|
Salg af brugt vare |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Bravo
Guld medlem Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1330 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej alle
Jeg har kigget jeres kommentarer og takker mange gange. De bekræfter også min overbevisning. Mvh
|
|
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har solgt bil privat et par gange godt nok dyrere end den du henviser til.
Men netop for at undgå unødige reklamationer fra en køber så får jeg lavet en FDM test og service af bilen for at kunne vise dette som dokumentation for stand. Det giver mig ro i sjælen og er et godt salgsredskab.
|
|
SoundWave
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har selv for en del år siden solgt i bil, der vel at mærke kørte fuldstændig fejlfrit, og der ringede køber efter to dage og ville have, at handlen skulle gå tilbage, da topstykket ifølge ham var gået. Han sagde endda, at bilen havde manglet vand, og da han havde kørt på motorvej, var han kørt ind for at hælde vand på bilen.
Han havde været ude at køre i bilen inden køb, og bilen var købt som beset. Jeg nægtede naturligvis at lade handlen gå tilbage, da han selv har været ansvarlig for at ødelægge den.
|
|
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg står og drømmer om ny bil.
Jeg overvejer derfor også hvordan den gamle skal sælges... Ender nok med indbytning for at undgå alle de "tosser"
|
|
Jonas_R
Guld medlem Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan sagtens sælge bilen selv. FDM har en udemærket slutseddel der kan bruges ved privat handel.Tag ordentlige billeder af bilen udfra og indenfra. Lav en fornuftig beskrivelse af bilen og nævn evt små skavanker. Sæt den til salg på BilBasen og evt dba (lidt flere tosser på dba). Ved selve handlen er det straksoverførsel til dig og derefter omregistrering. Begge dele kræver NemID så har køber ikke det med, så handles der ikke i min optik. Hvis du ikke omregistrerer med det samme kan du komme til at hænge på fartbøder mm. Husk at få navn, tlf nr mm på sludsedlen og evt kørekort nr. Når bilen skal prøvekøres kan du enten køre med eller lade være. Lader du være ogb bliver snuppet kan du få problemer med forsikringen.
|
|
Bravo
Guld medlem Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1330 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har erfaret at det er vigtigt at skrive en seddel, hvor i den står:
“Købes som beset” - foruden allerede benævnte FDM slutseddel. Sådan er du fri. Tænker ikke det er nok i annoncen - da den ofte slettes.
|
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
Funktioner
Tak(0)
|
@Bravo: Der er en "købt som beset" i FDM's slutseddel - der er bare at sætte kryds. Den har jeg efterhånden brugt en del gange (bare med MC'er i stedet). De har vidst alle de ting med man bør tage stilling til.
Som Jonas_R siger: Lav omregistreringen og betaling på stedet inden køber kører med bilen, så er ejerskabet klaret og der vil ikke være nogen tvivl om ansvar i tilfælde af f.eks bøder eller lignende.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
Forstår det godt. Byttede bil her i starten af april og valgte også at lave en "bytter" hos en forhandler. Bevares, jeg kunne nok have fået 5.000 mere ved at sælge den selv, men når nu forhandleren "skubbede rundt" med priserne, så fik jeg på papiret ikke så meget for bilen, til gengæld blev den nye så tilsvarende billigere (lavere registreringsafgift). Så slap jeg for alle skamtilbuddene, prøveture, prutten om priserne og hvad ved jeg. Og, om der står 265.000 (byttepris) på dankortkvitteringen, så er de sidste 5.000 ikke vigtige. Tænk om en tåbe købte min velholdte bil, tæskede den i stykker og så gav sig til at klage - det gider jeg ikke! Klaus
|
|
bjorno
Guld medlem Oprettet: 15-Oktober-2008 Sted: Hellerup Status: Offline Point: 961 |
Funktioner
Tak(0)
|
Var lige ved at skrive en lang smørre, men så så jeg datoen :-)
Hvordan endte det? |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |