har været tændt en hele aften,har ikke haft min stående tændt om natten,så det kan jeg ikke svare på.Mine kanaler flyttes der ikke rundt på i favorit-listen,men jeg kan kun få 9 Tyske kanaler i favorit-listen,også selvom jeg sletter nogen andre kanaler i favorit-listen.
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 18:17

Hej.

Korrekt....jeg kan f.eks ikke få lov til at gemme DSF og SAT 1 på favoritten....ANER ikke hvorfor?

Men...kan man ikke undgå at den konstant hiver nye "kanaler"(sexy sat og lign.) ind.....og herefter flytter rundt så andre forsvinder fra favoritten?

Lrev

Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej.

Korrekt....jeg kan f.eks ikke få lov til at gemme DSF og SAT 1 på favoritten....ANER ikke hvorfor?

Men...kan man ikke undgå at den konstant hiver nye "kanaler"(sexy sat og lign.) ind.....og herefter flytter rundt så andre forsvinder fra favoritten?

Lrev

Hej,det ved jeg ikke,men har lige prøvet at tilføje et par ekstra kanaler som DSF/N-TV det kunne jeg ikke før,nu har jeg 11 stk,nu fatter jeg ikke en s**d.
 
Det kan være at man kan nøjes med kun at søge på visse frekvenser,og dermed ikke få alle de skød kanaler ind,har ikke prøvet det,har ikke lige tid nu.da jeg skal til at se Tidskørsel direkte fra Le Mans


Redigeret af ghost-the-man - 11-Juni-2009 kl. 18:56
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 16:19
Det ser ud til at skulle være muligt at køre frekvenser manuelt ind,men jeg kan ikke få det til at virke,de kanaler som ligger inde i boxen har samme frekvenser på alle de Tyske kanaler,ifølge lynsat skulle F.eks ARD  frekvensen være 10744 H SR 22000 5/6,men i boxen står der 10787 V SR 22000  5/6,hvis jeg prøver at skrive den frekvens ind fra lynsat får jeg ikke noget signal,men nu kan jeg godt tilføje flere kanaler til favorit-listen har 15 nu.Spørg mig ikke hvorfor. 
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 17:46

Hej.

Okay....der ER altså en skod æske

Håber så sandelig at der er en bedre på vej-for dette her er da bare ikke i orden.!!

Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej.

Okay....der ER altså en skod æske

Håber så sandelig at der er en bedre på vej-for dette her er da bare ikke i orden.!!

Skod er ikke ordet,håber at det bliver bedre med den nye,du kan jo gi en tilbagemelding.
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 02:31
Nå jeg hiver lige mit gamle emne frem igen. Sagen er nemlig den at tordenvejret idag vist har brændt min gamle receiver af, så et eller andet skal jeg have gjort. Er der i øvrigt nogen der kender noget til Canal Digitals politik der? Det er jo egentlig en de har stillet til låns til mig...

Men fik et tilbud fra dem den anden dag at med lanceringen af deres nye Localpakke med HD, kunne jeg få en fornuftig pris på den pakke det første år da jeg i forvejen har local pakken hos dem. Men efter en del læsen omkring den HD boks de sender ud (Sagem ITSD81) som ikke får de bedste ord med på vejen er jeg lidt i et dilemma.

Er den så dårlig som folk gør den til?

Skal jeg selv gå ud og købe en bedre modtager, og i så fald hvilken?

Jeg har ingen brug for harddisk, derimod ville en RF modulator være guld værd i den, men findes der nogle HD bokse på markedet med det, der samtidig undertstøtter Canal Digital?
/Martin
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu