recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Salg af Samsung F8505 (plasma) 64"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Salg af Samsung F8505 (plasma) 64"

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Salg af Samsung F8505 (plasma) 64"
    Sendt: 10-November-2016 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jonas Baadsgaard_ Pas nu på med ikke at kreere spøgelser . Nævnte 64" Samsung har et målt gennemsnitsforbrug på 315w ( - se testen på Flatpanels) .Sidst jeg checkede elpriser ( 2015) kostede en kilowatt time mellem 2kr og 2,25kr . Hvilket betyder,at nævnte Samsung koster ca 2kr om dagen i strøm, hvis du nøjes m 3 timers TV kiggeri i snit . .
Jeg ved ikke hvordan du har målt dit eget TV' s forbrug, men du kan i hvert fald ikke bruge mærkatens oplysninger til noget, da det viser max forbrug . Max effekt på en plasma opnås KUN ved helt hvid skærm .
Markedets fornemste LCD/LED lige PT , Panasonic 900 bruger faktisk over 400w når den viser HDR . Den bruger retfærdigvis klart mindre ved almene kildesignaler, men tvivler alligevel på du tjener elregningen hjem i TV' ets levetid . Forøvrigt bruger plasma jo også noget mere ved 3D visning, - hvis nogen da overhovedet bruger 3D mere . . ?
 
 
Jeg skriver intet sted at et nyt tv tjener sig hjem på strøm regningen. I hvert fald ikke over den levetid som et nyt tv i dag må forventes at have.
Du/man/i skal købe et nyt tv fordi det er det man har lyst til Smile 
Mit 60" LG kører nok 4-5 timer pr dag. Så det løber da op set over et over år (som jeg budgetterer med). Men for mig er billedet absolut det vigtigste.
 
Men skal vi nu ikke lade sælgeren her sælge sit 64" i fred Smile
 


Redigeret af Jonas Baadsgaard - 10-November-2016 kl. 11:23
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 19:12
Jonas Baadsgaard_ Pas nu på med ikke at kreere spøgelser . Nævnte 64" Samsung har et målt gennemsnitsforbrug på 315w ( - se testen på Flatpanels) .Sidst jeg checkede elpriser ( 2015) kostede en kilowatt time mellem 2kr og 2,25kr . Hvilket betyder,at nævnte Samsung koster ca 2kr om dagen i strøm, hvis du nøjes m 3 timers TV kiggeri i snit . .
Jeg ved ikke hvordan du har målt dit eget TV' s forbrug, men du kan i hvert fald ikke bruge mærkatens oplysninger til noget, da det viser max forbrug . Max effekt på en plasma opnås KUN ved helt hvid skærm .
Markedets fornemste LCD/LED lige PT , Panasonic 900 bruger faktisk over 400w når den viser HDR . Den bruger retfærdigvis klart mindre ved almene kildesignaler, men tvivler alligevel på du tjener elregningen hjem i TV' ets levetid . Forøvrigt bruger plasma jo også noget mere ved 3D visning, - hvis nogen da overhovedet bruger 3D mere . . ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Tebbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-April-2009
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tebbe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 10:24
Jeg tog jeres ord til mig for et stykke tid siden, og satte det ned. Det står nok stadig for højt, men håber det er mere realistisk nu :)
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2016 kl. 16:20
Det passer ikke.

Der er en væsentlig forskel. Hvilket du kan se på energimærket.

Når mit 60" plasma har kørt et par timer så kan du på en meters afstand mærke strålevarmen..
Forbrug omkring 0,5-0,6 kWh.

Nyere LED bruger helt ned til 0,125 kWh.

Vi vil spare cirka 1000-1200 kr om året i strøm ved skift. Ventet dog på at OLED 65" kommer med i 14-15000 kr. Cirka 1 år.

Redigeret af Jonas Baadsgaard - 22-Oktober-2016 kl. 16:23
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2016 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Er selv på jagt efter et brugt TV for tiden og en af mine vigtigste kriterier er faktisk blevet strømforbruget efter jeg er gået fra hus til lejlighed - så går automatisk udenom samtlige Plasma TV. Ikke fordi du kan bruge dette til noget - men viser nok bare at det KAN være sværere at sælge Plasma tv brugt. :)


Dette plasma TV koster måske ca 5kr om dagen i strøm v 5 timers brug . Forvent ca det samme med nye UHD/HDR tv i samme størrelse . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2016 kl. 07:47
Helt enig.. Jeg har selv et super fint plasma som gør det rigtig godt selvom modellen er fra 2009.
Det bidrager også til at varme stuen op både sommer og vinter


Med hensyn til pris så er det sku for meget at forvente at evt køber kan regne ud at du spiller ud med 10000 kr og så hiver vi lige 40% af (fx)..

Uanset hvad så er det et super lækkert tv som sagtens kan være med i dag.
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petrucci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2016 kl. 18:47
Er selv på jagt efter et brugt TV for tiden og en af mine vigtigste kriterier er faktisk blevet strømforbruget efter jeg er gået fra hus til lejlighed - så går automatisk udenom samtlige Plasma TV. Ikke fordi du kan bruge dette til noget - men viser nok bare at det KAN være sværere at sælge Plasma tv brugt. :)
Til top
Tebbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-April-2009
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tebbe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 19:24
Jeg ved godt hvad du mener, men det er så ikke et plasma de får til den pris. Dette TV tiltaler jo ikke de mennesker som nøjes med et 4K LCD på tilbud i Bilka. Det skulle helst tiltale a more select few :)

Men regner jo så heller ikke med at få prisen for det, jeg er jo parat til at gå ned.
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 16:54
Det er et super lækkert tv. .
 
Det er lige som med salg af fast ejendom. Sætter du prisen for højt får du ingen henvendelser...
 
- Og dermed ingen mulighed for at fremvise og handle med en køber.
 
Du kan til tider få et 65" 4 K til under 9999,- kr fra sprit nyt. Den hopper mange sku nok på i stedet for.
 
 
Ud fra hvad jeg har set til salg på dba.dk vil jeg skyde på du kan få max 5-6000,- kr for dit.
 
Du kan ikke bruge nyprisen til noget som helst - desværre Dead


Redigeret af Jonas Baadsgaard - 19-Oktober-2016 kl. 16:55
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Tebbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-April-2009
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tebbe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 15:35
Jeg tænker at hvis nogen ville give f.eks 8500,- for det, at så ville prisen ikke skræmme dem væk, men at de så ville starte en dialog omkring et køb, og omvendt vil jeg hellere selv beholde det hvis det ellers skulle betyde at jeg solgte det f.eks for 5000,- dkk. Så er der mere værdi i at beholde det.

Men tak for input, det er som sagt svært at prissætte når man ikke har et konkret salg/annonce at læne sig op ad.
Til top
PHH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2016
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 15:27
Tag det som positivt har selv lige solgt på dba da prisen var 2000 højere der end vurderinger på sites. Hvis pris er for høj er det negativt og folk hopper væk automatisk. Ville selv syns jeg var ubehøvlet ved at byde det jeg ville give for det fordi det er noget langt for de 9.999 så jeg ville hoppe videre automatisk. Spørgsmål er tit hvad ville man selv betale for den og ligge den i det område
Til top
Tebbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-April-2009
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tebbe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 15:22
Jeg skal være ærlig at sige at jeg ikke kunne finde nogen at sammenligne med, så tænkte jeg ville starte med halv pris, og ja så er der plads til lidt handlerum......sætter man den til 1000,- dkk prøver folk jeg stadig at slå noget af prisen :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu