Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
|
Sendt: 27-December-2008 kl. 00:34 |
Tak Jonas
Men for at vende tilbage til Maximus
Hvad er status?
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
maximus81
Bruger
Oprettet: 05-November-2008
Point: 72
|
Sendt: 28-December-2008 kl. 18:42 |
Status er at den ikke er til salg længere.. 
Ikke endnu ihvertfald..
Der er stadig nogle problemer som skal løses inden den kan bruges..
blandt andet er lyden gået død.. køre digital med spdif. selv når jeg gør det i windows configuration er der ingen lyd. Det virker fint fra en dvd. Så tror det onboard lydkort må være i stykker..
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 29-December-2008 kl. 00:22 |
Altså hvis det virker med en DVD, så kan den ikke være defekt.
Nu har jeg ikke MediaPortal, men DVBViewer med Cyberlink PowerDVD som codec. For at det skal virke skal jeg ind i PowerDVD, konfiguration, Audio og her vælge SPDIF. Det skal jeg også i lydkortsoftwaren, her skal jeg også vælge SPDIF
Så skal dit anlæg være indstillet rigtigt. Det vil sige at det skal modtage via din digitale indgang (SPDIF)
Når jeg her skriver SPDIF, kan det både være Toslink (lysleder) eller via Coax (phono) så det skal også indstilles på din reciever
Smid en DVD i din HTPC og afspil den. Så skal din reciever helst genkende den som enten Dolby Digital (DD) eller DTS . Det skal selvfølgelig ikke være Mød Mig På Cassiopeia. Den er der ikke megen Souround i
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
maximus81
Bruger
|
Sendt: 29-December-2008 kl. 00:37 |
Jeg mente jeg havde sat en dvd afspiller til og puttede det toslink kabel ind i røven af den. Og det virkede fint.
Så er kabel og forstærker ihvertfald sat rigtigt op..!
Men stadig ingen lyd når jeg sætter det i media centret.
Jeg prøvede at gå ind i kontrolpanelet i windows og testede lyden derfra.. ingen reaktion. Virker fint når jeg køre lyden gennem HDMI til fjernsynet.
Men mærkeligt det har virket engang. jeg mener det er lidt svært at brænde noget af med lysleder.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 29-December-2008 kl. 01:28 |
Hvilket lydkort?
Har du hentet driverne fra lydkortproducenten (dem MS leverer er skod!)
Er det f.eks. Intel HD, så skal du ind i Intels konfiguration og fortælle at det ikke er Højtalere, men SPDIF
|
|
 |
maximus81
Bruger
|
Sendt: 29-December-2008 kl. 11:28 |
Det er et ATI Radeon onboard lydkort.
Jeg slettede driveren og fik windows til at finde en.. og wupti så var der lyd igen. Må have været en forkert driver der var lagt ind. så nu skal jeg have fundet den rigtige fra Radion..
Men rigtig mange tak for hjælpen.. 
|
 |
Hodor
Bruger
Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 247
|
Sendt: 29-December-2008 kl. 12:36 |
Omvendt har jeg ofte fået en forkert driver ned igennem windowsupdate til realtek lyd. De ligner åbenbart hinannen alle sammen. Eller så har realtek QA ikke styr på alle deres mutationer.
|
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 29-December-2008 kl. 17:40 |
Jeg tror du har fået det mixet sammen. ATI Radeon er et grafikkort. Hvad står der i Kontrol Panel>Enhedshåndtering>Enheder til lyd, video og spil?
|
|
 |
Hodor
Bruger
Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 247
|
Sendt: 29-December-2008 kl. 19:33 |

Der er vel basis for en smule forviring. Her er både Realtek og ATI i samme lydenhed. Ikke at det har nogen relevans til hans SPDIF problem 
Redigeret af Hodor - 29-December-2008 kl. 19:34
|
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 29-December-2008 kl. 23:20 |
Okay, det er HDMI onboard. Så skal han vel have nogen Realtek audio drivere.
Hvorfor det ikke akulle have relevans til hans SPDIF problem forstår jeg ikke. Jeg har på en af mine maskiner et Creative ekstern via SPDIF. Med MS drivere fungerer det kun som stereo og kun med 2 højtalere. For at få enabled SPDIF med 5.1 skal jeg installere de rigtige drivere fra Creative
|
|
 |