|
|
Besvar ![]() |
Side <1 678910 32> |
Forfatter | ||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
|
Ang. Told så fortolder PostDk det, og du betaler når du henter pakken. Du får en brev når pakken er klar til afhentning hvor beløbet står i.
1. Jeg skal til art rode med ONTV - men sagetv har plugin til XMLTV, så jeg mangler bare lige det rigtige program til at lave XLM filen fra ONTV - så at den kan blive lagt ind i sagetv.
Jeg har allerede nu 2 forskellige programmer til at hente data fra ONTV,så en af dagene når jeg omkring dette.
2. Ja alle (50 stk i min store pakke), men jeg har ikke rodet med krypteret kanaler og kort.
Hvis du skal bruge kort, så kan det være en fordel at bruge dvblink tvsource i forbindelse med sagetv.
Sagetv arbejder lige nu sammen med dvblink om at gøre det nemmer at få kanal fata fra dvblink ind i sagetv. 3. Sagetv gemme data strømmen og ændre den ikke, men færdige optagelser bliver lagt i en mpg container (så vidt jeg husker).
FloppyDTV C/CI (supports PayTV through CAM/CI) http://www.sagetv.com/requirements.html?sageSub=tv
Ja du tilslutter dem til en computer som køre SageMC eller Sage(server) udgaven, så kan du gøre ALT det som du normalt i SageMC (sage media center) kan gøre på computeren direkte ude på HD300'eren.
Lige som om du sad lokalt ved computeren :-)
Der følger HDMI & en kombi video/component kabel med + en kort LAN kabel
|
||
.....
|
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
|
Dog skal der nok være en eller anden sted hvor de køre anderledes.
Men med de data jeg har givet videre til sagetv er den vurdering at det med dvbc til Yousee eller Stofa kunder dækker 95% Jeg har også opdateret data til dvbt kunderne og indtastet alle de danske frekvenser for mux 1+2.
Fil til dvbc ligges i "C:\programmer\sagetv\sagetv\" og overskriv den der ligger der nu.
|
||
.....
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ang. sub's på DR HD så har jeg set små 45 min uden problemer i dag.
Min sagemc er opdateret til nyeste ver.7.18 og nyeste (ikke beta) firmware i HD300 |
||
.....
|
||
![]() |
||
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
|
Jeg har nedgraderet min HD300 til seneste færdige firmware og den virker mere stabil nu.
Den er dog voldsomt langsom, hvis jeg prøver at køre trådløst, så jeg har endnu en gang trukket et kabel tværs gennem stuen... Det højner ikke WAF'en ![]() Men nu har jeg siddet og rodet lidt med EPG'en og optagelse af serier, f.eks. Borgen. Jeg kan ikke få den til at optage alle afsnit af Borgen... formentlig fordi den fremtræder som 'Borgen 1:10' og ikke bare Borgen. Jeg er vant til 4therecord, hvor man bare taster et keyword ind, og så optager den bare det, der har dette keyword i titlen eller beskrivelsen. Det kommer jeg til at savne, da det sparer mange tastetryk ved planlægning af ugens optagelser. Redigeret af Badsted - 30-September-2010 kl. 00:49 |
||
![]() |
||
tempelrider ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-August-2010 Status: Offline Point: 98 |
![]() |
|
Notfast lige så jeg forstår det rigtig, pakken hentes på mit lokale posthus hvor jeg også betaler?
Kommer der en DVBLink for SageTV? og hvordan kommer jeg data over i SageTV? Er der en guide til det? |
||
![]() |
||
![]() |
|
dvblink kommer fra dvblogic.com, og nej der er ikke en guide endnu.
Måske giver jeg mig i kast med at lave en, og jeg regner med at få det sat op en gang når jeg får tid.
|
||
.....
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Der findes nok noget som er smarter end standard.
Jeg har "hurtigt" set folk ændre på hvordan serie optagelser skal håndteres. |
||
.....
|
||
![]() |
||
Korsbæk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 276 |
![]() |
|
Notfast: Hvad er grunden til at du bruger dvblink ?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Så får Media centeret serveret alle kanaler og epg sammen, og kanal nummer er til delt som jeg ønsker det.
Det betyder at får jeg lyst til at prøve noget andet software engang i mellem, så har jeg lavet det meste af Tv tunere setuppet Men altså lige nu køre jeg bare "normalt" og har lavet kanal indstillingerne i SageMC, og det fungere også rigtig godt. Ved at kopier de rigtige kanal filer ud på en usb pen eller andet, så har man lige lavet en komplet backup af ens tuner indstillinger :-) Smart hvis man ønsker at geninstallere eller computeren går ned. Redigeret af Notfast - 30-September-2010 kl. 09:53 |
||
.....
|
||
![]() |
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
|
Du komplicerer dit setup unødigt ved at introducere et, i denne sammenhæng, overflødigt stykke software, hvorfor du så efterfølgende skal bruge energi på at finde ud af hvordan det så arbejder sammen med SageTV, eller hvilken slags software du nu lige får lyst til at kæmpe med.
Men lad mig endlig høre hvordan det går, da jeg, hvis jeg kommer til at bruge SageTV, skal bruge
både DVBLink for Dreambox, samt DVBLink IPTV
![]() Jeg har forresten et script(hentet fra DVBLogic's forum) som kan lave tunerlister til MediaPortal og DVBViewer - måske man kan genbruge det, til at lave noget til SageTV.
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Værktøjet til at lave tuner liste til MP og DVBViewer bruger jeg allerede.
Der findes også et værktøj fra dvblogic til at lave tunerlister til SageTV, men det værktøj virker ikke ordenligt. Men problemet er ikke større at jeg har en tunerliste fra dvblinks tuner, men i det forkerte format (MP/dvbviwer format), og det kan sagetv ikke forstå. Men jeg har alle oplysningerne, så jeg skal "bare" selv konverter dem ind i et format som sagetv kan forstå. |
||
.....
|
||
![]() |
||
Korsbæk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 276 |
![]() |
|
Så har jeg også fået min HD300.
Jeg har lidt problemer med at få den til at benytte native resolution. Jeg har slået det til i menuen, men den skifter ikke opløsning når jeg afspiller en dvd. Er der andre der har oplevet det? eller virker jeres bare som den skal?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 678910 32> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |