recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sagetv tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSagetv tråden

Besvar Besvar Side  <1 1213141516 32>
Forfatter
Besked
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 19:50
Uanset om der er forskelle er det vel feltet episode-num, der er interessant, og der ser ONTV.dk ud til at være de bedste data. (både nr og antal)

DR sætter oplysningen i sub-titel, men også udsendelsenr i episode-num.

Begge udgaver er vel egentlig anvendelige...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 19:54
Jeg tror måske mit "problem" har været, at MP ikke udnytter ontv.dk's epg data "rigtigt", hvorfor DR's episode visning fungerer bedre. Det gælder både for MP og MP sammen med Argus / 4therecord. Men nu er vi nok lidt off topic Big smile
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 20:24
http://wiki.xmltv.org/index.php/XMLTVFormat
Feltet episode-num kan også indeholde entydig identifikation af programmet..
(se eks. ovenfor)

Det ville være det bedste, så behøvede der ikke være tvivl om hvilket program, det var.
Men disse EPG-data levereres næppe systemtatisk...

Men det skulle være den slags EPG-data, der skulle til for at kunne administrere optagelser præcist...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 20:28
Jeg har, som lovet tidligere i dag, lavet et lille program, der henter ontv's (eller andres) xmltv data fra deres hjemmeside, og gemmer dem som en fil til import i diverse mediecenter software.

Læs ReadMe.txt Smile

PS. programmet kræver sikkert .net 2.0 runtime for at køre, men mon ikke de fleste er med på "vognen" her.

Redigeret af confused - 12-Oktober-2010 kl. 20:30
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
tempelrider Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-August-2010
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 22:36
Ja så har jeg prøvet dit program confused, jeg prøvet at starte det og det kom op med fejl "Programmet er hold op med at fungere" noget i den retning.

tak for du gider bruge så meget tid på det.

Men har nu via  EPG Grabber fået lavet en en xlm fil. for DR.
Men det ville også være lækkert med en til ontv.

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 22:45
Prøv denne : http://www.birtles.org.uk/xmltv/
Den virker med ONTV hos  mig
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Jeg har, som lovet tidligere i dag, lavet et lille program, der henter ontv's (eller andres) xmltv data fra deres hjemmeside, og gemmer dem som en fil til import i diverse mediecenter software.

Læs ReadMe.txt Smile

PS. programmet kræver sikkert .net 2.0 runtime for at køre, men mon ikke de fleste er med på "vognen" her.
Super.
Når den bare spiller, så skal den bestemt med på forsiden.
.....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af tempelrider tempelrider skrev:

Ja så har jeg prøvet dit program confused, jeg prøvet at starte det og det kom op med fejl "Programmet er hold op med at fungere" noget i den retning.

Hvilken vers. af Windows bruger du ? og hvad har du skrevet i konfigurationsfilen ?
Til top
tempelrider Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-August-2010
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 12:22

Hvilken vers. af Windows bruger du ? og hvad har du skrevet i konfigurationsfilen ?

Jeg Har prøvet på win7 32 og 64 bit, jeg når ikke at skrive noget i konfigurationsfilen den står åben et øjeblik uden jeg kan skrive noget der efter forsvinder den.(både som adm. og uden)

Har prøvet http://www.birtles.org.uk/xmltv/ som notfast forslår, der fik jeg lavet xlm fil til ONTV
Har nu en til DR og ONTV, når man ser i filen står tid sat til +0200 skal den ikke være +0100Confused

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 12:36

Jeg Har prøvet på win7 32 og 64 bit, jeg når ikke at skrive noget i konfigurationsfilen den står åben et øjeblik uden jeg kan skrive noget der efter forsvinder den.(både som adm. og uden)

Har prøvet http://www.birtles.org.uk/xmltv/ som notfast forslår, der fik jeg lavet xlm fil til ONTV
Har nu en til DR og ONTV, når man ser i filen står tid sat til +0200 skal den ikke være +0100Confused

Jeg forstår ikke hvad du mener med at du ikke når at skrive noget i konfigurationsfilen - filen skal åbnes og tilrettes inden du kører programmet.

Har du pakket alle filer ud til en mappe inden du forsøger at køre programmet ?

Mht. xml filen, bør mediecenter softwaren egentlig kunne tage højde for tidsforskellen. Er der ikke indstillinger til den slags i SageTV ?
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 12:36

Jo logisk bør det kun være +0100, men jeg har ikke ændret på på tiden, og program oversigten passer hvertfald i MCE.
Jeg har ikke gravet i hvad det er der sker.
.....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 12:39
Dansk sommertid svarer i øvrigt til UTC+2 så hvis der regnes udfra UTC såååå.... Big smile
Til top

Besvar Besvar Side  <1 1213141516 32>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu